Újságírók indítottak pert az Európai Bíróságnál az Európai Parlamenttel szemben, ugyanis a Parlament
megtagadta
vonatkozó dokumentumok hozzáférhetővé tételét.
Még 2015-ben kérte számos újságíró és szervezet, hogy a Parlament biztosítson hozzáférést a vonatkozó dokumentumokhoz - írja a Bruxinfo.
E kérelmeket a Parlament elutasította, csakúgy, mint az ezt követően benyújtott megerősítő kérelmeket.
Magyarul az EP-képviselőknek, asszisztenseiknek nem kell a nyilvánosság előtt elszámolniuk az adófizetők pénzével, azaz nem kell nyilvánosságra hozniuk napidíjaik, utazási költségeik, asszisztensi költségeikre vonatkozó kimutatást.
Maga az indoklás is már kiveri a biztosítékot, arról nem is beszélve, hogy egy óriási ellentmondás áll a Törvényszék álláspontját illetően. A Bíróság szerint azért tagadta meg jogosan a Parlament a dokumentumok kiadását, mert azok "személyes adatokat tartalmaznak", valamint
a kérelmezők nem bizonyították az említett adatok továbbításának a szükségességét.
A cikk szerint a hozzáférhetővé tételt az Uniónak a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályozásával összhangban kell alkalmazni, ugyanis a dokumentumok tartalma
kedvezőtlenül befolyásolná a magánéletnek és az egyén sérthetetlenségének a védelmét.
Azonban az indoklásba csúszott némi hiba:
A Bíróság elismeri, hogy a Parlament kitakarhatta volna a dokumentumokban a személyes adatokat, és így legalább részlegesen hozzáférhetőkké váltak volna. De a kérelmezett dokumentumok olyan változatának a hozzáférhetővé tétele, amelyből mindenfajta személyes adatot eltávolítottak (ideértve a Parlament képviselőinek a nevét),
az e dokumentumokhoz való hozzáférést mindenfajta hasznosságtól megfosztotta volna.
Ez azt jelenti, hogy elismerik, hogy nem véletlenül lettek kikérve a dokumentumok, és nem véletlenül fontos, hogy melyik képviselő havi hány ezer euróból védi a demokráciát és a jogállamot.
Ugyanis a hasznossága (ahogy ők fogalmaznak), lényege pont ez lett volna. Hozzáteszik még, hogy az összes személyes adatot nem lehetett volna kitörölni, mert túlzott adminisztratív terhet jelentett volna.