A baleset szombat este történt, a kínai hatóságok pedig attól félnek, hogy ökológiai katasztrófához vezethet. Már két napja szivárog folyamatosan az olaj és fennáll a veszélye a hajó felrobbanásának, majd elsüllyedésének.
A kínai közlekedésügyi miniszter értesülése szerint a part menti hatóságok a helyszínre mentek, de a füstfelhők miatt nem tudták megközelíteni az olajszállító hajót. Ennek következtében
a tengerészeket sem sikerült megtalálni,
pedig a vízimentősök mindent megtettek ennek érdekében. A legénység 30 iráni és 2 bangladesi állampolgárból áll.
Hétfő reggel a hajó még lángokban állt és nem ismert, hogy mennyi olaj szivárgott ki. A tartályban ultrafinom olajat szállított, amit kondenzátumnak neveznek, ez azonban sokkal veszélyesebb a környezetre, mint a nyersolaj.
A kondenzátum sokkal nagyon eséllyel párolog el és keveredik vízzel, mint a hagyományos olaj, ráadásul
előfordulhat, hogy nem lesz már szaga és színe, ezáltal nehezebb összegyűjteni a felületről.
A tartályhajó a panamai Sanchi cég tulajdonában áll, Iránból szállított olajat Dél-Koreába, amikor szombat este Sanghaj partjaitól kb. 260 km-re összeütközött a hongkongi CF Crystal teherhajóval, ami az Egyesült Államokból szállított gabonát.
A teherhajó 21 fős legénységét már kimentették.
Kína több mentőhajót, Dél-Korea pedig helikoptert és a parti őrsége hajóját küldte a baleset helyszínére. Az amerikai haditengerészet egy katonai repülőgépet vezényelt oda, így segítve a mentési folyamatot.