Lebilincselő sétarepülésre invitálta Besenyei Péter két pilótatársát a magyar fővárosban. Igaz a Red Bull Air Race keresztapjának titulált bajnoknak már a kisujjában van a pálya, hiszen többször is átrepült fejjel lefelé a Lánchíd alatt, új Edge 540 V3-as repülőgépével pedig remélhetőleg újra a dobogó közelében végezhet a versenyhétvégén.
A futam előtt, a hagyományos Recon Flight keretein belül a házigazda végigkísérte a cseh Martin Sonkát és a francia Francois Le Vot-t a Dunán épülő pályán. Besenyei kemény tempót diktált: a három pilóta többször átrepült a Lánchíd alatt, elhúztak a Duna Korzó mellett és a Parlament előtt is.
Budapest nyolcadik alkalommal ad otthont a világ leggyorsabb motorsport sorozatának. A város szívében rendezett versenyre az egész mezőny nagy örömmel készül, hiszen itt többszázezres tömeg előtt, különleges belvárosi környezetben versenyezhetnek a pilóták. Többen is úgy nyilatkoztak, hogy olyan a Red Bull Air Race számára Budapest, mint a Forma-1 versenynaptárában Monaco: különleges, azonban roppant nehéz is.
Egyedülálló például, hogy a startvonal a Lánchíd alatt helyezkedik el, a világ egyetlen pályáján sem repülnek ennyire alacsonyan a versenyzők, vízállástól függően mindössze 8-10 méter választja el a gépeket a folyótól.
A pénteki edzések előtt a kétszeres világbajnok Paul Bonhomme is egy Forma-1-es hasonlattal élt. "A legfontosabb különbség az F1 és a Red Bull Air Race között, hogy nálunk nincs egyforma pálya, az időjárás minden kört különlegessé tesz. Míg az autóversenyzők órákat töltenek a szimulátorban, addig a mi szimulátorunk maga a valóság" - mondta a brit, aki eddig az összes magyarországi versenyen felállhatott a dobogóra.
Jelenleg ő és Matt Hall holtversenyben vezetik a világbajnokságot, ám a sorozat derekán még nyolc versenyzőnek van esélye a végső győzelemre, részben a budapesti eredmények döntik el, hogy ki marad versenyben és ki az, akinek meg kell elégednie a dobogó valamelyik fokával.
Szombaton az időmérő edzésekkel folytatódik a versenyhétvége.