A kínai közlekedési minisztérium elmondta, hogy a robbanás a 274 méter hosszú, Sanchi nevű tanker orrában volt.
A nemzetközi mentőcsapatok tegnap rábukkantak egy holttestre,
amely valószínűleg a Panamában bejegyzett, iráni kézben lévő olajszállító egyik matrózáé lehet. A holttestet Sanghajba szállították azonosításra. A legénység további 31 tagját eltűntként tartják számon.
Mohszen Bahrami, az iráni tengeri szállítmányozási vállalat szóvivője szerdán úgy vélekedett, van még remény arra, hogy túlélőkre bukkannak a tankerben.
"Mivel a hajó gépházát nem érinti közvetlenül a tűz, és körülbelül 14 méterrel a víz alatt található, még mindig van remény" - mutatott rá Bahrami.
Lankadatlanul dolgozunk a tűz eloltásán és az esetleges túlélők kimentésén
- tette hozzá.
A kínai haditengerészet egyik felderítő repülőgépe kisebb területen olajszennyezésre bukkant a baleset helyszínének közelében a Kelet-kínai-tengeren. A hatóságok információi szerint a jelenlegi időjárási viszonyok tükrében a szennyezés nem fogja érinteni a part menti vizeket.
A Greenpeace nemzetközi környezetvédelmi szervezet kelet-ázsiai részlegének közleménye szerint az olaj nagy részét elemészti majd a tűz, és elpárolog a levegőben. Bár nem lebeg majd a víz felszínén az olajszennyezésekkel legtöbbször együtt járó, nagy fekete folt,
ez nem jelenti azt, hogy a balesetnek nincs ártalmas hatása a környezetre
- tette hozzá a Greenpeace.
A Sanchi nevű tanker Iránból tartott Dél-Koreába, amikor szombat éjjel a parttól 257 kilométerre összeütközött a Hongkongban bejegyzett CF Crystal teherszállítóval. Az olajszállító 32 tengerészének - 30 iráni és két bangladesi állampolgárnak - nyoma veszett, míg a Crystal legénységének mind a 21 tagját - valamennyien kínai állampolgárok - kimentették.
Egy nemzetközi erőfeszítés keretében több tucatnyi mentőhajó küzd - a térségben a tomboló rendkívül erős szél, a magas hullámok és a hajótestből kiáramló mérgező füst közepette -, hogy megtalálják az eltűnt legénységet.
Tartani lehet attól, hogy a hajó felrobban vagy elsüllyed
- közölte egy dél-koreai tisztviselő.
Pak Szung Dong kijelentette, hogy a korábbi tapasztalatok szerint a tűz még két hétig vagy egy hónapig is éghet.
A tankeren 136 ezer tonna, nagyon gyúlékony kőolaj koncentrátumot szállítottak, ami 1 millió hordónyi nyersolajnak felel meg, és piaci értéke 60 millió dollár volt.