A Porsche legendás autójának, a 911-es modell 60 éves „születésnapjára" készített egy reklámot.
A filmben az autó régebbi és újabb modelljeit mutatják be a hegyekben és városokban cirkálva, nézők azonban észrevették, hogy egy hatalmas Jézus Krisztus szobrot kiretusáltak a háttérből, csak a 82 méter magas beton talapzat látható.
Az ikonikus, 28 méter magas Christo Rei (Krisztus Király) szobor – amelyet a Rio de Janeiró-i Megváltó Krisztus ihletett – a portugál fővárosra, Lisszabonra néz, és a helyi lakosok hálából emelték az első világháború után, amiért országuk megmenekült a háborútól.
A Porsche reklámjába azonban nem kerülhetett bele – legalábbis elsőre.
A Jézus-szobor kiretusálása óriási felháborodást okozott, és komoly össztűz zúdult a Porschera is, mondván az autógyártó cég is beállt a liberális sorba, amely próbálja eltörölni a vallásokat.
A német gyártó végül bocsánatot kért, és „hibának" nevezte a történteket. A MailOnline-nak adott nyilatkozatában egy szóvivő úgy fogalmazott: „A 911 S/T bemutatófilmjének korábban feltöltött változatából eltávolítottak egy tereptárgyat. Ez hiba volt, és elnézést kérünk az okozott sérelemért. Az eredeti film már online van".
Bár a Porsche javította „hibáját", korábban már számtalan példát láthattunk arra, amikor egyes gyártók megpróbálták eltüntetni a kereszténység nyomait például a termékeikről vagy reklámjaikról.
Emlékezetet, 2017-ben óriási felháborodást keltett, amikor a Lidl szabályosan kiretusálta, eltüntette boltjaiban az Eridanous termékekről a keresztet. A termékeken Santorini szigetének híres ortodox temploma látható, amelyen a valóságban természetesen egy kereszt is van – ezt a keresztet tüntette el a Lidl.
De hasonló módon esett a cancel culture áldozatául a húsvéti tojás is, amikor a svéd ICA élelmiszerlánc a húsvéti tojásokat "képes tojásként" kezdte árulni üzleteiben - írja a V4NA.