Még kedden is több ezren várakoztak a londoni Heathrow repülőtér 1-es és 4-es termináljain arra, hogy a British Airways elszállítsa őket, miután a hétvégi másfél napos vadsztrájk miatt járatuk nem indult. A legnagyobb európai légitársaságnak - jóllehet a járatok már közlekednek - azóta sem sikerült ledolgoznia lemaradását.
A repülőtér két legforgalmasabb terminálján a kiszolgáló személyzet a hét végén azért kezdett előre be nem jelentett sztrájkba, mert a cég keddtől olyan be- és kiléptető rendszert szándékozott üzembe állítani, amely alkalmas a munkahelyen ténylegesen eltöltött idő mérésére is. Az alkalmazottak azt gyanítják, hogy ez is része a légitársaságnál folyó tömeges leépítési programnak. A vállalat vezérigazgatója, Rod Eddington 13 ezer fős - több mint 20 százalékos - létszámcsökkentési programot indított el a költségek lefaragására.
A hirtelen vadsztrájk miatt összesen 500 BA-járat nem indult el a Heathrow-ról a nyári szabadságolási főszezon első, legforgalmasabb hétvégéjén; a hátramaradt utasok számát 100 ezerre becsülik. Közülük több ezren még kedden is arra vártak, hogy felférjenek az időközben újraindult járatok valamelyikére, de becslések szerint még további több napba is beletelhet, mire mindenkit sikerül elszállítani.
A sztrájk miatt a British Airways hétvégi budapesti járatai közül hármat is törölni kellett. A BA 100 font kártérítést és szállodai elhelyezést adott a lemaradt utasoknak, illetve teljes visszatérítést azoknak, akik lemondtak az utazásról. A repülőtéren azonban így is kaotikus jelenetek zajlanak a hétvégi sztrájk óta.
A cég és a szakszervezetek között hétfőn megszakadtak a tárgyalások a be- és kiléptető rendszer üzembe állításáról; a megbeszéléseket keddre tették át.