Az infrastrukturális koncessziók azért kerültek napirendre Olaszországban, mert az augusztus 14-én leszakadt genovai Morandi autópálya-völgyhidat az Autostrade per l'Italia (ASPI) magáncég üzemeltette.
Hatalmas munkába fogtunk a koncessziók terén, egyenként felülvizsgáljuk őket. Az Autostrade csak a jéghegy csúcsa, van még a vízgazdálkodás, a távközlés és a tévés műsorszórás
– jelentette ki Di Maio.
Giovanni Castellucci, az ASPI-nak és anyacégének, az Atlantiának az elnök-vezérigazgatója a La Stampa című lap pénteki számában úgy nyilatkozott, hogy
felelősnek érzi magát a genovai völgyhíd összeomlásáért, de bűnösnek nem.
Danilo Toninelli olasz közlekedési miniszter a múlt héten azt mondta, hogy a kormány saját kezébe akarja venni a genovai híd újjáépítését, és semmiképpen nem akarja átengedni a bírálatok kereszttüzébe került sztrádatársaságnak.
A pénzt hozzá mindazonáltal az üzemeltető ASPI-nak kell biztosítania
– jegyezte meg a miniszter.
Az összeomló Morandi autópálya-völgyhídról több mint harminc gépjármű zuhant a 45 méteres mélységbe, és 43 ember halt meg a katasztrófában.