Hozzátette, hogy a fontos lelet tanulmányozására francia szakértők utaztak Réunionra. A két méter hosszú, szárnydarabra emlékeztető roncsot a tengerpart tisztításán dolgozó munkások találták meg a Réunion szigeti Saint-Andrénál. A roncs tele volt kagylóval, ebből arra következtethetünk, hogy
sokáig volt a vízben”
– mondták szemtanúk.
A repülőtéri rendőrség különleges nyomozói
egyelőre egyetlen feltevést sem valószínűsítenek,
csak olyan információkat gyűjtenek - például a gyártási számot -, ami alapján azonosítani lehet a roncsot.
A fotók alapján Xavier Tytelman francia légiközlekedési biztonsági szakértő a Twitteren azt írta, hogy
"hihetetlen a hasonlóság" a Boeing 777 fékszárnyként is működő csűrőlapja és a talált gépdarab között.
Márpedig az eltűnt repülőgép egy Boeing 777-es volt.
Hasonló véleményt fogalmazott meg az amerikai légügyi hatóság egyik tisztviselője is, de az amerikai repülőgépgyár egyelőre elzárkózott attól, hogy véleményt nyilvánítson.
Malajzia és Franciaország is szakértőket küldött a helyszínre. Najib Razak maláj kormányfő is azt mondta csütörtökön szakértőkre hivatkozva, hogy a megtalált repülőgépdarab valószínűleg egy Boeing-777-es része volt. Mint fogalmazott:
Az előzetes információk alapján nagyon valószínű, hogy a roncsdarab egy Boeing-777-esé, annak azonban még utána kell járni, hogy az MH370-es járathoz tartozott-e"
- írta Facebook-oldalán a miniszterelnök. Hozzátette, a roncsot a franciaországi Toulouse-ba szállítják további vizsgálatokra.
Szerdán este írtunk arról, hogy az eltűnt maláj utasszállító roncsait találhatták meg. A Malaysia Airlines Boeing 777 típusú gépének eltűnése
a polgári légi közlekedés történetének egyik legnagyobb rejtélye.
A gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén, amikor 2014. március 8-án, egy órával a felszállás után eltűnt. Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban folytatott intenzív kutatások ellenére sem.