Az idei Afrika-kupára utazó gambiai labdarúgó-válogatott percekre volt a tragédiától, miután elromlott a gépükön az a berendezés, ami a kabin oxigénellátásáért felel. A rémisztő körülmények között több játékos is elájult, az Elefántcsontpartba tartó repülő pedig visszatért Gambia fővárosába, Banjulba, ahol kényszerleszállást hajtott végre.
A gépen tartózkodott a Manchester United korábbi futballistája, Saidy Janko is, aki elmondta, milyen szörnyű pillanatokat kellett átélnie a csapattársaival.
"Hihetetlen. 32 órát utaztunk Szaúd-Arábiából (az edzőtáborból) Gambiába a sok csúszásnak köszönhetően, majd egy kis gépet kaptunk, amibe beszálltunk és azonnal éreztük a hőséget, mindenki izzadt.
A személyzet elmondta, a klíma majd beindul, amikor felszállunk, de sokan fejfájástól szenvedtek ekkor már. Többen szinte azonnal elaludtak a felszállás után, majd a helyzet egyre rosszabb lett.
A pilótának vissza kellett fordulnia kilenc perccel a felszállást követően" - írta a közösségi oldalán a focista, a válogatott edzőjét pedig még ennél is jobban megviselte a borzalmas eset.
"Mind meghalhattunk volna. Mind elaludtunk, köztük én is. Rémálmaim voltak.
Többen fel sem ébredtek azonnal a leszállás után sem" - mondta Tom Saintfiet szövetségi kapitány.
2016 novemberében szörnyű tragédia rázta meg a futballvilágot, ugyanis a kolumbiai Medellínbe tartó CP-2933 repülőgép 77 utassal a fedélzetén lezuhant és egy hegyoldalnak csapódott. A gép a brazil Chapecoense futballcsapatának játékosait is szállította, akik a második legrangosabb dél-amerikai kupa, a Copa Sudamericana döntőjére készültek.
A szerencsétlenséget a gépen tartózkodó 77 emberből csak hatan élték túl, közülük hárman (egy kapus és két mezőnyjátékos) a brazil együttes futballistái.
A három focista mellett egy újságíró, valamint a személyzet két tagja maradt életben. Jakson Follmann kapus egyik lábát később amputálni kellett, a csapat első számú kapusa, Marcos Danilo Padilha pedig a kórházban belehalt a sérüléseibe, így a tragikus repülőgép-baleset során a Chapecoense 19 labdarúgóját veszítette el a szakmai stáb és több kísérő mellett.
A tervezett leszállás előtt váratlanul megszűnt a világítás a repülőgépen, majd a személyzet egyik tagja közölte a kétségbeesett utasokkal, hogy kényszerleszállást kell végrehajtani. Erwin Tumiri légiutas-kísérő elmondása szerint a félelemtől sokkos állapotba került utasok többsége felállt, elhagyta a helyét és kiabált, ám ő azért élte túl a katasztrófát, mert követte a biztonsági előírásokat. "A lábaim közé tettem a táskákat és felvettem az előírásoknak megfelelő pózt, összehúztam magam a helyemen, amennyire csak tudtam. Zuhanás közben sokan felálltak a helyükről és kiabálni kezdtek" - emlékezett vissza Tumiri.
A vizsgálatok után kiderült, hogy a baleset oka üzemanyaghiány volt, valamint az, hogy a légi irányítás rosszul értékelte ki a vészjelzéseket.
A repülőgépben a szükséges minimumnál 20 százalékkal kevesebb kerozin volt, ami végzetesnek bizonyult.
A néhány évvel korábban még a brazil negyedosztályban szereplő Chapecoense élvonalbeli klubként története legnagyobb mérkőzésére készült a kolumbiai Atlético Nacional ellen a Copa Sudamericana döntőjében. A klubot, Brazíliát és a világ labdarúgását is hatalmas veszteség érte, hiszen a dél-amerikai kontinens egyik legjobb együttese veszett oda. A tragikus eset után a nemzetközi mérkőzéseken világszerte gyászszünettel emlékeztek meg a brazil klubról, amely a sporttörténelem egyik legtragikusabb balesetét szenvedte el.
A 2021-es év elején is szörnyű csapás érte a brazil futballt, ugyanis a negyedosztályú Palmas Fútbol y Regatas focicsapat elnökét és négy játékosát szállító kisrepülőgép nem sokkal a felszállás után lezuhant, és a fedélzeten lévő hat ember, köztük a pilóta, meghalt.
Az argentin csatár, Emiliano Sala 2019 januárjában bekövetkezett váratlan halála az egész sportvilágot megrázta. A karrierje csúcsán járó 28 éves támadó a francia Nantes csapatától igazolt az akkor még Premier League-ben szereplő Cardiff együtteséhez, és éppen az
új klubjához tartott, amikor az őt szállító repülő, fedélzetén a játékossal és David Ibbotson pilótával január 21-én eltűnt.
A lezuhant roncsot február 3-án találták meg a tenger fenekén, a rendőrség pedig megerősítette, hogy a gépből a felszínre hozott holttest az argentin focistáé.
Sala tragikus halála után botrány robbant ki a Nantes és a Cardiff között, ugyanis a walesi klub nem volt hajlandó kifizetni a franciáknak a játékos 15 millió fontos vételárát,
így a két egyesület éveken át pereskedett egymással. Az ügybe a FIFA is bekapcsolódott, a nemzetközi szövetség átigazolási embargót rótt ki a Cardiffra, amely sikertelen fellebbezés után végül 7 millió fontot utalt át a Nantes-nak. A walesi klub egyébként Sala halála kapcsán a saját biztosítóját 10 millió fontra perelte, mert a vezetőség meglátása szerint az nem a biztosítási brókertől elvárható ésszerű hozzáértéssel és gondossággal járt el, amikor nem köttetett biztosítást a klubbal egy esetleges halálesetre.
A 2018 októberében megrendezett Leicester City-West Ham United Premier League-találkozó után a két évvel korábban hatalmas meglepetésre angol bajnokságot nyerő Leicester elnöke az életét vesztette, miután lezuhant a helikoptere a stadion mellett.
A thaiföldi klubelnökkel, Vichai Srivaddhanaprabhával együtt öten tartózkodtak a járművön, amely néhány másodperccel a felszállás után meghibásodott, majd a King Power stadion mellett lezuhant és felrobbant.
A szerencsétlenséget egyikük sem élte túl.
A helikopter felszállását a mérkőzést Angliában közvetítő fizetős televíziós sportcsatorna, a BT Sport egyenesben közvetítette a meccset értékelő műsor közben, de a gép lezuhanása az adásban már nem látszott. A baleset hátterében az állt, hgy a stabilizáló hátsó rotor leállt, és a gép ezután megállíthatatlanul pörögni kezdett, majd a stadion mellett lezuhant.
A Leicester City közleménye szerint a thaiföldi üzletember személyében "a világ egy nagyszerű embert veszített el", egy olyan embert, akinek vezetésével a klub egyetlen családdá forrt össze.
Srivaddhanaprabha irányításával a Leicester az angol labdarúgás történetének egyik legváratlanabb bajnoki címét szerezte a Premier League 2015/2016-os szezonjában,
az évad elején egyes londoni fogadóirodák 5000/1-es nyereményesélyt is kiírtak erre a lehetőségre, annyira esélytelennek tartották, hogy bekövetkezhet.
Sir Matt Busby legendás csapata 1958-ban arra készült, hogy sorozatban másodszor is bejusson a Bajnokcsapatok Európa Kupája (BEK) elődöntőjébe. A Manchester United február 6-án Belgrádban játszotta a BEK negyeddöntőjének visszavágóját, és már hazafelé tartott, amikor a gépnek le kellett szállnia Münchenben, hogy megtankoljon. Az üzemanyag-felvételre azért volt szükség, mert a United játékosa, Johnny Berry elhagyta az útlevelét, így a gép egyórás késéssel tudott csak felszállni Belgrádból, a várakozás alatt pedig fogyni kezdett a kerozin. Münchenben a repülő kétszeri próbálkozás után sem tudott felemelkedni, a pilóta azonban úgy döntött, harmadszor is megpróbál elindulni.
A havas talajon azonban a gép nem tudott kellően felgyorsulni, letért a kifutópályáról, majd egy közelben álló háznak ütközött és leszakadt a bal szárnya.
A gépen összesen 44-en utaztak, 23-an haltak meg, közülük nyolcan játszottak a csapatban, hárman pedig a klub munkatársai voltak.
Az áldozatok között volt az angol futball egyik legnagyobb tehetsége, Duncan Edwards is, aki 15 nappal a baleset után egy müncheni kórházban halt bele a sérüléseibe.
A tragédia emlékét Belgrádban emléktábla, Münchenben egy tér (Manchesterplatz) és egy másik emléktábla őrzi. Természetesen Manchesterben is emléket állítottak a tragédiának, egy dombormű és a baleset időpontját (15 óra 04 perc) mutató óra formájában az Old Traffordon.
Kevesebb mint egy évtizeddel korábban egy másik ikonikus futballklubbal, az olasz Torinóval történt hasonló tragédia, amikor Lisszabonból hazatérve a Torino fölötti sűrű ködben a csapatot szállító repülőgép nekiütközött a város fölötti hegyen álló Superga bazilikának. A végzetes becsapodás során a repülőn utazó mind a 31 személy meghalt, köztük a klub legendás magyar edzője, Egri Erbstein Ernő is.
Az egész hokivilágot sokkolta az a borzalmas eset, amely az orosz Kontinentális Hoki Ligában (KHL) szereplő Lokomotiv Jaroszlavl csapatával történt 2011 szeptemberében. Az olimpiai- és világbajnok sztárokat a soraiban tudó együttes a szezon első mérkőzésére indult Minszkbe, de a repülőgép rögtön a felszállás után egy 90 méter magas helyzetjelző toronynak ütközött, kigyulladt és a Tunosna-Volga torkolatba zuhant.
A repülőgép-katasztrófában a teljes csapat odaveszett, a 45 főből egyetlen túlélő maradt, Alekszandr Szizov repülőmérnök.
Az orosz játékosok, edzők, kiszolgáló személyzet mellett fehérorosz, kanadai, cseh, német, lett, szlovák, svéd és ukrán szakemberek és jégkorongozók is meghaltak.
A Lokomotiv a tragédia után visszalépett a bajnokságtól és csak a következő idényben kapcsolódott be újra. A borzalmas esetet követően 10 évvel később történt meg először az, hogy a tragédia évfordulóján, szeptember 7-én pályára lépett a csapat. Akkor éppen a Dinamo Minszket fogadták, azt az együttest, amelyhez egy évtizeddel korábban utaztak volna a végzetes napon.
Az orosz jégkorong történelmének ez volt a második légiszerencsétlensége: 1950-ben a VVS Moszkva csapatát szállító gép zuhant le a mai Jekatyerinburg mellett, a kegyetlen balesetet csak a keret két tagja élte túl.
1972. október 13-án történt minden idők egyik legbizarrabb légi katasztrófája, miután az uruguayi amatőr Old Christians Club rögbicsapat tagjait és családtagjait Chilébe szállító repülőgépe az Andok hegyláncai között lezuhant. A csapatot szállító repülőgép egy nappal korábban szállt fel a Carrasco nemzetközi repülőtér kifutójáról, de egy viharfront az Andok felett arra kényszerítette, hogy egy éjszakára megálljanak az argentin Mendozában, ahonnan a kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt a pilóta csak másnap indult tovább.
A rossz időjárás és a navigációs hibák következtében azonban a gép olyan súlyos turbulenciába került, amelynek hatására hirtelen több száz méternyit zuhant, majd egy hegygerincnek csapódott.
A gép negyven utasából 27-en életben maradtak, de az igazi borzalmak csak ezután következtek,
ugyanis a túlélő fiataloknak gyorsan elfogyott az élelme, ezért meghalt társaik húsának elfogyasztásával próbálták elkerülni a biztos éhhalált. Az embertelen körülményeket végül 16-an élték túl, a maréknyi csapat két hónappal később menekült meg, ami nagyban köszönhető Nando Parrado és Roberto Canessa hősiességének, akik tíz nap alatt gyalog átkeltek az Andok egyik hegyláncán, és segítséget szereztek Chiléből.
A megdöbbentő esetről később könyv és film is készült, mindkettő "Életben maradtak" címmel jelent meg, valamint az egyik népszerű streamingszolgáltató "A hó társadalma" című filmje is feldolgozta az uruguayi rögbicsapat drámai történetét.
2020. január 26-án az egész világ sokkot kapott, ugyanis helikopterbalesetben meghalt a Los Angeles Lakers ötszörös NBA-bajnok legendája, minden idők egyik legjobb kosárlabdázója, Kobe Bryant. A tragédiát fokozta, hogy az áldozatok között volt a sztársportoló 13 éves lánya, a tehetséges kosarasnak tartott Gianna is.
A repülőgépen a pilóta mellett nyolc utas tartózkodott, mindannyian az életüket vesztették.
A baleset a Los Angeles belvárosától mintegy 45 kilométernyire északnyugatra fekvő kaliforniai Calabasas felett történt, és a helikoptert vezető Ara Zobayant nevezték meg a katasztrófa felelőseként, aki a tragédia idején nem szállhatott volna fel a felhős időben. Márpedig Los Angeles környékén, ahol a baleset történt, aznap kimondottan felhős volt az idő, ezért ütközhetett neki a gép a hegyoldalnak.
Később kiderült, hogy szerencsétlenül járt gép alkatrészeinek vizsgálatai semmilyen komoly műszaki hibát nem tártak fel, azaz a balesetet egyértelműen emberi mulasztás okozta.
A vizsgálatok során megállapították, hogy Zobayan elveszítette uralmát a helikopter felett, amikor egy manőverbe kezdett. Különböző kameraképekből bebizonyosodott, hogy a gép mindössze 100 lábra (30 méter) volt attól, hogy kiérjen a sűrű ködből a tiszta égbe. Azt is kiszámolták, hogy ehhez körülbelül 12 másodpercre lett volna szükség, ennyin múlt kilenc ember élete.
A mindössze 41 évesen meghalt Kobe Bryant minden idők egyik legnagyobb kosárlabdázója volt, egy olyan sportoló, aki milliók életére volt hatással,
rengeteg mostani NBA-sztárnak a mai napig a Lakers legendája a példaképe. Végzetes balesete után az egész világ legkiemelkedőbb sportolói, színészei, zenészei, politikusai emlékeztek meg róla, elvesztését százmilliók gyászolták.