Rekordokat döntögetett az idei Sziget. A Fesztivál története során nem esett például annyi eső, mint a rendezvény első két napján. Ez rekordszámú nézőt tartott távol a Szigettől: a tavalyinál 27 ezerrel jöttek kevesebben napijeggyel az első két napon. A napi látogatók számában is csúcs született: soha annyian nem voltak még egyszerre a Szigeten, mint az idei Fesztivál szombatján. Akkor 62 ezren jártak a Fesztiválon. További négy napon is több látogató érkezett, mint a hasonló tavalyin, ennek volt köszönhető, hogy az eső okozta nézőszám-visszaesés a végére konszolidálódott.
Immár másodjára volt Guinness rekordbeállítás helyszíne a Sziget Fesztivál. Mint ismeretes 2000-ben az addig legtöbb csókolózó pár cuppantott egyszerre a Szigeten. Idén a Pannon Körtéren felállított 25 méter átmérőjű, 80 méter kerületű, 390 m2-es Fesztivál Körkép kifestésére vártak aktív résztvevőket a szervezők. Ez kilencszer nagyobb felület, mint a korábbi csúcs, és több mint 6000 résztvevő festette ki. 10.000 m2-rel több padlólapot fektettek le a szervezők a porszennyeződés ellen, kétszer annyi tusoló, hatszor annyi melegvizes konténertusoló várta a vendégeket. Az eddiginél több volt a bio WC és a vendéglátó egységek is szaporodtak. Rekord mennyiségű műanyag palackot is gyűjtöttek a szigetlakók. Egy hét alatt több mint 150 ezer palack került egy helyre a Pepsi és az ÖKO-Pannon gyűjtésében. Az idei Sziget Fesztiválon összegyűjtött műanyag palackokat válogatják, bálákba préselik és feldolgozzák, az így keletkezett másodnyersanyagból pedig csöveket, rekeszeket, polár pulóvereket vagy újra csomagolóanyagot készítenek.
Az eddigi legtöbb külföldi fellépő járt az idei Fesztiválon. A majd' 100 nemzetközi sztár közül - a zenei produkciókon túl - ausztrál utcaszínház, guineai cirkusz és izraeli táncszínház is szórakoztatta a nagyérdeműt.
Sikerrel debütált az idei Fesztivál kísérleti vállalkozása, a TV Sziget. Nyolc napon keresztül, napi másfél órában, élő adásban közvetített a Fesztivál helyszínéről Csiszár Jenő, Novák Péter és társaik műsorvezetésével. Az M2-n látható TV Sziget produkció mind a Sziget, mind a Magyar Televízió részéről tulajdonképpen egy rapid lefolyású kísérlet volt, amely mintegy két hét alatt szerveződött abszolút nulláról televíziós adássá. A kísérlet sikerült. A napi másfél órás adások alatt az M2 közönsége átlagban megduplázódott.
Aktív telefonálók voltak idén a Pannonos Sziget látogatók. A Szigeten lévő 84.755 előfizető összesen 1.779.219 hívást kezdeményezett és 541.993 SMS-t küldött az egy hét alatt.