Luca Di Maio, olasz miniszterelnök-helyettes interjút adott a Genovában leomlott híddal kapcsolatban. Di Maio azt nyilatkozta az egyik olasz rádiónak, hogy a Morandi hidat üzemeltető cégnek nem az osztalékok miatt kellett volna aggódnia,
hanem inkább a biztonságra kellett volna többet fordítania.
Az nem lehet, hogy valaki azért fizessen autópályadíjat, hogy aztán meghaljon. Azok, akiknek a karbantartás volt a feladata, nem végezték a dolgukat megfelelően:
azt a hidat le kellett volna zárni, mielőtt ez a tragédia megtörténhetett volna
– mondta Di Maio.
Az olasz kormány szerdán az A10-es autópálya üzemeltetőjét,
az Atlantia infrastruktúra-fejlesztő csoport tagjaként működő Autostrade vállalatot tette felelőssé a híd leomlásáért.
A cég vezetőinek lemondását követelte, továbbá kezdeményezte, hogy a közútkezelőt fosszák meg koncessziós jogától.
Állítólag a vállalatnak több milliárd eurós bevétele volt az autópályadíjakból,
de a pénzt nem az eredetileg tervezett módon használta fel.
Az ASPI visszautasította a vádakat, mivel az 1960-as években épített híd
műszaki állapotát a törvényi előírásoknak megfelelően háromhavonta ellenőrizték.
A mentőcsapatok harmadik napja kutatnak túlélők után a leomlott híd romjai alatt, de a rendőrség nem közölte, hogy még hány embert tartanak nyilván eltűntként. A baleset halálos áldozatainak száma szerdán negyvenkettőre nőtt.