Az al-Ahrám című egyiptomi napilapnak a polgári légi közlekedésügyi miniszter, Hoszám Kámel nyilatkozott, aki elmondta, hogy a hang eredetének meghatározásához olyan műszerekre van szükség, amelyek "a legtöbb országnak nem állnak rendelkezésére". A fekete doboz utolsó hét másodpercnyi hanganyagát ezért egy olyan országba szállítják, amelyik gyárt az említett szerkezettel ellátott repülőket. Kámel nem nevezte meg a szóban forgó államot, azt ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az eredeti felvétel Egyiptomban marad.
Elmondta továbbá, hogy a repülőgép roncsait két napon belül a szerencsétlenség helyszínéről átszállítják a kairói repülőtér valamelyik hangárjába, ahol további vizsgálatokat fognak végezni rajtuk.
Kámel hangsúlyozta, hogy az - egyiptomi, orosz, francia, ír és német szakértőkből álló - vizsgálóbizottság továbbra is csak az információgyűjtésnél és a részletek tanulmányozásánál tart. Hozzátette, hogy
a tragédiát kiváltó ok vagy okok utáni kutatás során minden eshetőséget szem előtt tartanak.
Ez utóbbiak közé sorolta a műszaki hiba vagy egy szabotázsakció lehetőségét, de elmondása szerint elképzelhető az is, hogy az utasok csomagjai között kell keresni a szerencsétlenség okozóját. Kamál szerint nincs kizárva például, hogy a Vörös-tenger partjáról hazatérő búvárok egyikének oxigénpalackja vagy egy autóakkumulátor robbant fel. Ezek a magasnyomású tárgyak megsérülhetnek a légi járműben kialakult nyomáskülönbség miatt, ami akár egy detonációt is eredményezhet.
A vizsgálóbizottság elnöke, Ajman el-Mokaddem is a lehetőségek közé sorolta múlt szombati sajtótájékoztatóján, hogy valamely utas csomagjában repült a levegőbe egy lítium alapú akkumulátor. Egyiptomi tisztségviselők korábban hangsúlyozták, hogy a nyomáskülönbség miatt egy kisebb detonáció is elég lehetett ahhoz, hogy a repülőgép oldalfala felszakadjon.
A polgári repülésért felelős miniszter nemtetszését fejezte ki egyes országok és külföldi sajtóorgánumok eljárásával kapcsolatban, utalva arra, hogy a vizsgálatok eredményének ismertetése előtti következtetések miatt alakult ki az Egyiptomban jelenleg uralkodó "furcsa légkör".
A szerencsétlenül járt orosz gép október 31-én zuhant le, 23 perccel azután, hogy Sarm-es-Sejkből felszállt Szentpétervár irányába. Számos ország határozatlan időre leállította a vörös-tengeri üdülőközpontba és más egyiptomi városokba irányuló járatait, miután egyre nő a gyanúja annak, hogy a tragédiát egy terroristák által a repülőre juttatott pokolgép okozhatta. "Azt kértük, hogy ha bármely országnak információi vannak, segítse a vizsgálóbizottság munkáját azzal, hogy megosztják az értesüléseiket, de eddig senki nem osztott velünk meg semmit" - mondta Kámel.