A Portfolio szemléje szerint a vezérigazgató kijelentette, hogy
van ilyen feladat, legalábbis a hadsereg elénk állította. És mi most aktívan együttműködünk az Ipari és Kereskedelmi Minisztériummal, mert ehhez új kapacitásokra van szükség.
A T-80-as modellt – amely az orosz hadseregben egyedülállóan gázturbinás meghajtással üzemel, csakúgy mint az amerikai Abrams páncélosok – 1976-ban állították szolgálatba, azóta többször is modernizáláson esett keresztül.
A Portfolio szerint a harckocsi különböző variánsaiból körülbelül 5 ezer darab készült, ugyanakkor az első csecsen háborúban mutatott teljesítménye miatt a projektet az 1990-es években eltörölték. Az orosz védelmi minisztérium az olcsóbb és egyszerűbb T-90-es harckocsi gyártását támogatta, így a T-80-as előállítását/felújítását az exportmegrendelések tartották életben.
Bár az orosz hadiiparról kevés információ áll rendelkezésre, de Potanov utalása az új kapacitásokra azt jelentheti, hogy
az Uralvagonzavod évtizedek óta nem rendelkezik megfelelő eszközökkel, gyártósorokkal, beszállítókkal és szakemberekkel ahhoz, hogy a gyártást egyik napról a másikra felfuttassák.
Oroszország jelenlegi páncélos veszteségei meghaladják a 2300 igazolt veszteséget, ennek közel felét a T-80-asok különböző variánsai teszik ki.
A háborúról készített élő tudósításunk itt olvasható!