Hideg, hózás, hagyományosan kiszámíthatatlan útviszonyok, nehézkes gumiválasztás, rajt. A csütörtöki hivatalos edzésen Grönholm volt a leggyorsabb a debütáló 307 WRC-vel, hogy aztán a pénteki első gyorsaságit is a finn nyerje. Amely amúgy a napi hatból a kettes számú (Piegut - Urtis 1, 20,18 km) volt - az egyest (Selonnet - Breziers 1, 22,64 km) biztonsági okokból, a temérdek, túl sok néző miatt törölték.
A hármast (Selonnet - Breziers 2, 22,64 km) Märtin húzta be, de nyolc tizednél többet nem tudott adni Grönholmnak. Gallitól negyedik hely a Mitsuval, zsír. Hozzá képest Panizzi a levesben. Hirvonen (is) veri Solberget, nem semmi. A világbajnok norvég odacsapta egy kicsit, lefulladt, s köhögve indult újra - sokat veszített.
A négyesen (Piegut - Urtis 2, 20,18 km) Loeb diktálta a tempót, további sorrend: Sainz, Grönholm, Märtin, Duval, Solberg - azaz a két citroënes úgy gondolhatta, itt az idő raliversenyezni, gyorsan. Loeb át is vette a második helyet Märtintől, Grönholm előnye fogyóban.
Az ötösön (Laborel - L'Aubergerie, 26,68 km) Grönholm begyűjtötte második szakaszgyőzelmét - Loeb, Märtin és Duval "centikkel" maradt le. Remeklését követően a negyediken itt viszont véget ért Galli barátunk ralija - leesett az útról, picit sietett, kár.
A pénteki utsó, egyébiránt a leghosszabb napi gyorson (Rosans - L'Epine, 31,80 km) aztán Grönholm majd' fél percet kapott Loebtől (Loix második időt repesztett!), Seb így át is vette a vezetést. Papírforma. Sőt, Märtin is Grönholm elé keveredett. Sainz mester kielőzte Duvalt a negyedik helyért. Campos kiesett, kicsúszott 206-osával. Egész jól ment, eddig.
Amit így hamarjában le lehet szögezni: az elsőversenyes, novicsentó Peugeot 307-tel, főleg Grönholmmal komolyan számolni kell. Persze ezt eddig is tudzuk, sejtettük. Loix monnyuk már közel nem ment olyan fényesen, pedig rettentő gyors szokik lenni a belga is. Meglepően jól teljesít a a privát Hyundai-pilóta Kresta. Panizzitól többet vártunk, a borravalónál is jobban le van maradva. Solbergnek soha nem fekszik a Monte, fülezöld csapattársa, Hirvonen igyekszik rendesen, ezt várja tőle a vezetőség, minden rendben.
Rossz gumiválasztás, permanens csúszkálás, váltóhiba (utóbbi kifejezetten Grönholmra igaz), ilyesmi - ezekre panaszkodtak leginkább a főszereplők. Na de ez már csak így szokott lenni. Technikai sport, bármikor bármi bárkivel. Jó sok van még hátra, nagyon az elején vagyunk. Több közhely most nincs, folytköv. Szombaton öt szakasz lesz, elvileg.
72. Monte-carlói rali, az élmezőny állása 6 szakasz után:
1. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) 1:26:38.7 ó (84,1 km/ó)
2. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 18.3 mp
3. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) + 18.7 mp
4. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 46.5 mp
5. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 1:00.6 p
6. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 1:52.4 p
7. Kresta, Tomanek (cseh, Hyundai Accent) + 2:54.0 p
8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza) + 2:54.8 p
9. Loix, Smeets (belga, Peugeot 307) + 2:59.8 p
10. Voullioz, Fiorini (francia, Peugeot 206) + 4:05.7 p
11. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer) + 5:33.1 p
12. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus) + 5:47.7 p
13. Burri, Patthey (svájci, Subaru Impreza) + 5:48.3 p
14. Välimäki, Honkanen (finn, Hyundai Accent) + 8:24.9 p
15. Beres, Stary (szlovák, cseh, Hyundai Accent) + 8:31.1 p