Az első álomgazda: harmincéves családanya egy gyermekkel
Két kislány cipel egy nagy üstöt. Behozzák egy kertbe. Az üstben víz van, abban pedig emberi testrészek. Mintha feldaraboltak volna valakit. A következő jelenetben én fürdetek egy férfit valamiféle sötét helységben, középen medencével. Tudom, hogy korábban ő volt feldarabolva. Amolyan krisztusi kinézetű ő maga is, meg a fehér lepel is, amibe beleburkolózik.
A második álomgazda: huszonkilenc éves hajadon nő
Tudom, hogy le kell ugranom egy meredélyről, a mélyben rengeteg víz. Végül leugrom, befogott orral, érzem, ahogy alámerülök, mintha sose lenne vége ennek a zuhanásnak, de hirtelen, mintha egy dugót húztak volna ki, a víz elillan, és én ott állok a szárazon. Kutyabajom.
A harmadik álomgazda: harminckilenc éves, hivatásának, családjának élő nő.
Egy férfi azt mondja, hogy ő tudja, mi lenne számomra orvosság. A kútból kell vizet hoznia, én majd iszom abból, és meggyógyulok. Hoz egy hatalmas, kézzel kifaragott fakelyhet. Én tudom, hogy ez a Grál. Beleiszom a kristálytiszta vízbe, és meglepetten tapasztalom, hogy meleg. Hát persze, hisz az élet vize, és az meleg.
Gondolatok az álmokról
Mind a négy álomgazdának a lelke erőit, újjászületési képességét mutatták meg a mesék és a mítoszok elemeiből építkező álmaik.
Az első álomban az álmodó hölgy belső férfiképének, a férfiakról alkotott véleményének kellett megújulnia. A feldarabolás majd újra összerakás az álomban, majd a megérintés valamiféle összeragasztó csodaanyaggal, élesztő fűvel, esetleg vízzel a magyar mesekincs elemeiből van. Az új álomszereplő a hölgy álmában ezután hétszerte szebb lesz és erősebb, valóban úgy, ahogy a mesék tudják. Nem csoda, hiszen magával az élet vizével érintkezett. Ez a fajta álom a sámánok beavatására is emlékeztet minket. Illetve a keresztelő medence és Jézus Krisztus alakja egyfajta szellemi újjászületést is mutat. A két világ nincs is oly messze egymástól, hisz Jézus testét is megtörik, kínozzák, felfeszítik az életfára, ahogy ez a szétszedettetés, kínzás a sámánná avatás során is számottevő tényező.
Megújulásjelző, ha az álomgazda vagy egy másik álomalak rituális tisztálkodást hajt végre az álmában, vagy más álomszereplőt részesít ebben egy zárt medencénél, tónál, forrásnál, kútnál.
A második álomgazda nagy életváltás, életváltozás előtt állt. Ilyen időkben sokan álmodják, álmodjuk, hogy elmerülünk egy vízben, majd felbukunk abból. Ez víz a lehetőségek óceánja, az élet vize, a saját kreatív potenciálunk - önmagunkban. Aki ebben a vízben elmerül, halálközeli fázisba kerül, a régi énje meghal, és aki felbukkan a vízből, az már egy másik ember.
A harmadik álmodó, megitta az élet vizét, és ez által tett szert új életlendületre. A kezében tartott pohárral, kehellyel a Grál-mondakör, a kerekasztal lovagjainak és a Halászkirálynak a legendája éledt fel. Az álom egyéb elemeinek vizsgálatakor az derült ki, hogy a hitében kell gyakorlatiassá válnia az álmodónak.