A Forbes sikeres tervezőinek listáját Christopher Bailey vezeti, aki valóban a világ egyik legfelkapottabb neve a divatszakmában, pedig még csak 34 éves. A Burberrynek dolgozó tehetség 170 millió fontos bevételt hozott, és összesen 421 nyilvános megjelenést biztosított kollekciójának a sajtóban és élőben egyaránt. A második helyre Manolo Blahnik került a maga 42 millió fontos forgalmával, ráadásul őt 1629-szer említették meg a szaksajtóban. Őt követi a Dolce & Gabbana 450 millió fontos eladási mutatókkal és 950 megjelenéssel. Negyedik helyre jutott be a Comme des Garcons üdvöskéje, Rei Kawakubo 82 millió font nyereséggel és 324 szerepléssel a médiában, és utána már csak a nagyágyúk jönnek a sorban, akik nyilvánvalóan magasabb forgalmat bonyolítottak le, de nem egyedül tették mindezt.
Egy elegáns darab Burberry őszi kollekciójából |
Karl Lagerfeld (451 millió font, 5061 szereplés) és Ralph Lauren (1,5 milliárd font, 9962 szereplés) tehát nem szégyenkeznek, de Isaac Mizrahi sem panaszkodhat az előkelő helyért (282 millió font három év alatt, és 1639 szereplés a sajtóban). Végül, de nem utolsósorban az YSL dizájnere, Stefano Pilati futott be a listára (36 millió font, 468 megjelenés) és Miuccia Prada (1 milliárd font, 1276 szereplés), valamint John Varvatos (11 millió font, 484 megjelenés) zárja a sort. A Forbes sikerlistáján tehát ott van a pénz és a hírnév, de a sikert nem csak ezek határozták meg. A stílus és az egyediség is számított, és azt is figyelembe vették, hogy ki mit ért el a divat forradalmában a saját erejéből.