Az autósporttal kapcsolatos első élményeként a Mecsek-ralikat említi, még a hetvenes évekből: "Ferjáncz Attilán nőttem fel, de mivel a családi autó Skoda volt, Balatoni Mihálynak is szurkoltam, aki ezt a márkát képviselte." A terepralizásba idén berobbanó Laklóth elismerte: Egyiptomban minden egyes reggeli rajt előtt nagyon izgult - mint ahogy általában minden színpadralépés előtt is. Aztán az első kilométerek - mint a nyitó dialógusok, dallamok - után mindig elmúlik a lámpaláz, átveszi a helyét az egészséges és alkotó versenyláz. "Két Világkupa-futamon szereztem némi tapasztalatot a sivatagi verseny előtt. Portugáliában és Spanyolországban indultunk, mindkétszer fel kellett ugyan adjuk a viadalt valamilyen technikai probléma miatt, de belejöttem az újfajta szerepbe."
Korábban már ült néha olyan raliautóban, amely előfutóként teljesítette a gyorsasági szakaszokat, de állítja, hogy nem hasonlítható össze a két műfaj. Szerencséje volt, mert Oroszlán Tibor, mind a gyorsasági autósportban, mind a terepraliban otthon van, ő tanította meg a speciális itiner használatára. "Hét darabban játszom, nem könnyű összeegyeztetni a színészi pályát az autóversenyzéssel. A Madách vezetése, Kerényi igazgató úr, s minden kollégám nagyon rendes, borzasztóan szurkolnak nekünk és igyekeznek segíteni abban, hogy elkerüljem az ütközéseket. Januárra is elengedtek, így ott lehetek Szalay Balázs oldalán a Párizs-Kairó ralin. Addig persze játszom a szerepeimet és reménykedem, hogy a januári után májusban is lesz egy nagy premierem, mert nagyon szeretnék benne lenni a világhírű musicalben, Az operaház fantomjában."