A Sriwijaya Air légitársaság Bengkuluból Jakartába tartó hétfő reggeli járatának egyik utasa, a zenész Amir Zidane videóra vette, ahogy az utasok elhagyják a gépet, majd a személyzet kipakolja a duriánszállítmányt a rakodótérből.
Zidane, aki a Facebookon közzé is tette a felvételt, már beszálláskor megérezte a gyümölcs jellegzetes szagát, amit szóvá is tett a légiutas-kísérőnek, majd később több másik utas is jelezte, hogy nem akar addig felszállni a géppel, amíg nem távolítják el a bűz forrását.
Voltak, akik amiatt aggódtak, hogy a gép talán túlterhelt a duriánszállítmány miatt.
A légitársaság végül beadta a derekát, és lepakolta a kifogásolt rakományt, ami végül egyórás csúszást eredményezett a gép indulásában.
A hétfői incidenst követően a Sriwijaya Air egy közleményt adott ki, amelyben hangsúlyozta, hogy a durián szállítása semmilyen repülési szabályzatot nem sért. A légitársaság szóvivője, Retri Maya hozzátette, hogy a rakodótérben a duriánnal együtt mindössze 3 tonnányi rakomány volt, amely jóval a gép maximális teherkapacitása alatt van.
A Sriwijaya Air egyik illetékes munkatársa szerint a szállítmány az előírásoknak megfelelően volt becsomagolva, ám valószínűleg maradt valahol egy kis gyümölcs, és annak a szaga szivárgott be az utastérbe.
A duriánt egész Délkelet-Ázsiában fogyasztják.
A gyümölcs nemcsak népszerűségéről, hanem jellegzetes, romlott húsra emlékezető szagáról is híres, ezért országszerte táblák jelzik, hogy fogyasztása tilos a közlekedési járműveken, a liftekben és a szállodákban.