Körülbelül 250 kilométerre a spanyol partoktól kedden reggel kettétört az a tanker, amely a múlt hét szerdán sérült meg. Egyes jelentések szerint a hajó már portugál vizeken járt ekkor.
A hajótársaság szóvivője elmondta, hogy a hajó fara és orr-része még mindig a víz felett van, de a közepe süllyed. Lars Walder közölte: mindenki elhagyta a hajót. A süllyedés nem fog sokáig tartani.
A BBC tudósítója arról számolt be, hogy a hajóból újra elkezdett szivárogni az olaj. A 77 ezer tonna gázolajat szállító tartályhajó közel egy héttel ezelőtt sérült meg. A környezetvédők már akkor arra figyelmeztettek, hogy minden idők legnagyobb ökológiai katasztrófájához vezethet, ha megreped a tanker.
A hajóból a szárazföldtől alig 50 kilométerre kezdett szivárogni az olaj, ezért távolabb vontatták. Felmerült az ötlet, hogy egy portugál kikötőbe viszik a hajót, de az ottani hatóságok ezt visszautasították.
Spanyolország északi tengerpartján gyakorlatilag minden tengeri élőlény, de még a vándormadarak nagy része is kipusztulhat. Ráadásul mivel a tengerpart mentén élők 60 százaléka halászatból él, hatalmas munkanélküliséggel is számolni kell.
A hajóból már több ezer tonna olaj ömlött a tengerbe, amely Spanyolország partjait szennyezi. A kár kétszer akkora lehet, mint az Exxon Valdez 1989-es katasztrófája után.
A hajó kapitányát őrizetbe vették. Azzal vádolják, hogy nem működött együtt a hajó mentésén dolgozókkal, és veszélyeztette a környezetet.
A spanyol partoknak ezt a részét, ahol a tanker megsérült, a Halál partjának is szokták nevezni, mert olyan sok hajótörés történik errefelé. 1992-ben egy görög tartályhajó járt szerencsétlenül, amelyből 74 tonna nyersolaj ömlött a tengerbe.