Az adidas, amely 2018-ban kezdte a tervezést, majd 2019 novemberében mutatta be a labdát, azzal magyarázta az elnevezést, hogy az angol egység (unity) és lelkesedés, izgalom (euphoria) szavakat foglalja magában.
A mintában az élénk színű vonalakat fekete ecsetvonások keretezik, amelyek a határok elmosódását és a kultúrák sokszínűségét szimbolizálják a gyártó szerint.
Emellett a kontinenstornát és annak eredeti évét jelezve az EURO és a 2020 felirat is felkerült rá.
A megjelenés arra utal, hogy az idei kontinensviadalt rendhagyó módon 11 ország egy-egy városában, köztük Budapesten rendezik. A Puskás Aréna három csoportmérkőzésnek és egy nyolcaddöntőnek ad majd otthont.
Az Uniforia normál méretű másolata nagyjából 10 ezer, az eredeti labda pedig körülbelül 40 ezer forintért kapható Magyarországon.