Michelisz autója elfüstölt, Ficza pontot szerzett
2016. április 24. 13:56
A lehető legrosszabbul indult Michelisz Norbert számára a vasárnapi versenynap a túraautó-világbajnokság (WTCC) hungaroringi hétvégéjén. A magyar versenyző, akinek a kedvéért a rossz idő ellenére is sok rajongó látogatott ki a pályára, az 5. helyről indulhatott volna, de még a rajtig sem jutott el, a felvezető körben ugyanis félre kellett állnia a sűrű füstöt eregető Honda Civickel. A motor gyulladt ki, arról nincsenek információk, hogy Michelisz a második versenyen el tud-e indulni.
A nedves pályán a pole pozícióból induló Mehdi Bennani élen maradt a Citroënnel, mögötte azonban többen is problémába ütköztek. A 12. helyről induló Hugo Valente remekül rajtolt, és az élmezőnyben találta magát, ott azonban összeütközött Yvan Mullerrel, és mindketten visszaestek. Muller Citroënje meg is sérülhetett, a négyszeres bajnok egyre hátrébb került. Meglepő módon a 9. helyről induló csapattársa, José María López is küszködött, a legjobb tíz közé sem tudott bekerülni, valószínűleg azért, mert slick abroncson rajtolt, és az eső pedig újra rákezdett. A Citroën végül a 8. körben mindkét gyári versenyzőjét kihívta kerékcserére esős gumiért, ezért csak körhátrányból tudták folytatni a versenyt, és nem maradt esélyük a pontszerzésre.
A magyar szurkolók számára némi vigaszt jelentett, hogy a Zengő Motorsport Hondáját vezető Ficza Ferenc már a rajt után több helyet előrelépett, majd a többiek problémáját és a körülményeket kihasználva folyamatosan jött előre, és végül remek versenyzéssel a 9. helyen végzett. Ezzel nemcsak a gyári Citroëneket előzte meg, hanem a Hondákat is, amelyek szintén nagyon lassúak voltak az egész verseny alatt, valószínűleg rossz gumiválasztás miatt. Robert Huff épphogy lemaradt a pontszerzésről, 11. lett, Tiago Monteiro pedig közvetlenül mögötte végzett.
A Sébastien Loeb csapatában versenyző Bennani zavartalan győzelmet aratott a privát Citroënnel, mögötte Nicky Catsburg és Tom Chilton küzdött a 2. helyért. A 10. helyről induló brit az utolsó körökben előzte meg a ladás Catsburgot, aki mögött Fredrik Ekblom, Gabriele Tarquini, Hugo Valente, Grégorie Demoustier, John Filippi, Ficza Ferenc és René Münnich végeztek pontszerző helyeken.
A második hungaroringi futam 17.15-kor kezdődik, ekkor már a szombati időmérő edzés eredményének megfelelően sorakoznak fel a rajtrácsra az autók.
Friss hír, hogy Michelisz autóján turbót cserélnek, így szerencsére elindulhat a második versenyen, de leghátulról. Kiderült az is, hogy a Hondákon elöl slick, hátul esőgumi volt.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a WTCC magyarországi versenyeinek közvetítésén! Michelisz Norbert tegnap, az időmérő után csalódott volt, mert mindkét csapattársa megelőzte, és csak a 6. helyet szerezte meg a fő verseny rajtrácsán. A mai első versenyen viszont a fordított rajtsorrend miatt az 5. helyről fog indulni, a célja az, hogy legalább dobogós helyen érjen célba.
Megerősítette a Honda, hogy vizsgálják a csapat autóit, mert a padlólemezen valami szabálytalannak tűnő dolgot találtak az FIA szakemberei az időmérő után. A vizsgálat a mai versenyek rajtsorrendjét nem befolyásolja, de a végeredmények ideiglenesek lesznek, mert elképzelhető, hogy este vagy hétfőn megbüntetik a csapatot.
A szokásoktól eltérően két felvezető kör lesz az első verseny előtt, hogy a pilóták jobban fel tudják térképezni a tapadási viszonyokat. A hétvégén ugyanis egyszer sem mentek úgy a vadonatúj hungaroringi aszfalton, hogy az nedves lett volna. Most épp száradófélben van a pálya, egy ideje elállt az eső.
10 perc múlva rajt. A célegyenesben már ott állnak a versenyautók, rengeteg ember veszi körül őket. Bernd Storck szövetségi kapitány épp Francois Ribeiro WTCC-promóterrel beszélget.
A fedett lelátók alatt körülbelül a székek kétharmada, a fedetleneken a székek egyharmada foglalt a célegyenes mellett. Hangos dudálással köszöntik Micheliszt, akinek az autója körül sokan tüsténkednek.
A mezőnyből utolsóként szerelték fel a kerekeket Michelisz Hondájára a rajtrácson. Még nem lehet látni, hogy milyen gumikon fog menni, mert melegítőpaplan van az abroncsokon.
Letolják a gumis kocsikat, a szerelők, a versenymérnökök és a VIP vendégek is elhagyják az aszfaltot.
Francois Ribeirónak adott egy 72-es számú magyar válogatott mezt, aztán közösen fotózkodtak Michelisz autójánál.
Hátulról füst csapott fel Michelisz autójából az első felvezető körben. Félreállt, az első versenyen nem fog elindulni.
A csomagtartót kinyitották, a tűz forrása ismeretlen. A nézőtéren csalódott emberek tízezrei sóhajtottak fel.
Tarquini a bokszba hajtott a rajt előtt. Elindult a mezőny, az első kanyarban a sorrend Bennani, Muller, Ekblom.
Visszaesett az 5. helyre a négyszeres bajnok, valami nincs rendben az autójával.
Bennani, Ekblom, Catsburg a sorrend az első kör után, Ficza Ferenc a 13. helyen halad a Zengő Hondával.
A Zengő versenyzője már a 10. helyen halad, több előzést is bemutatott, többek között a Mullert is legyűrte. Az élen továbbra is Bennani, Ekblom, Catsburg.
Rob Huffot Filippi, Valente és Demustier is gyötri.
A magyar versenyző már Monteirót is megelőzte a neonzöld Zengő Hondával, jelenleg a 9. helyen halad, ami pontszerzést jelentene.
Kiugrott a rajtnál, át kell hajtania a bokszutcán.
Catsburg és Ekblom kerék kerék elleni csatáját nézhettük meg a célegyenes végén, most a ladás jött ki jobban, de még nem lefutott ez a küzdelem.
Muller csak a 15. Lopez csak a 13. helyen halad.
4,5 másodperc az előnye. Ficza már a 8. helyen van.
Michelisz el sem tudott rajtolni, Huff a 10., Monteiro a 11. helyen halad.
Kereket cserélnek, ami nem szokás a WTCC-ben. Ficza nem lépett ettől előrébb, mert már eddig is előttük volt.
Csapattársa, Valente mellett ment el a WTCC korelnök pilótája.
Björk és Coronel is bejött kereket cserélni.
Az új gumikon megelőzte Ficzát a francia, de csak a körhátrányát szüntette meg ezzel.
Bennani, Catsburg, Chilton, Ekblom, Tarquini, Valente a sorrend.
A 14. helyért vérre menő küzdelmet rendez a két pilóta.
A privát Citroennel megelőzte Catsburg Ladáját.
Nem fog felszáradni a pálya, az autók mögött már vízfüggöny látható.
Két privát Citroen (Bennani, Chilton) az első két helyen, pedig ezekben az autókban a lehető legtöbb, 80 kilós büntetősúly volt. A harmadik Catsburg a Ladával, 50 kilós plusszal.
Egy gyári Honda és egy gyári Citroen sincs a legjobb tízben. Az utóbbi két évben még nem volt olyan futam, amin ne szereztek volna pontot, de most így alakult.
A Zengő versenyzője a 9. helyen ért célba, ami az ő esetében győzelemmel felérő eredmény, mivel tapasztalatlan, és az autója is tavalyi fejlesztésű. A magyar csapat a harmadik versenyhétvégén végre pontot szerzett.
Valószínűleg a hideg, esős időjárás és Michelisz kiesése miatt döntenek a helyszínen sokat a hazamenetel mellett.
Az új aszfalt vizesen nem nagyon tapadt, amit jól mutat, hogy Lopez legjobb körideje 2:09 volt a versenyen, az időmérőn viszont 1:46-ot ment, ami pole-t ért.
Két privát és egy gyári versenyző a dobogón, Bennani porcelán kupát kapott.
Egy tréler most ért be a parc fermébe a Hondával, Michelisz mosolyog a megégett autó mellett állva.
A magyar versenyző a sajtószobában nyilatkozva elmondta, hogy nem tudja, hogy a turbó, vagy más okozta-e a tüzet. Reméli, hogy a második versenyre megjavítja a csapat a kocsit.
Volt, aki slick abronccsal kezdte a versenyt, abban bízva, hogy fel fog száradni a pálya. A gyári Citroenek is ezért jöttek ki kerékcserére, mert váltaniuk kellett esőgumira.
Michelisz autóján cserélni kell a turbót, így részt tud venni a második futamon. Azonban a javításhoz meg kell szegni a parc fermé szabályt, így a mezőny végéről indul majd.