A pilóták beszélgetéseit és a repülési adatokat rögzítő feketedobozok nélkül nincs elegendő információ ahhoz, hogy megállapíthassák, miért zuhant le május 19-én az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata 66 emberrel a fedélzetén.
Franciaország légi baleseteket vizsgáló ügynöksége korábban közölte, a kutatásban részt vevő egyik hajó továbbra is érzékeli az egyik feketedoboz által leadott jelzéseket, és
a berendezés helyét egy 1-2 kilométeres sugarú körre szűkítették.
Mindenesetre ahhoz, hogy a 3000 méteres mélységben lévő tengerfenékről fel lehessen hozni a feketedobozokat, a kutatócsoportnak 1-2 méteres pontossággal kellene megállapítania a berendezések hollétét.
A kutatásban részt vevő egyiptomi illetékesek hétfőn ugyancsak közölték, hogy az egyiptomi hadsereg megerősítette azokat a korábbi görög és brit radaradatokat, amelyek szerint a lezuhanás előtti pillanatokban az utasszállító megbillent a levegőben.
A görög hatóságok korábbi információi szerint az EgyptAir járata 37 ezer láb magasságon repült, amikor egyszer csak "90 fokot balra, majd 360 fokot jobbra fordult, és 15 ezer láb repülési magasságra esett", mielőtt eltűnt a radarernyőkről.
Korábban az egyiptomi hatóságok azt mondták, nem észlelték, hogy az Airbus A320-as veszített volna magasságából, vagy eltért volna irányától.