A járműveket csütörtök éjjel kezdték elvontatni. Pénteken a Genovaquotidiana.com hírportál videofelvételt tett közzé a műveletről.
A mentők egész péntekre virradó éjjel, és a nap folyamán is kutattak a híd romjai között az eltűntek után, akiknek a számát a hatóságok tíz és húsz közöttire becsülik.
A kutatást a Polvecera patak bal partján álló, leomlott pillér környékére, valamint a vasúti vágányokra zuhant útszakaszra összpontosították - jelentette az ANSA olasz hírügynökség.
Nem végleges hivatalos adatok szerint a balesetnek eddig 38 áldozata van, egyeseket csak az ékszereik alapján tudtak azonosítani.
Genova régió prefektúrája eddig 21 nevet tett közzé születési helyükkel és idejükkel, kizárólag olyan olasz áldozatokét, akiknek a családját már értesítették.
A listán szerepel egy liguriai család három tagja, a 44 éves apa és 41 éves anya 9 éves fiukkal indult nyaralni Szardíniára.
Egy másik autóban egy Torino tartománybeli család ült. A 49 éves Andrea és a 48 éves Claudia nászútról tértek vissza a mennyasszony két gyermekével. Az áldozatok között volt mások mellett egy 57 éves vállalkozó, egykori motoros bajnok, egy Pisában dolgozó 32 éves altatóorvos, aki 29 éves barátnőjével utazott, valamint egy 43 éves fuvaros, aki Franciaországból tért haza zöldség-gyümölcs szállítmányával.
Az áldozatok búcsúztatását szombaton 11.30-kor tartják Sergio Mattarella, Guiseppe Conti miniszterelnök és Angelo Bagnasco érsek részvételével.
A La Stampa és az Il Secolo XIX című olasz napilapok szerint azonban a 38 azonosított áldozat közül 17-nek a családja elutasította az állami temetést, és családi körben kívánja szeretteit eltemetni, mert a hatóságokat okolja a balesetért.
A szertartást a genovai kiállító központban tartják, a város legnagyobb terén. A Corrierre della Sera című napilap idézte a Nápoly közeli Torre del Grecóból származó egyik 26 éves áldozat édesanyját, aki kijelentette:
Az állam okozta a tragédiát, nem kellene oda állniuk mutogatni magukat. A politikusok részvétele szégyen a temetésen.
A hidat az Autostrade par Italia (ASPI) magán autópálya-kezelő vállalat üzemeltette, az olasz kormány e céget tartja felelősnek a balesetért. Az ASPI, amely a Benetton család tulajdonában álló Atlantia infrastruktúra-fejlesztő csoport tagja, kitart amellett, hogy a híd állandó megfigyelés alatt állt, és nem jelentett veszélyt.
A La Repubblica című olasz napilap szerint ugyanakkor a cég által 2017-ben megrendelt műszaki tanulmány megállapította, hogy gyanúsan meggyengültek a híd betonba ágyazott támasztó kábelei.
Giovanni Toto, Liguria tartomány elnöke és Edoardo Rixi közlekedési államtitkár közölték az ANSA hírügynökséggel, hogy Genovának 2019-ben új autópályahídja lesz.
És azt bizony, ha tetszik, ha nem, az Autostrade Autostrade par Italia (ASPI) magán autópálya-kezelő vállalat fogja kifizetni. Azon viszont még gondolkodunk, hogy ki fogja felépíteni
- jelentette ki Rixi.
Luigi di Maio, a kormányzó Öt Csillag Mozgalom vezetője a La7 televíziós csatornának csütörtök este megismételte, hogy
nemcsak nem hosszabbítják meg az Autostrade koncesszióját, hanem akár 150 millió eurós bírságot is szabhatnak ki rá, és szükség esetén bíróság elé is állítják a vezetőit.
A Polcevera patak fölött 40 méter magasan álló Morandi autópályahíd 200 méteres szakasza kedd délben omlott a mélybe, lakásokra, vasúti sínekre, gyárakra. Az A10-es autópálya részeként a híd a város keleti és nyugati részét kötötte össze, ezen lehetett eljutni a kikötővárosból Dél-Franciaországba, Piemontba és Lombardiába is.