Räikkönen választotta szét a két Mercedest a kínai nyitányon
2018. április 13. 03:55
Hamilton többször is feszegette a pálya és az autója határait, de magabiztosan hozta a Mercedesnek az elsőséget a Kínai Nagydíj első szabadedzésén. Mögötte Kimi Räikkönen végzett a Ferrarival, 0,359 másodperc hátránnyal, akit Valtteri Bottas követ az eredménylistán.
A Mercedes csak a lágy gumikat vetette be az első edzésen, míg a Red Bull és a Ferrari az ultralágyakat is kipróbálta.
A melbourne-i és a bahreini trendet folytatva erősen kezdtek a Red Bullok:
Daniel Ricciardo a 4., Max Verstappen az 5. helyen zárta az első tréninget, Sebastian Vettel viszont kisebb csalódást okozott.
A Ferrari vb-éllovasa a hatodik időt futotta, viszont csak egy garnitúrát használt fel az ultralágy abroncsokból. A legjobb tízbe a három "nagy csapaton" kívül a Haas és a Renault pilótái férkőztek be, a Toro Rosso egyelőre keresi a múlt hétvégén mutatott remek formáját.
Nem ok nélkül aggódtak a felhős égbolt láttán az F1-es csapatok Sanghajban. A másfél órás nyitóedzés kétharmadánál cseperegni kezdett az eső, ami több versenyzőt – köztük Hamiltont, Verstappent, Vandoorne-t (McLaren) és Leclerc-t (Sauber) – is megtréfált, mind kicsúsztak vagy megpördültek. Max Verstappen és Stoffel Vandoorne járt a legközelebb ahhoz, hogy a kavicságy megsértse a Red Bull, illetve a McLaren alvázát, de végül megúszták a kalandot.
Vandoorne McLarenje is megjárta a kavicságyat az 1. edzésen
Lewis Hamilton is bemutatott egy piruettet az edzés közepén a 10-es kanyar kijáratánál, de amikor kellett, a világbajnok fegyelmezetten végezte a dolgát.
Hamilton lágy gumikon elért 1:33,999 perces körét senki sem tudta túlszárnyalni.
Az ultralágy (jobban tapadó) gumikon mögötte végzett Räikkönen sem tödott 3 és fél tizedmásodpercnél közelebb kerülni hozzá. Hamilton az edzés első órájában a pálya mindhárom szektorát uralta, de
Daniel Ricciardo végül gyorsabb részidőt futott a középső szakaszon.
Jól kezdte a hétvégét a Haas és a Renault, Kevin Magnussen és Romain Grosjean, valamint Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is az első tízben végzett. Az edzés második felében Fernando Alonso hajtott ki elsőként a pályára a Pirelli legpuhább (ultralágy) gumijain,
a McLaren spanyolja rövid ideig az 5. helyet is birtokolta, az edzés végére azonban visszacsúszott a 12. pozícióba,
Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) mögé.
Gasly már a csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón utalt arra, hogy a hosszú egyenesekkel tarkított első és utolsó szektorban nem valószínű, hogy olyan erős lesz a Honda-motor, mint Bahreinben volt, de a középső szakaszon sokat hozhatnak. A Toro Rosso szerelői sokáig dolgoztak a csapattársa, Brendon Hartley autóján a garázsban, aki végül a 16. helyen zárt.
Sanghaji idő szerint péntek délelőtt a Force India pilótái voltak a legszorgalmasabbak: Esteban Ocon 32, Sergio Pérez - aki az erőtlen motorjára panaszkodott a csapatnak a rádióban - 28 kört tett meg.
Bottas szintén 28 fordulót hagyott maga mögött ma délelőtt, ezzel az élmezőny legaktívabb pilótájának bizonyult.
A 100. F1-es nagydíjára készülő finn a sebességlista élén zárt, Ezüstnylia 315 km/órával száguldott a célegyenesben.
A Williams harmatgyenge szezonkezdése után biztató jel Szergej Szirotkin 15. ideje. Az orosz újonc több mint fél másodpercet adott a csapattársának, Lance Strollnak, aki utolsóként zárta az első szabadedzést.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük kedves F1-rajongó Olvasóinkat, hamarosan elkezdjük élő szöveges közvetítésünket a Kínai Nagydíj 1. szabadedzéséről. Tartsanak velünk a következő másfél órában!
A meteorológiai előrejelzés szerint borongós idővel kezdődik a sanghaji Forma-1-es hétvége. Pénteken, az első két szabadedzés napján felhős idő, 18-19°C-os klíma várható, de talán megússzuk eső nélkül. Szombaton, az időmérő edzés napján lesz a leghűvösebb az idő, 16-17°C-ot és záport, zivatart is előfordulhat. A BBC előrejelzése szerint a verseny napján végre kisüt a Nap, de a levegő hőmérséklete várhatóan akkor sem emelkedik 18°C fölé.
Ezen a hétvégén a középkemény (fehér oldalfalú) és a lágy (sárga) gumik mellett az ultralágy gumikat kínálja a csapatoknak a Pirelli, utóbbiakat a melbourne-i idénynyitón láthattunk először. Vagyis a szuperlágy keverék kimaradt a sorból. A gumikopás és a tapadás szempontjából a sanghaji közepesen nehéz pályának számít. A nyújtott 1-es, 7-es, 8-as és 12-es kanyarok miatt különösen a jobb első kerekek kopására kell odafigyelni.
Lewis Hamilton szerint fontos, hogy az F1-es pilóták megadják egymásnak a kölcsönös tiszteletet, ezért békejobbot nyújtott Max Verstappennek Sanghajban. A Mercedes világbajnoka és a Red Bull csikója csütörtökön, autogramosztás közben fogott kezet, ezzel túlléptek a múlt heti Bahreini Nagydíon történt incidensen, amiről részletesen cikkünkben olvashat.
"Komoly" dilemmában van Valtteri Bottas: a Mercedes finn pilótájának, aki a 100. F1-es nagydíjára készül ezen a hétvégén, el kell döntenie, hogy a világosabb vagy a sötétebb plexijű bukósisakot válassza-e.
Száraz a pálya, viszont erős szél fúj Sanghajban. Az első F1-es autók már felsorakoztak a boxutca kijáratánál, Marcus Ericsson hajt ki elsőként a Sauberral.
Az első "fecskék" között Fernando Alonso is pályán már a McLarennel, miként a világbajnoki éllovas, Sebastian Vettel is a Ferrarival. Az installációs kör végén a pilótáők visszatérnek a garázsba.
Marcus Ericsson és Stoffel Vandoorne kihajtása egy kissé szürke (az időjárás miatt) fotón.
Nico Hülkenberg és Carlos Sainz is túlvan már a belemegítő körén. A Renault pilótapárosa arra készül, hogy a hétvégén visszavegye a 4. legerősebb csapat pozícióját az első két futamon látványosan hajtó Toro Rosso-Hondától és Haas-Ferraritól.
Az Autosport azt írja a Twitteren, hogy Nico Hülkenberg csak a bal fülén át hallja a Renault rádióüzeneteit. A csapat azt tanácsolja a németnek, hogy vegyen új tűzálló fejvédőt (balaklavát) és cseréltesse ki a "fülesét".
A Williams kanadai pilótája 1:42,648 perc alatt ér körbe, ezzel az első, aki mért kört fut az első szabadedzésen Sanghajban. Közben a világbajnok, Lewis Hamilton is megtette már az installációs körét.
Kellemetlen meglepetéssel kezdte az idényt a Williams, a fehér autók eddig a mezőny leglassabbjainak bizonyultak. Miután Ericsson a 9. helyen ért célba, ezzel 2 pontot szerzett a Saubernek Bahreinben, Sir Frank Williams szebb napokat látott gárdája a konstruktőr-vb utolsó helyére esett vissza.
A Williams problémáiról és reményeiről kapcsolódó cikkünkben olvashat bővebben.
Fernando Alonso rohamoz a szabadedzés 14. percében, a McLaren spanyolja a lágy gumikon 1:38,765 perccel átveszi a vezetést Lance Strollról. Egyelőre ők ketten rendelkeznek mért körrel.
Kicserélték a vezérlő elektronikai egységet Daniel Ricciardo kocsijában, ez a második, amit az ausztrá büntetés nélkül használhat a szezonban. Bahreinben a Ferrari is kicserélte az ECU-t Vettel autójában. A Red BUllhoz visszatérve, Max Verstappen új váltót kapott, de mivel kiesett a múlt hétvégén Bahreinben, a hollandnak sem kell büntetésre számítania emiatt.
A Ferrari finn pilótájáé az új leggyosabb kör Sanghajban 1:37,651-gyel, de a 11-es kanyarban kicsúszik a pályáról. Sérülés nélkül tudott visszatérni, minden rendben.
Max Verstappen veszi át a vezetést a tréning 22. percében, a holland körideje 1:37,539. Mögötte Räikkönen (Ferrari), Vettel (Ferrari), Pérez (Force India), Alonso (McLaren), Vandoorne (McLaren) és Hartley (Toro Rosso) a sorrend jelenleg.
Előbb Sebastian Vettel, majd Valtteri Bottas taszítja le Verstappent a lista éléről, a finn 1:36,587-re javítja a legjobb köridőt. Räikkönen feljön a második pozícióba, a Ferrari finnje egytizeden belül marad a Mercedeshez.
A világbajnok 1:35,218 percre írja át az erlső szabadedzés legjobb eredményét - ez már jelentős, 1,3 másodperces javulást jelent Bottas idejéhez képest. Vettel közben a 2. helyre lövi be a Ferrarit, megosztva a két Ezüstnyilat.
Az erős szél miatt panaszkodnak a pilóták. Sebastian Vettel azt mondja rádión keresztül a Ferrarinak, hogy "több kanyarban is befolyásolja" az autó viselkedését. Brendon Hartley (Toro Rosso) szerint "Ez így nagyon cseles lesz!" Hamiltont azonban ez sem zavarja, tovább javít: 1:34,962.
Sergio Pérez Force Indiájában nem húz megfelelően a Mercedes-erőforrás. "Minden rendben van a motorral? Nagy sebességnél sokat késik az erő" - panaszkodik a csapatnak rádión keresztül a mexikói, aki jelenleg a 14. helyen áll.
A Red Bull holland pilótája a 3. helyre javít (1:36,123), de egy perccel később a csapattársa, Ricciardo megelőzi (1:35,696). A két Red Bull ezzel beférkőzik a Mercedesek közé, a Ferrari jelenleg az 5. (Vettel) és 6. (Räikkönen) helyet foglalja el.
A Bahreini GP hőse, a 4. helyen végzett Pierre Gasly azt mondta tegnap az FIA-sajtótájékoztatón, hogy nem számít olyan erős szereplésre, mint Szahírban, de a sanghaji pálya kanyargósabb középső részén erős lehet a Honda-erőforrás. Gasly egyelőre a 15. helyen áll, 28 ezredmásodperccel a csapattársa, Hartley mögött. 50 perc van hátra a szabadedzésből.
Méghozzá a kerékcseréket. Emlékezetes, hogy Kimi Räikkönen második boxkiállása balul sült el Bahreinben, elütötte az egyik szerelőjét, Francesco Cigarinit (aki azóta már elhagyhatta a kórházat, miután járógipszbe tették a törött bal lábát). Korábban rosszul rögzítették a finn jobb első kerekét - az FIA a két incidens miatt összesen 55 ezer euró büntetést varrt a Ferrari nyakába.
A Mercedes világbajnoka nemcsak az abszolút eredménylistát tekintve a legjobb - egyelőre - a nyitó szabadedzésen (1:34,962), de a pálya mindhárom szektorában övé a legjobb részidő. Az angol eddig hat pole pozícióval rendelkezik Sanghajban.
Az első szabadedzés félidejénél Valtteri Bottas áll a sebességlista élén. A Mercedes finnje, aki Bahreinben a győzelemért üldözte Vettel Ferrariját, nagyon összeszedte magát a 100. F1-es nagydíjára. A pálya egyébként elcsendesedett, minden autó a garázsban áll. Jönnek az ultralágy gumik?
A McLaren kétszeres világbajnoka az első, aki kihajt a pályára az ultralágy abroncsokon. Miután szombatra esős időjárást mond a meteorológia, a mai 1. szabadedzés második fele az edzés-szimulációkról fog szólni Sanghajban.
A spanyol az 5. helyre jön fel a McLaren-Renault-val, 1,082 másodperc hátránnyal Hamiltonhoz képest. Ne feledjük: Alonso már az ultralágy gumikon van kint, vagyis a leggyorsabb keveréken. A Red Bull eddig csak a közepes abroncsokat használta, Ricciardo 3. és Verstappen 4. helye ezért dicséretes.
A franciák egyelőre nem váltanak gumit, Carlos Sainzék a lágy (sárga oldalfalú) abroncsokon kezdték meg az 1. szabadedzés második felét.
A Mercedes finnje leszaladt a pályáról, de visszahozta az Ezüstnyilat a műfüves kifutóról. A következő körben 1:34,661-re javítja a legjobb időt és átveszi a vezetést - de csak másodpercekre, mert jön Hamilton...
Lewis Hamilton elsőként tud lemenni 1 perc 34 mp alá - 1:33,999-re javítja a legjobb köridőt. Ricciardo jön fel mögé másodiknak (+0,538"), Vettel pedig negyediknek, Bottas mögé. Egyre gyorsulnak az autók a friss ultralágy gumiknak köszönhetően. Közben csepereg az eső, jelenti Stoffel Vandoorne.
A vártnál kicsivel korábban, már az 1. szabadedzés alatt megérkezett az eső, Vandoorne után Sebastian Vettel is közli a csapatával a rádión, hogy esőcseppeket lát a sisakplexijén.
Bottas és Vandoorne után Verstappen is lecsúszik a pályáról, a holland a kavicságyból "szedi össze" a Red Bullt és tereli vissza a pályára. Alighanem az első esőcseppek befolyásolták károsan az RB14-est fékezés alatt. Verstappen füstölősre fékezte az első kerekeket.
Egyre nehezebb a pályán tartani az autókat, Verstappen után Lewis Hamilton is hibázik. A 11-es és a 12-es kanyar között megindult a Mercedes fara és a világbajnok nem tudta megfogni.
A Ferrari finnje 1:34,475-ös kört fut az ultralágy gumikon, ezzel a 3. helyre javít. Úgy tűnik, már nem csepereg az eső. Kevin Magnussen közben a 7. helyre lopakodik előre a Haass-Ferrarival, megelőzve Sainz Renault-ját.
Egyelőre nem tudja hozni a bahreini formáját a Toro Rosso-Honda - igaz, még bő negyedóra hátra van a tréningből. Pierre Gasly a 11. helyre tudott javítani, Hartley autóját viszont szerelni kellett a garázsban.
A McLaren első kerekei elvesztették a tapadást, és Verstappen korábbi esetéhez hasdonlóan a belga is a kavicságyban kötött ki. A McLaren kérdésére, hogy minden rendben van-e az autóval, Vandoorne azt válaszolja: "Úgy tűnik, minden OK, de azért bemegyek a boxba, nézzétek meg."
Charles Leclerc eddig szinte minden szabadedzésen elkövetett néhány kisebb hibát - most is elfékezi maát az utolsó kanyar előtt, és kicsúszik a pályáról. A szakemberek szerint a monacói újonc nagy tehetség, "a megfelelő hibákat" követi el, vagyis ezek az F1-es tanuási folyamat természetes részei.
A Mercedes visszaszerelte a lágy (sárga) gumikat Valtteri Bottas kocsijára, a finn természetesen sokkal lassabb köröket fut, mint korábban, az ultralágyakon. Úgy tűnik, a Mercedes esőt vár a délutáni 2. edzésre, ezért térhettek vissza a verseny-szimulációkhoz.
Az eredménylista első helyeit a megszokott márkák, a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari pilótái foglalják el az első szabadedzés végéhez közeledve. Magnussen a 7., Sainz a 8., Grosjean a 9. és Hülkenberg a 10., vagyis a Haas és a Renault tűnik még gyorsnak rajtuk kívül.
Sebastian Vettel "csak" a 6. helyen áll az első edzés eredménylistáján. Úgy tűnt, hogy a német behajt a boxba és befejezi a délelőtti körözést, de nem - végigment a boxutcán és egy rajtgyakorlatot csinált.
Brendon Hartley arra panaszkodik a rádióban, hogy Grosjean feltartotta őt a Haasszal. A Toro Rosso új-zélandi pilótájának van mit behoznia, ugyanis a szabadedzés közepén hosszú ideig szerelték a kocsiját a garázsban, jelenleg a 16. helyen áll.
A szabadedzés utols percére fordulva Lewis Hamilton tovább köröz, a Mercedes a Pirelli lágy (sárga) keverékét használja, valószínűleg versenyt szimulál. Az angol mögött Räikkönen a 2. a Ferrarival, megelőzve a két Red Bullt, Vettelt és Kevin Magnussent, aki már visszatért a boxba.
Lewis Hamilton - több apró hibája ellenére - simán hozza a Kínai GP első szabadedzését (1:33,999), mögötte Räikkönen (Ferrari), Bottas (Mercedes), Ricciardo és Verstappen (Red Bull), Vettel (Ferrari), Magnussen, Sainz, Grosjean és Hülkenberg zárja a tréninget.
Az eső végül elmaradt, csak néhány csepp esett az első szabadedzésen, Sanghajban. Räikkönen befurakodott a két Mercedes közé, a két Red Bull megint jól kezdett, baleset nem történt. Ezzel - figyelmüket megköszönve - búcsúzunk. Tartsanak velünk a Kínai Nagydíj 2. szabadedzésének élő közvetítésére is, ami (magyar idő szerint) 8:00 órakor kezdődik itt, a GPHíreken!