A Jordan portugál versenyzője úgy véli, a maga részéről nem hibázott Isztambulban. Pont amiatt támadta Montoyát, ami miatt Webber Schumachert. "Juan Pablo megelőzött, majd hirtelen bevágott elém" - emlékezett vissza a történtekre Monteiro. "Pedig sokszor beszéltünk arról, hogy féktávon ne változtassunk irányt, ő erről megfeledkezett. Ráadásul a szokottnál sokkal korábban is fékezett, így hiába próbáltam, nem tudtam elkerülni az ütközést. A leszorítóerő elszállt, esélyem sem volt: sajnálom, mert jó pozícióban volt."
Mint utóbb kiderült, Montoya az utolsó körökre már kockásra fékezte egyik első kerekét, így a technikát kímélendő valóban korábban kezdett a féktávokon lassítani. Az előzés után nem hagyott elég helyet Monteirónak, vagyis tulajdonképpen ő is hibáztatható. Norbert Haug, a Mercedes sportfőnöke nem csinált cirkuszt, de nem is dicsérte meg Monteirót. "A lekörözöttek kicsit jobban is odafigyelhetnének a versenyre" - nyilatkozta Haug. "Odébb lehet húzódni, a gázról is le lehet venni a lábat, ennek a dolognak nem kellett volna idáig fajulnia. Ettől függetlenül nem akarunk nagy balhét csapni."
Különben lehetne, hiszen az ütközéssel, majd a következő körben elkövetett kicsúszással (Montoya ezt a sérült autóval, illetve a kopott gumikkal magyarázta) Alonso két ajándék ponthoz jutott, s a győztes Kimi Räikkönen előnye csak két ponttal csökkent a világbajnoki összetettben. A spanyol (illetve a Renault) ellen egyébként honfitársa, a McLarennél tesztpilótáskodó Pedro de la Rosa felemelte a szavát.
Történt, hogy a verseny legelején Alonso fülére rászóltak, hogy gyorsabb, mint Fisichella, menjen el mellette. Az üzenet élő adásban is hallható volt, néhány pillanattal később pedig megtörtént a helycsere. "Amit Fernandónak a rádión keresztül mondtak, az egyértelmű példája a csapaton belüli erősorrend felállításának" - fogalmazott a Marcának de la Rosa. "Ez a Forma-1-ben tilos, úgyhogy az FIA-nek ki kellene vizsgálnia az esetet: a magam részéről azt sem találnám túlzónak, ha a Renault büntetést kapna."
A szabálykönyv 147. pontja értelmében "minden olyan csapatparancs, amely a verseny végeredményét befolyásolja, tiltott", ám a rádión elhangzottakat nem lehet utasításként értelmezni. Alonsóval közölték, mi a helyzet, ő pedig előzött - ez a felszín, arról pedig úgysem tudunk meg soha semmit, mi volt alatta. A Renault az FIA előtt támadhatatlan.
Szolgáltatott még beszédtémát vasárnap a Williams is, amely összesen négy jobb hátsó defektet produkált. Az eddigi vizsgálatok során nem találtak semmi olyasmit, ami indokolhatná a bakisorozatot. "Töviről hegyire átnéztük az abroncsokat, de semmilyen technikai anomáliát nem találtunk" - értetlenkedett egy sort Nick Shorrock, a Michelin F1-felelőse. "Még semmi sincs a kezünkben, amivel választ adhatnánk a kérdésekre, talán a kerékvetők, talán a Williams eddig ismeretlen műszaki hibája okozta a bajt. De ez mind csak találgatás." Annyi biztos, hogy a Michelin a verseny előtt figyelmeztette csapatait a 13-as kanyar éles kerékvetőire, s óvatos vezetésre hívta fel a pilóták figyelmét a pálya azon pontján.
[origo]