Dugódíj bevezetését javasolja a belvárosi közlekedési káosz elleni terv kidolgozásával megbízott tanácsadó testület a New York-i városvezetésnek. A javaslat értelmében az autósok munkanapokon reggeltől estig 8 dollárt (1400 forint) fizetnének a behajtásért Manhattan legzsúfoltabb részébe, az úgynevezett dugózónába. A javaslatra várhatóan a városvezetés és a közgyűlés is rábólint.
A tanácsadó testület javaslata Michael Bloomberg polgármester tervének némileg enyhített változata. Bloomberg majdnem egész Manhattant dugódíjköteles zónává tette volna, a legzsúfoltabb területekre való behajtásért pedig még négy dollárt elkért volna a 8 dolláros alapdíjon felül.
A döntéshozók elé terjesztett tervben a négydolláros extra nem szerepel, és a díjköteles terület is kisebb, a parkolás viszont jelentősen drágulna, a teherautókért pedig 21 dollárt kellene fizetni, kivéve a környezetbarát motorral felszerelt kocsikat. A zónából induló vagy ott végződő taxifuvarokra további egy dollár pótdíjat vetnének ki. A dugódíj révén a tömegközlekedés fejlesztésére fordítható forrás évi 491 millió dollárral bővülhet.
A cél, hogy minél többen átszokjanak a tömegközlekedésre és enyhüljön a zsúfoltság, illetve a légszennyezettség. A 17 tagú testületből ketten a javaslat ellen szavaztak, mert kétségeik vannak a megvalósíthatóságával kapcsolatban, és úgy vélik, a díj regresszív adóként működne, azaz a gazdag manhattenieknek kedvezne és az alacsony jövedelmű, nem helyi lakosokat sújtaná.