A nyomozásban részt vevő katonai illetékes közölte a lappal, hogy a Barcelonából Düsseldorfba tartó járat útjának legelején a pilóták „nagyon udvarias, nagyon fesztelen” beszélgetést folytattak egymással, majd a hangfelvétel arról tanúskodik, hogy egyikük kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni.
„A férfi kívülről picit kopogtat az ajtón, és nincs válasz” – mondta a nyomozó a lapnak.
„Utána erősebben kopog az ajtón, és nem érkezik válasz. Egyáltalán nem jön válasz” – idézte a lap a szakértőt, aki szerint a hangfelvételen lehet hallani, amint a pilóta megpróbálja feltörni a pilótafülke ajtaját.
Nem tudni egyelőre, hogy a pilóta miért ment ki a kabinból, „de biztos, hogy az út legvégén a másik pilóta egyedül volt, és nem nyitott ajtót" – összegezte a forrás.
A Lufthansa légitársaság szóvivője azt közölte csütörtökre virradóra, hogy a vállalat nem tudja megerősíteni az amerikai lapban megjelent információk hitelességét.
„Mi nem kaptunk a hatóságoktól olyan információkat, amelyek megerősítenék a lap közlését, és további információkra várunk. Nem fogunk részt venni a baleset okaival kapcsolatos találgatásokban" – mondta a szóvivő, és leszögezte, hogy a katasztrófa okainak vizsgálatával az illetékes hatóságok foglalkoznak (nem a légitársaság).
Megjegyezte azonban, hogy a repülési szabályokkal összhangban a 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások óta a pilótafülkék ajtaját nem lehet kívülről kinyitni, de a pilótafülke felől kitörhető.
Égett szagú gáz miatt lettek rosszul a Germanwings német légitársaság pilótái két járaton is 2008-ban és 2010-ben. A Die Welt szerint az egyik utasszállító repülő majdnem le is zuhant, a pilóták közel álltak ahhoz, hogy elveszítsék az uralmat a gép felett, mégsem vizsgálta ki senki, hogy pontosan honnan származott a repülőgépen terjengő mérges gáz.
A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal, a BEA egyelőre nem kommentálta a Times értesülését, de egy nappal korábban Remi Jouty igazgató azt mondta, hogy túl korai lenne következtetéseket levonni.
„Csak most sikerült használható audiofájlokat kinyerni, még nem tudtuk tanulmányozni őket, és megállapítani, pontosan mikor hangoztak el a különböző szavak és zajok" – jelentette ki.
Úgy becsülte, hogy „napokon belül” meglesz az első elemzések eredménye, de figyelmeztetett, hogy ezekről később kiderülhet, hogy tévesek, és a teljes körű vizsgálathoz több idő kell, számolt be a Reuters.
A brit hírügynökség emlékeztetett, hogy bár Jouty elhangzott „szavakról” beszélt, nem volt hajlandó megerősíteni, hogy ez azt jelenti: a gép pilótái eszméletüknél voltak, és részletekbe sem ment bele.
Az előírások szerint pilóta egyedül nem maradhat a fülkében. Ha valamelyikük elhagyja a fülkét, egy légiutas-kísérőnek be kell mennie helyette. Így ha a fülkében maradt pilóta rosszul lesz, a kísérő tudja értesíteni a másik pilótát, illetve be tudja engedni a fülkébe – mondta az Origónak egy légi közlekedésben jártas szakember.
A Lufthansa leányvállalatának, a Germanwings légitársaságnak a Barcelona–Düsseldorf-útvonalon közlekedő Airbus A320-as a gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Közvetlenül a katasztrófa előtt a gép egyelőre megmagyarázhatatlan okokból hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.
Az Airbus A320-as egyik fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhelyezett négy mikrofon által érzékelt hangokat és zajokat tárolja, kedden este találták meg a gép roncsaitól mintegy tíz kilométerre. Azonnal vizsgálni kezdték a felvett hanganyagot, de hivatalos tájékoztatást egyelőre nem adtak róla.
A BEA csupán annyit közölt, hogy a nyomozás jelenlegi állása szerint a gép nem robbant fel a becsapódás előtt, és a jelek ellentmondanak annak a feltételezésnek is, miszerint kabinnyomás-csökkenés miatt zuhant le.
A másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát megtalálták, de a berendezést még nem.