A cseh utazási irodák és biztosítók által közétett idei turistareklamációk között akad egy-két „igazi gyöngyszem”. Az egyik cseh házaspár olaszországi nyaralásukból hazatérve arra panaszkodott, hogy a csoportukhoz delegált idegenvezető nem ismerte a helyi közlekedést, így állandóan eltévedtek.
Egy másik fiatal városi pár szerint, akik idén a cseh falusi turizmus mellett döntöttek, elviselhetetlen volt számukra, hogy minden hajnalban kakaskukorékolásra kellett ébredniük.
A legtöbb reklamáció természetesen idén is a szállodai szolgáltatásokkal volt kapcsolatos.
Vacsora után már soha nem kaphattunk a kedvenc Mojito koktélunkból, mert mindíg arra hivatkoztak, hogy elfogyott a mentalevél. Sőt, a vége felé, amikor rendelni szerettem volna, a pincér szemtelenül csak annyit mondott: El Mojito!"
- olvasható egy másik bejegyzésben.
Nem árt óvatosnak lenni, ha egy építési felügyelőt nyaraltat az utazási iroda. Ez esetben a kliens azt kifogásolta, hogy a katalógusban 25 négyzetméteres szoba szerepelt.
A nyaralása alatt centire lemérte a szobát, és kiderült, hogy az csak 16 négyzetméter volt. Így visszakövetelte az általa befizetett összeg 34 százalékát.
Az egyik talán „legaranyosabb reklamáció” a szállodai reggelire vonatkozott. Az utas azt rótta fel a hotelnek, hogy minden reggel ugyanazok az ételek fogadták a svédasztalon. Ezeket a reklamációjában tüzetesen fel is sorolta.
Mindíg ugyanaz a négyféle sonka és háromfajta szalámi volt. Csak háromféle sajt, dzsem, méz, vaj, zabpehely, tej, joghurt, kompót, szeletelt zöldségek és gyümölcsök, főtt tojás, bacon szeletek, kenyér, kifli volt a büféasztalon, ja és ugyanaz a négyféle péksütemény. Hát gondolhatják, mennyire untuk már az 5-ik nap!"
- olvasható a reklamáló levélben.
Egy másik cseh turista hazatérte után a következő panaszt írta az utazási irodájának.
Az rendben, hogy a kérésünknek megfelelően medencére néző szobát kaptunk, és kénytelenek voltunk elviselni mindennap a vízben ordítozó kölyköket, de azt nem gondoltam volna, hogy a beígért kényelmes nagy franciágy helyett, ugyanolyan ócska szétnyithatós kanapén kell majd egy hetet eltöltenem a nejemmel, mint odahaza!
A cseh biztosítók által közzétett idei kárigényekből is szemezgettünk. Egy család azért kért kártérítést, mert egy zsiráf megrongálta a kocsijukat. A vizsgálatból kiderült, hogy egy Hannover melletti szafari parkban kirándultak, amikor a figyelmeztetés ellenére a nagy hőségben lehúzva hagyták a leparkolt kocsijuk ablakait. Egy arra sétáló zsiráf szemet vetett a hátsó ülésen hagyott almákra. Bedugta a fejét az ablakon, hogy megkaparíntsa a csemegét.
Azonban megriadt, amikor észrevette a visszatérő tulajt. Igen ám, de beakadt a szarva. Rövid tusakodás után kiszabadult, miközben alaposan megrongálta a hátsó ajtót.
Egy másik cseh autós Norvégiában járt pórul.
Egy útra kiszaladó jávorszarvast próbált kikerülni, amikor a kanyarban megcsúszott, és belerohant a túloldalon cammogó medvébe Szerencsére az állat és a kocsi is karcolásokkal megúszta a karambolt.
Szintén állattal, konkrétan egy kenguruval ütközött egy másik cseh sofőr. Csak épp nem Ausztráliában, hanem Ausztriában, közel a cseh-osztrák határhoz. A bajor kisváros állatkereskedéséből szökött meg az a kenguru, amely váratlanul felugrott a közlekedő cseh kocsira, majd a berepedt szélvédőről lepattant, és „kereket oldott”.
A sofőr sokkot kapott, és vélhetően az erszényes is, amelyet később pár kilométerrel arrébb befogtak.