Ez nem könnyű feladat, mert nagy fejtörést okoz megfelelő helyszínt találni. A hatóságok érthetően nem lelkesednek az ilyesfajta mutatványokért; még szerencse, hogy a bázisugrás - mivel nem légi járműből hajtják végre - nem minősül ejtőernyőzésnek (tehát ez a kiskapu). Persze jobb a békesség, ezért a már említett kéményről engedéllyel szoktak ugrani.
A sport születését egyébként az 1970-es évek elejére teszik, ekkor kezdtek ugrálni először fix objektumokról (természetesen) Amerikában. Manapság egyedi ernyő szükségeltetik hozzá, amely speciálisan hajtogatott, azért
Aki bázisugrónak állna, annak jó, ha minimum 200 ejtőernyős ugrás van a háta mögött, különben érhetik meglepetések. "A balesetek mellesleg ritkák, és sohasem az ernyő hibájából következnek be (pedig mentőernyőt sem használnak), hanem ereszkedés közben vagy földet érésnél, figyelmetlenségből, tapasztalatlanságból" - magyarázza Szörényi Csaba.
Neki magának már mind a négy objektumhoz volt szerencséje. A legemlékezetesebb talán egy párizsi, közel ötvenemeletes, épülő toronyház volt, melyről éppen egy sétálóutcán sikerült földet érnie...
Néhány ejtőernyősklub, ahol az alapok elsajátíthatók:
Tériszony Ejtőernyős Iskola: (06 1) 357-0513
Budapest IX. ker. Ejtőernyős Klub Sportegyesület: (06 1) 218-7437
Csepel Vasmű Aeroklub: (06 1) 283-0114
MALÉV Repülőklub: (06 1) 221-4795, (06 27) 341-790
MATÁV Rt. Repülőklubja: (06 1) 342-3057
MÁV Repülő és Ejtőernyős Sportegyesület: (06 1) 251-0883, (06 1) 177-1703
Rair Aero Club Hungary Ejtőernyős iskola: (06 28) 320-099
Korábban: