Kiakadt az Eurobarométer! - adta hírül a Magyar Távirati Iroda (MTI). Az Európai Unióban készült felmérésből kiderült, hogy a lakosság 38 százaléka túlsúlyosnak mondja magát, ám a megkérdezettek mindössze 5 százaléka nincs tisztában az elhízás egészségkárosító hatásával
Az emberek a legtöbb esetben arról panaszkodtak, bár igyekeznek egészségesebbé tenni étkezési szokásaikat, hogy védekezzenek az elhízás ellen, nincs lehetőségük egészséges életvitelre. Kevesen vannak - csak minden harmadik válaszadó -, akik időt tudnak szakítani sportra vagy egyéb rendszeres fizikai tevékenységre.
Gyors tűzoltás
Markosz Kiprianu, az Európai Bizottság egészségügyi és fogyasztóvédelmi felelőse azonnal reagált az elkeserítő eredményre. Azt mondta, a válaszokból az is egyértelmű, hogy az emberek szeretnék, ha a közszervek nagyobb szerepet vállalnának a jelenség elleni fellépésben.
Bejelentette, hogy a brüsszeli bizottság ebből azzal veszi ki a részét, hogy jövőre közös uniós stratégia részleteire tesz javaslatot a tagországoknak.
Több nagyvállalat is bejelentette, hogy a jövőben, az Unióval együttműködve, hatékonyan fellépnek az elhízás ellen. Összesen 146 cég vállalt már erre formális kötelezettséget, köztük a Coca-Cola, a Pepsi-Cola, a McDonald's, az Unilever és a Kraft Foods.
A fent említett cél érdekében tett lépések között szerepel például a gyermekek egészségére káros termékek reklámozásának megszüntetése, az élelmiszerek elhízással kapcsolatos hatásainak feltüntetése a csomagoláson, illetve egyes termékek összetételének megváltoztatása is.