"Ehhez azonban a tavalyi 355 ezres és a tavalyelőtti 361 ezres látogatószámot meghaladó vendégnek kell jegyet váltani" - hangoztatta a főszervező. Hozzátette, hogy a nyereséget akár már a vendégsereg tízezer fős elmaradása is veszélybe sodorhatja. A Hajógyári-sziget maximális befogadóképessége naponta 65 ezer látogató. Gerendai Károly kifejtette, hogy az idén a Sziget fesztivál költségvetése 195 millió forinttal 1,2 milliárd forintra nőtt a megelőző évhez képest.
A költségek 36 százalékát a reklám, 10 százalékát állami, önkormányzati, alapítványi támogatások, 5 százalékát vendéglátóipari, a fennmaradó hányadot pedig a jegyeladások bevétele fedezi.
"A jegyárak 16 százalékos emelésére volt szükség, mert a reklámbevételek aránya a megelőző évhez képest 4-6 százalékponttal csökkent, eközben pedig a vendéglátás részesedése nem változott, és az állami támogatások is csupán 3,5 százalékponttal emelkedtek" - jegyezte meg a főszervező.
Fotógaléria: klikk a képre!
Közlése szerint a napijegy a tavalyi 3000 forintról 3500 forintra, a hetijegy pedig elővételben 12.000 forintról 14.000 forintra drágult. A 20 millió forint alaptőkéjű Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. idei árbevételének 70-75 százalékát teszi ki a Sziget fesztiválból származó forgalom.
Az 1993-ban alapított cég bevételein belül egyre nagyobb hangsúlyt kapnak egyéb rendezvények, például a Sportsziget vagy a Budapest Parádéhoz kötődő forgalom.
A fotógaléria képei egy másik fesztiválon, Tokajban készültek.