Kétségtelen, a Jaguar tervezőcsapatának vissza kell majd ülnie számítógépei mögé. De la Rosa gyenge eredményét nem magyarázza délelőtti kuplungproblémája sem.
Mint a hét java részén, az időjárás csütörtökön sem kedvezett a csapatoknak, délelőtt hol esett, hol nem, délután pedig jó idő volt ugyan, mégis korán be kellett fejezni a tréninget, mert a mentőhelikopter nem állt estig rendelkezésre. A nap folyamán kis túlzással a fél mezőnyt műszaki hiba sújtotta, míg a másik fele kicsúszott a pályáról, de komoly sérülés nem történt.
Második lett Kimi Räikkönen, csupán egy tizeddel lemaradva Irvine mögött. A fiatal mclareneshez csatlakozott Alexander Wurz, aki végül ötödik lett. Luca Badoer egyedül képviselte a Ferrarit, nem is rosszul, harmadik lett. Az olasz gumikat, elektronikai fejlesztéseket próbált, valamint két eltérő karosszériával is körözött, mindenféle probléma nélkül. A nemrég szerződtetett Luciano Burti visszarepült Fioranóba, a Ferrari saját pályáján folytatni a felkészülést 2002-re.
Három hely választotta el a Williamseket, Juan Pablo Montoya negyedik, Marc Gené hetedik, Antonio Pizzonia tizedik lett. A csapat hétvégétől visszavonul, hogy befejezze az FW24 tervezését, amivel január végén állnak a nagyérdemű elé.
Utoljára használta a Sauber a C20-as típust, jövő héten már a C21-gyel köröz Nick Heidfeld Fioranóban. "Értékes tapasztalatokat szereztem a vizes és a száraz pálya megtanulásával. Hetven kört tettem meg, és még mindig fitt vagyok, a hónap folyamán pedig még kipróbálom a C21-est, ugyanitt" - mondta Felipe Massa, a csapat újonca.
Giancarlo Fisichella délelőtt, esőben az élen is állt, ám később lecsúszott a nyolcadik helyre, miközben új Jordanjének Honda-motorját valamint a Bridgestone intermediate gumiait tesztelte. Takuma Szato nem tudta tartani az olasszal a ritmust, ellenben fejlesztette a fékeket.
"A csapat régi munkatempója nagyon gyorsan visszatért, jól ment a közös munka" - állította Gary Anderson, a Jordan tesztfőnöke, aki persze hozzátette, hogy mindennel elégedett, amivel foglalkoztak.
Olivier Panis hiába gyakorolt sokat (72 körével a legszorgalmasabb pilóta volt), eredménye elég gyenge, rosszul járt Jarno Trulli is, akinek egy motorhiba megrövidítette a napját. "A motorhiba és a sok piros zászló miatt nem tudtuk elvégezni a mára tervezett munkát" - panaszolta a Renault F-1 technikai igazgatója, Mike Gascoyne.
Mika Salo átvette Allan McNishtől a Toyotát, és ugyanolyan rosszul szerepelt vele. A Toyota abban reménykedhet, hogy hamarosan tesztelnek majd a Minardik is, így nem csak az utolsó helyre lesz esélyük. Salo hidraulikai és elektronikai gondokkal magyarázta a gyengébb teljesítményt.
Barcelona, negyedik nap:
1. Eddie Irvine, Jaguar R2 (Michelin), 1:19.252
2. Kimi Räikkőnen, McLaren-Mercedes (M), 1:19.361
3. Luca Badoer, Ferrari, (Bridgestone), 1:19.791
4. Juan Pablo Montoya, Williams-BMW (M), 1:19.896
5. Alexander Wurz, McLaren-Mercedes (M), 1:19.946
6. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), 1:20.074
7. Marc Gené, Williams-BMW (M), 1:20.330
8. Giancarlo Fisichella, Renault (M), 1:20.704
9. Olivier Panis, BAR-Honda (B), 1:21.104
10. Jenson Button, Renault (M), 1:21.426
11. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (M), 1:21.485
12. Jarno Trulli, Renault (M), 1:21.725
13. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), 1:21.738
14. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), 1:21.795
15. Anthony Davidson, BAR-Honda (B), 1:21.815
16. Pedro de la Rosa, Jaguar R3 (M), 1:23.377
17. Mika Salo, Toyota (M), 1:24.351
Korábban:
[stefano.nuovolacchi]