Amikor a progresszív-trance a csúcsán volt, Digweed kiadta a Heaven Scent-et. Később a Santiago egybevágott azzal a mélyebb irányzattal, melybe a progresszívzene belefordult. Most a minimál után Digweed a Gridlock-kal állt elő, ezzel dokumentálva az elektrozene újabb szakaszát.
A dal elkészítésében Nick Muir is közreműködött, ami azért érdekes, mert merőben más-más hangulatot képviselnek, és a trackben ez igen hatásosan keveredik.
"Nick és én már az év elején elkezdtünk dolgozni a számon. Célunk az volt, hogy tökéletes zenét alkossunk" - mondta el John szerényen egy külföldi portálnak adott interjújában.
"Először csak pár perc volt, aztán azt vettük észre, hogy huszonöt percre dagadt, így arra a döntésre jutottunk, hogy ezt a számot rárakjuk majd a következő Transitions válogatásrészre bónuszként" - tette hozzá Digweed.
Végül azonban ezt is átgondolták, és úgy döntöttek, kettévágják, így az a klubokban is játszhatóbb lesz.
A dj szerint nehéz megtalálni az egyensúlyt, hiszen a klubzenékbe lassan több sötétebb dallam kívánkozik, és sokat kell dolgozni, hogy mindenkinek jó legyen egy alkotás. "Meg akartuk ragadni a lehetőséget, hogy minőségi zenét csinálhatunk, de közben hűek szerettünk volna lenni a saját stílusunkhoz is."
John Digweed szeptember 24-én jelentette meg a Transitions sorozat harmadik részét. Akkor azt nyilatkozta a lemezről: "A sorozat egyes részei zeneileg egyre feljebb kapcsoltak, és most értük el a csúcssebességet."
Gridlock
Digweed karrierje már viszonylag korán elkezdődött, már tizenöt évesen kezdett érdeklődni az akkoriban divathullámként végigsöprő acidhouse iránt. Ő alapította később a Bedrock kiadót, mely olyan tehetségeknek adott lehetőséget, mint például Danny Howells vagy Jimmy Van M.
A legfrissebb hírek szerint Digweed meghívta egy warmup-szettre Amszterdamba a magyar Foundation Records-alapító Chrisst, ami azért külön megtiszteltetés, mert más vendég nem lesz az estén, ráadásul John nem is játszik már ebben az évben többet Hollandiában.