A Bundesrat több módosítással fogadta el a rendeletet, a legfontosabb az, hogy a kormány eredeti elképzelésével szemben
nem lehet majd a járdákon közlekedni elektromos motorral működő rollerrel.
A másik fő módosítás szerint a lassabb, legfeljebb óránkénti 12 kilométeres sebességre képes elektromos rollereket is csak 14 éves kortól lehet használni, szemben a kormány által javasolt 12 éves korhatárral.
A Bundesrat döntése szerint a kormány által részletesen kidolgozandó szabályok alapelve az lesz, hogy
A szövetségi kormány az elektromobilitás elterjedését igyekszik ösztönözni a nagyvárosok útjain egyre gyakrabban látható elektromos rollerek használatának szabályozásával.
Andreas Scheuer közlekedési miniszter szerint az új típusú járművek a közösségi közlekedéssel együtt "újabb igazi alternatívát kínálnak az autó helyett", ideálisak az úgynevezett utolsó mérföld - a városi közlekedési utak utolsó szakasza, például a busz-, metró- vagy villamosmegálló és az otthon vagy a munkahely közötti távolság - megtételére.