Előre nehéz megjósolni, mi várható másnap a franciaországi utakon, a tiltakozó akció első napján azonban összesen harminc különböző helyen sikerült ideig -óráig eltorlaszolni a teherforgalmat - a személygépkocsikat valamennyi útelzárásnál tovább engedték. A déli ebédszünet után a utakon keresztben álló teherjárművek többsége is elhagyta a demonstráció helyszínét.
Nicolas Sarkozy belügyminiszter a hírtévének nyilatkozva a józan belátásra apellált. Leszögezte, hogy a sztrájkjogot az alkotmány biztosítja, de ez nem jelenti az ország megbénítására való felhatalmazást. Azzal magyarázta a rendőrség helyenkénti aktív közbelépését, hogy bizonyos útbarikádokon egyáltalán nem volt átjárhatóság. A délután folyamán Gilles de Robin szállítási miniszter a négy másik kisebb szakszervezet képviselőivel aláírta a közúti fuvarozók munkabérének emeléséről létrejött megállapodást.
Az eseménytől távol maradt a két nagy szakmai szövetség, a CGT és a CFDT, elsősorban azt hiányolják, hogy a 13. havi fizetés biztosítása nem került bele a szerződésbe, de keveslik az összesen 14 százalékos béremelést is, amelyet a munkáltatók a következő három évre helyeztek kilátásba.
A CGT és a CFDT szerint a közúti fuvarozók szakmájának leminősítése zajlik a jobbközép kormány alatt: fizetésük eddig is csak 10 százalékkal haladta meg a minimálbért, ha a Raffarin-kabinet valóban megemeli, illetve kiegyenlíti a legalacsonyabb fizetéseket, akkor a szállítók keresete a most kialkudott évi alig 5 százalékos bérnövekedés dacára három év múlva már csak 5-7 százalékkal lesz fölötte a minimálbérnek.