A Bud Light eladásai május folyamán tovább csökkentek, mivel a fogyasztók országszerte fellázadtak az ország legkelendőbb sörmárkája ellen a Dylan Mulvaney transznemű influenszerrel való vitatott együttműködése miatt.
A Bud Light eladásai már ötödik hete zuhannak azóta, hogy Mulvaney bejelentette a márkával való együttműködését, ami kimondott aggodalmat keltett a forgalmazók körében, hogy a sörgyártó sikeresen ki tudja-e gyógyítani magát az elhibázott márkaépítési reklám okozta sebeiből.
A Bump Williams Consulting és a NielsenIQ adatai szerint, amelyeket a New York Post idézett, a Bud Light kiskereskedelmi eladásai az Egyesült Államokban 23,6%-kal csökkentek az egy évvel ezelőttihez képest a május 6-án véget ért héten, ami felülmúlja a márka április utolsó hetében tapasztalt 23,3%-os csökkenést is.
Az Anheuser-Busch, a Bud Light anyavállalata, más termékeinek eladásai is jelentősen csökkentek az előző évhez képest, bár a korábbi heteknél lassabb ütemben. A Budweiser eladásai 9,7%-kal csökkentek az egy héttel korábbi 11,4%-kal szemben; a Michelob Ultra eladásai 2,9%-kal estek vissza a 4,3%-kal szemben; a Natural Light eladásai pedig 2,5%-kal csökkentek az egy héttel korábbi 5,2%-os visszaeséssel szemben ─ írja a Post.
A legfrissebb számok a Beer Business Daily által kiadott jelentés után érkeztek, amely szerint a sörgyártó vállalat áprilisban négy héten át nettó veszteséggel szembesült április 29-ig. Ez az első jelentések után következett, amelyek szerint a Bud Light bolti eladásai 26%-kal csökkentek az április 22-i héten.
A connecticuti székhelyű Bump Williams Consulting adatai azt is kimutatták, hogy a Bud Light összesített eladásai 8%-kal csökkentek az év eddigi részében, ami körülbelül 5 milliárd dolláros veszteséget jelentett a vállalatnak.
Az eladások hirtelen visszaesése miatt az HSBC május elején leminősítette az Anheuser-Busch InBev részvényeit, a márka ellentmondásos marketingkampányát követő válságra hivatkozva, amely heves visszhangot váltott ki. A Bud Light transznemű promóciója gyorsan bojkottfelhívásokhoz vezetett, különösen a konzervatív kommentátorok körében.
Időközben a vállalat megpróbálta jóvátenni a hibáját. A Bud Light marketing alelnöke, Alissa Heinerscheid és Daniel Blake, aki az Anheuser-Busch mainstream márkáinak marketingjét felügyeli, mindketten szabadságot vettek ki a visszaesések után. Egy country alapú reklámot találtak ki az NFL Draft alatt, amit április 27-én sugároztak egy új kampány részeként.
A vállalat megpróbálta kontextusba helyezni a Mulvaney-videókat is, úgy magyarázkodva, hogy egy „harmadik fél reklámügynöksége" volt a felelős az együttműködésért. Az Anheuser-Busch közölte, hogy a marketingcéggel azóta szerződést bontottak, bár a céget nem kívánták megnevezni.
Az Anheuser-Busch több száz influenszerrel dolgozik együtt a márkáinkon belül, hogy hitelesen kapcsolódjon a közönséghez a különböző demográfiai csoportokban. Időről időre egyedi emlékdobozokat készítünk a rajongók és a márka influenszerei számára, mint például Dylan Mulvaney. Ez az emlékdoboz egy személyes mérföldkő megünneplésére szánt ajándék volt, és nem a nagyközönség számára készült
─ mondta az Anheuser-Busch szóvivője a Fox News Digitalnak.