Azt mondják, a Renault-knál jobban egyetlen versenyautó sem tud jobban rajtolni, a harmadik helyről indult Juan Pablo Montoya ehhez képest úgy húzott el a pole-os Fernando Alonso mellett, mintha a spanyol tolatott volna. Az első és második hely sorsa ezzel elég hamar eldőlt Silverstone-ban (a kolumbiai első mclarenes diadalát aratta), foglalkozzunk hát inkább a többiekkel.
Például Kimi Räikkönennel, aki újabb motorcseréje miatt ezúttal a 12. helyről vágott neki a viadalnak, az első kör végén - amelyet Szato Takuma lefulladása miatt a safety car mögött zárt a mezőny - már nyolcadik volt. Jarno Trulli és Michael Schumacher mögött ugyan kénytelen volt lefékezni kicsit, az első tankolások után azonban lehagyta őket.
Ezután jófajta erődemonstrációt tartott, ismét ellentmondást nem tűrően vágtatott előre, s végül egészen a harmadik helyig jutott. Ha minden a Renault tervei szerint alakul, akkor maximum csak negyedik, de Giancarlo Fisicichella második tankolása után lefulladt, s csak a finn mögé tudott besorolni.
"Fogalmam sincs, mi történhetett, a csapattal közösen ki kell derítenünk az okot" - mondta utóbb Fisichella. Akármit is találnak, Räikkönen megelőzte az olaszt, így Alonso előnye három helyett két ponttal nőtt a világbajnoki összetettben. Nem sok, de ha a hátralévő nyolc futamon is mindig ennyivel végez riválisa előtt, fölényesen nyeri meg első világbajnoki címét.
Sokáig úgy nézett ki, Jenson Button végre valami igazán jó eredményt ér el a BAR-ral, de a verseny végén kiderült, ez az autó nem az, amitől tavaly a Ferrarin kívül mindenki rettegett. Räikkönen például olyan simán érte utol az angolt, akkora erőfölényben volt vele szemben, hogy Nick Fry csapatfőnök gyorsan ki is hívta pilótáját tankolni, nehogy csúnya előzés legyen a dolog vége. Button végül az ötödik helyen zárt Michael Schumacher és Rubens Barrichello előtt, akik Ferrarijukkal ismét majdnem kört kaptak a győztestől.
Érdekesség, hogy a mezőny húsz pilótájából 19-en befejezték a futamot, csak a jordanes Narain Karthikeyan esett ki.