Idén jelentetted meg az első DVD-det. Hogy jött létre az anyag? Te írtad a zenét és csináltad a vizuális részt is?
- A zenei része tulajdonképpen egy szólóalbum, minden szám a sajátom rajta, kivéve egyet-kettőt, amit zenészbarátaimmal közösen készítettünk, például Alex Azary-val, az Electrolux Recordingtól, aki igazán jó barát. A videó is hasonló módon készült. Összegyűjtöttem a fotóimból egy csomót, és ezekből indítottam a képi világ összerakását. A vizuális részben is található pár fotó, amit haveroktól kértem el, mert tetszett. Adott például pár gyönyörű fotót Indiáról és Tokióról Oliver Bradford, aki egy videóklip-rendező. A Szigeten is fotóztam, ott is akadt téma szép számmal, később valószínűleg az ott készült fotókat is fel fogom használni.
A grafikai munkákat is te rajzoltad, szerkesztetted össze, vagy azt már valaki más?
- Nem, azt is én csináltam, teljesen egyedül.
Köze van ennek az egésznek a berlini akadémián szerzett tudásodhoz vagy nem ott sajátítottad el ezen képességeket?
- A berlini akadémián dizájnt és kommunikációt tanultam, aminek igen fontos része volt a rajzolás, festés, minden kifejezési forma, amivel kommunikálni lehet. Emiatt elég könnyedén mozgok mind a rajzolás, mind a zene területén. Dolgoztam is pár évig, mint művészeti igazgató, dolgoztam reklámirodában is, szóval a rajz, a fotókkal, képekkel való munka ugyanolyan természetes számomra, mint amikor hangokkal dolgozom. A kezdetekkor a sokkal meglepőbb inkább az volt számomra, hogy mindig egyedül dolgozom.
Ha ilyen képességekkel rendelkezik valaki, önmagától felvetődik a kérdés, hogy a dj-szetted mellé csinálhatnál magadnak vj-szetteket is, nem?
- De, felvetődik, ezt fogjátok látni és hallani ma este is! Játszani fogom a saját, szóló dolgaimat, játszom majd Saafi Brotherst és Aural Floatot is. Ez a három alapvető zenei projekt, ami leköti az energiáimat és meg fogja határozni a látványt is. Nem azért csinálom így, mert szerintem a vj-k nem teszik jól a dolgukat, sokkal fontosabb az, hogy a zene és a kép így sokkal nagyobb összhangban van. Minden kis grafikai rezdülés egy zenei formához illeszkedik. Ez volt a kezdetektől az alapfelfogásom. Ha az ember például dj-zik, a zene mellett része lehet egy live act-ben is, csak az éppen nem hangokat, hanem képeket formál. Ily módon szeretnék az embereknek egy igazi, mindenre kiterjedő, elektronikus, élő műsort bemutatni.
Mi az, ami hiányzik a repertoárodból? Van ilyen egyáltalán?
- Igen van ilyen. Nem rendelkezem egy rock and roll színpadi gépezettel, nem áll mellettem egy olyan valaki, aki a mikrofonba kiabál, és közben rázza a haját, de ez egy más dolog. Én tánczenét játszom, és ebből szeretném kihozni a legélőbb produkciót az elektronika segítségével. Az én világomban nem adódik sok lehetőség az improvizációra. Nagyon érdekes tud az is lenni, ha kapsz magad mellé egy vj-t, aki szerencsés esetben megismerkedik a programoddal, de nem mindig sülnek ki jó dolgok belőle.