"Sokkal kevesebb nő játszik ma számítógépes játékokkal, mint akit el lehetne érni. Ha végre orvosolni lehetne ezt a problémát, akkor a cégek sok milliárd dollárral növelhetnék a bevételüket. De eddig még nem sikerült olyan számítógépes játékot kitalálni, amely a lányok legnagyobb részének vonzó szórakozást nyújtana" - mondta David Gardner, az Electronic Arts nevű számítógépes cég egyik vezetője egy edinborough-i konferencián.
Gardner elmondta, hogy a számítógépes programozással foglalkozó cégeknek a filmiparról kellene példát venniük. "Hollywood nem kizárólag a férfiaknak csinál filmeket, a női közönség igényeit ugyanúgy figyelembe veszi. A Star Wars volt minden idők legsikeresebb filmje egészen addig, amíg a Titanicot be nem mutatták. A Titanic pedig azért lett olya sikeres, mert a nők többször is megnézték, hiszen olyan élményt nyújtott nekik, amilyet más filmek nem" - nyilatkozta Gardner.
A cégvezető szerint azért játszik jóval kevesebb lány számítógépes játékokkal, mint fiú, mert a hagyományos "lányos" játékok egyáltalán nem érdeklik őket. "A fiatal nőket egyáltalán nem érdeklik a rózsaszín, édeskés játékok, amelyekben Paris Hiltonnal vagy Britney Spearsszel kell az arcfestést és a vásárolgatást gyakorolni. A lányoknak olyan játékokra van szükségük, amelyben kommunikálhatnak, amelynek segítségével kapcsolatokat építhetnek" - árulta el Gardner, a világ egyik legsikeresebb játékának, a Sims-sorozatnak egyik kitalálója.
David Gardner szerint az egyik legnagyobb lépés a női játékosokat megcélzó piac meghódításához az, ha minél több nőt vonnak be a tervezésbe és a programozásba. "Sikerült eljutnunk odáig, hogy 11 fejlesztői csapatunk közül négyet nők vezetnek, és továbbra is keressük az új, tehetséges hölgyeket, akik részt tudnának venni a munkánkban" - mondta a skóciai konferencián a cégvezető.