Peter K. 58 éves és Peter Sch. 56 éves férfi vizsgálati fogságát meghosszabbították, de mindketten fellebbeztek. Az illetők a belügyminisztérium számára 3500, a Caritasnak 1300 kocsit rendeltek, s a francia gyártó a gyenge konjunktúra közepette nyilván nagyon örült a nagy megrendelésnek, különben szemet szúrhatott volna, hogy miért kell egy adományokból élő jótékonysági szervezetnek 1300 autó.
A valós háttér nélküli üzlet "lebonyolítása" tavaly kezdődött, s most úgy derült fény rá, hogy a gyártó értesítette az állítólagos megrendelőket: a kocsik Ausztriában vannak, és bármikor átvehetők. Nem tudni, mit reméltek az ügytől a csalók.
Herwig Haidinger, a Szövetségi Bűnügyi Hivatal vezetője úgy vélekedett, hogy az üzlet szervezése során lehetett némi költségtérítés, s alighanem a jutalék ügye is felmerült, ami azonban legfeljebb néhány százezer eurót tehet ki, s "semmiképpen nem olyan összeget, amelyből Dél-Amerikában hosszabb ideig ki lehet jönni". Nem tudni azonban még, hogy a csalók felvették-e már a jutalékot, ha egyáltalán volt ilyen, vagy csak ezután remélték. Tény viszont, hogy nem tettek semmiféle előkészületet a szökésre.
A két férfi egyszer már szerepelt az osztrák újságok szalagcímeiben, amikor egy bécsi labdarúgó-egyesület elnökeként, illetve ügyvezető alelnökeként a kilencvenes évek elején részük volt abban, hogy a klub csődbe ment. Egyikük megpróbált aztán a politikában érvényesülni önkormányzati szinten, de nem járt sikerrel.
A mostani csalás kapcsán vizsgálják azt is, hogy az az autókereskedés, amelynek nevében az ügyletet bonyolították, tavasszal 27 autót bocsátott egy évre ingyen a belügyminisztérium rendelkezésére. Ez ugyan nem szokatlan eljárás, de tekintettel a most kiderült ügyre, mégis alaposabban szemügyre veszik - mondták az illetékesek.
A hatalmas kár magyarázata, hogy a nagy megrendelésre több ezer autó készült el "rendőrfehér" színben, meghatározott felszereléssel, amire legalábbis ilyen mennyiségben nehéz lesz vevőt találni.