A jövő bizonytalan, de sör, az biztosan van benne. A Heineken-jövő tulajdonképpen 2001-ben kezdődött el, amikor a "zöld sör" felkérte a fiatal francia dizájnert, a huszonnyolc éves korára világhírűvé vált Ora-itot, hogy képzelje el, milyen üvegből isszuk majd a sört évek múltán.
Ora-ito elképzelte, megtervezte, és az eredmény lenyűgöző lett. Először is az üveg nem üveg, hanem alumínium. A színe fémesen zöld és ezüst, a formájában pedig ötvöződnek a Heineken értékei: a minőség, a kreativitás, a dinamizmus és a modernitás.
Amikor megragadjuk a Futur névre keresztelt palackot, akkor úgy érezzük, tényleg a jövőt tartjuk a kezünkben. És nincs is annál megnyugtatóbb, mint amikor a praktikusan nyíló palackot a szánkhoz emelve megbizonyosodhatunk róla: igen, a jövő nem lesz sörtelen.
A Heineken valójában mindig megelőzte korát. A technológiai és formatervezési újdonságok középpontjában minden alkalommal az a cél állt, hogy a sör fogyasztása a lehető legteljesebb élmény legyen, amely minden érzékszervre hatással van.
Az új Heineken palack minden ízében a jövőt idézi - olyan látványvilágot tár elénk, ahol a stílusos zöld szín fémes csillogással, minimalista dizájnnal és hűvös eleganciával párosul. A szemtelenül fiatal francia tervezőzseninek persze nem ez az első munkája. Az épületektől kezdve lemezborítókon és mobiltelefonokon át a lábbelikig számos világmárkával együtt dolgozva számtalan terméket tervezett már. Kreált többek közt Gucci táskát, Adidas parfümöt és Swatch digitális órát is.
Március közepe óta látható a Csak lazán című film, melyet a Heineken támogat. A premierrel egyidőben induló promóció alatt, egyes üzletekben akár "életnagyságban" is találkozhatunk majd a film főszereplőjével, John Travoltával. A filmben tovább követhetjük Chili Palmer (őt alakítja John Travolta), a gengszterből botcsinálta filmproducerré vedlett főhős történetét, aki a zeneiparban próbálja megtalálni a szerencséjét.
A film női főszereplője Uma Thurman, akivel utoljára a Ponyvaregény című alkotásban láttuk együtt Travoltát. A legendás Tarantino-film sztárpárosa mellett Danny De Vito, Vince Vaughan és Joe Pesci is feltűnik a vígjátékban.
A Heineken, a világ legnemzetközibb sörmárkája (tavaly ugyanis Magyarországon is a nemzetközi sörmárkák prémiumkategóriájában piacvezetővé lépett elő) 2005-ben is rengeteg újdonsággal szolgál rajongóinak. Az első, könnyen szembeötlő változás a www.heineken.hu megjelenését érinti, az új formával frissességet, látványosabb, trendibb élményt kínálunk oldalunk látogatóinak.
Februárjától megújult külsővel, de persze változatlan minőségben kapható a boltokban a Heineken, megváltozik a félliteres üveg palackja és címkéje, illetve a harmadliteres üveg címkéje. A Heineken mindig is igyekezett új élményeket, egyedi élvezetet nyújtani; az új stílusú reklámokkal ez még hangsúlyosabbá válik, mint korábban. Az új látásmód legfontosabb üzenete, hogy ha valaki bátor kilépni a megszokottból és nyitott a világ dolgaira, újdonságaira, azáltal az ő élete lesz sokkal élvezetesebb és gazdagabb. Ezzel a megközelítéssel megismerkedhetsz a www.meetyouthere.hu weboldalon, ahol ki is próbálhatod az új látásmód érvényességét.
"A Superbrand az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A fogyasztóknak a konkurens márkákhoz képest olyan érzelmi és-vagy kézzelfogható előnyöket nyújt, amit a vevők elvárnak és elismernek" - szól a Superbrand program definíciója, amely alapján a szakértőbizottság Superbrands státusra emelte a Heinekent.
Az üzleti vezetők és marketingszakemberek világszerte zsűriket hoztak létre, hogy értékeljék és jutalmazzák a vezető márkák sikerét. Az 1995-ben Angliában alapított szervezet jelenleg több mint harminc országban működik. A független zsűri ezzel a díjjal tiszteleg azon márkák előtt, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, elismeri azok munkáját, akik a kivételes eredmények megteremtéséért és fenntartásáért felelnek.
(x)