Vettel az élen maradt, Hamilton legyőzte Räikkönent
2018. szeptember 01. 11:42
Nem változott a helyzet az élen az Olasz Nagydíj utolsó szabadedzésén, száraz pályán ugyanúgy Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, mint péntek délután. Az előnye azonban csökkent a 2. helyezetthez képest, aki ráadásul ezúttal nem Kimi Räikkönen, hanem Lewis Hamilton volt, aki megelőzte a finnt az időmérő szimulációk során.
Az edzés kicsit lassan indult be, pedig a korábbi esőt követően felszáradt az aszfalt, s bár a sötét felhők fenyegetően végig a háttérben maradtak, újabb csapadék nem érkezett. A pályát eleinte a McLarenek, Nico Hülkenberg és a tegnapi balesete után újra vezető Marcus Ericsson vette birtokba,
az élmezőny tagjainak felbukkanására 20 percet kellett várni.
Magasabb üzemanyagszinttel Hamilton volt a leggyorsabb, akkor hajszálnyi előnye volt Räikkönennel szemben, Vettel programjába viszont bezavart egy vezetőhiba: az első gyors körében elfékezte magát a célegyenes végén, emiatt nem ment erős időt a friss gumin.
Az időmérős sprintnél már nem rontott, végül 81 ezreddel végzett Hamilton előtt.
Valtteri Bottas nem tudta tartani az iramot csapattársával és a Ferrarikkal, 0,6 másodpercet kapott Vetteltől.
Egy látványos elfékezése neki is volt a célegyenes végén. Az 5. helyen Max Verstappen zárt, a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardót pedig ketten is megelőzték. A Haas fordított a Force Indiával szemben, Kevin Magnussen Esteban Ocont, Romain Grosjean Sergio Pérezt előzte meg, utóbbi autójának alja egyébként megsérült, amikor átrongyolt a fekvőrendőrökön az első kanyarkombinációnál.
A mai nap sem múlt el DRS-hiba nélkül: a Sauber után a Renault-t érte utol ilyen probléma, Nico Hülkenberg autóján. A német hátsó szárnya nyitott állásban maradt körülbelül 40 perc után, ezért a tervezettnél korábban be kellett mennie a bokszba, ahonnan nem is tért már vissza.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification |
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük kedves Olvasóinkat az Olasz Nagydíj harmadik edzéséről készített tudósításunkban! Pénteken a Ferrari a Mercedes előtt volt, ilyen kiindulási helyzetből folytatódik a versenyhétvége.
Az orvosi stáb jóváhagyta a részvételét az edzésen. A Sauber tegnap éjszakába nyúlóan rakta össze az autót egy új vázra, miután a DRS meghibásodott Ericssonnál, aki a célegyenes végén nyitva maradó hátsó szárny miatt felborult. A két idei túlórázási lehetőségből egyet ellőtt a csapat. „Az autó masszív, ennek köszönhetően rendben vagyok” – mondta Ericsson. Csapattársánál, Leclerc-nél is megjelent a probléma, de neki szerencséje volt. Ő azt mondta, a csapat tudja, mit kell tenni a hiba kijavításához, amit tegnap csak a teljesítményből beáldozva tudtak megtenni – a DRS-t kézzel kapcsolta ki.
Az F1 hivatalos Instagram-csatornáján megemlékeztek róla, hogy a Saubernek 2001-ben volt egy hasonló balesete ugyanott az újonc Räikkönennel:
Egy órával ezelőtt még szakadt az eső, azóta viszont elállt, az ég azonban csúnyán sötétlik. Nem kizárt, hogy lesz ma még csapadék.
A Mercedes szerint tudja, milyen egy hatásos belépő a paddockba:
A csapat technikai igazgatója, Mattia Binotto kijelentette, hogy az FIA rendszeresen szabályosnak talál rajta mindent. Részletesen itt írtunk erről.
17 fok a hőmérséklet, a pályáé 27. Ericsson pedig jókedvűen üdvözöl mindenkit a baleset után:
Megkezdődött az egyórás tréning, Ericsson az első, aki pályára lép. Slick gumit használ, szuperlágyat.
A Toro Rosso pilótái, valamint Magnussen és Szirotkin viszont csatlakozik Ericssonhoz a pályán.
Gasly azt jelentette, hogy a fák árnyéka miatt az aszfalt helyenként még nyirkos. Ericsson visszatért a bokszba, bizonyára elsősorban azt ellenőrizte a Sauber, hogy minden rendben van-e a DRS-sel.
A gyengébb motor miatt nem jó lapokkal készülnek a monzai versenyre. „Ismerjük a gyengeségeinket, melyeket kihoz ez a pálya. Tudjuk, hogy a középmezőnyből három csapat is előttünk van – mondta Sainz. – Mágikus tempóra lesz szükségünk, hogy legyőzzük a Haast és a Force Indiát, meg a Saubert.” A versenyszimuláción csak a Force Indiától kaptak ki, de Hülkenberg több büntetés következtében csak a mezőny végéről rajtolhat, Sainznak pedig nehéz dolga lesz az említett istállók pilótái előtt végeznie az időmérőn.
8 perc telt el az edzésből, a mezőnynek alig több mint fele tűnt fel eddig a pályán. A Red Bull pilótái közöttük vannak, a Ferrarikat és a Mercedeseket viszont ma még nem láthattuk haladó állapotban.
Jó, ez kicsit csúnya tőlünk, de Alonso és Vandoorne áll a tabella első két helyén, mivel egyelőre csak ők ketten futottak mért kört. Tegnap megint rossz napjuk volt, a rangsor végén kullogtak a rövid és a hosszú etapokon egyaránt.
Ez emlékeztető lesz egy darabig, hogy jöhet még eső. Ennek ellenére a csapatok nem csipkedik magukat, hogy kihasználják a kedvező feltételeket.
Még mindig csak hárman jegyeztek eredményt, a német 81 ezreddel követi Alonsót a tabellán. Más nincs is pályán rajtuk kívül.
Méghozzá nagyon erősen, mondta a belga, ezért tért vissza a bokszba. A vibrációt azonban magának okozta, úgy tűnik, elfékezte a jobb első gumiját a célegyenes végén. Alonso javított a lágy gumin, 1:23.903.
Claire Williams az Autosportnak elmondta, hogy nem vásárolnak váltót tőlük, azt továbbra is maguk fogják előállítani. „Több okból sem lenne haszna” – nyilatkozta a szorosabb együttműködés lehetőségéről a Mercedesszel.
A piros szuperlágy gumikon kezdi meg a munkát. Ericsson és Hülkenberg köröz rajta kívül e pillanatban.
Ha lassan is, de beindul az akció, Vettel, Hamilton, Bottas is kidugta az orrát a garázsból.
2 tizeddel lassabban ért körbe a szuperlágy abroncson, mint a finn. Vetteltől egyelőre nincs idő, mert elrontotta az első féktávot és a bukótérben folytatta.
A hiba utáni körében még nem találta a ritmust, 6 tizedet kapott Räikkönentől, aki közben szintén javított, 1:21.399-re. Bottas első próbálkozása nem volt jó, bár a 4. helyet így is elfoglalta.
„A Force Indiák és a Haasok versenyképessé válnak egy ilyen pályán. Mindent ki kell hoznunk az autóból, hogy beférjünk a harmadik rajtsorba” – jelentette ki Christian Horner a Sky Sportsnak, utalva a Renault motor gyengeségeire. A harmadik sorra csak Verstappennek lesz esélye, mert Ricciardót hátra száműzi az új erőforráselemek beszereléséért kapott büntetés.
Épphogy csak, 7 ezreddel előzte meg Räikkönent. Vettel és Räikkönen tett egy gyors kitérőt a bokszban.
Egyelőre ő a 4., nem a Mercedes finn pilótája. Az élmezőny tagjai visszatértek a garázsba.
Meglepődtünk? Most azért, mert a csapat forgalomba pozícionálta. Az Ascari kanyar kijáratánál el is kellett vennie a gázt az egyik Haas miatt, amely a gyors körére készült.
A Mercedesek ebből a szempontból gyorsabbak a Ferrariknál:
A lágy gumin jó tempót diktál, de a benzinmennyiséget természetesen nem ismerjük. Hamiltontól 424 ezred hátránnyal átvette a 3. helyet Vetteltől. Hamilton újra a pályán, de nem egy új szett gumin.
Ha minden igaz. Annyi biztos, hogy a 11. helyre jött fel, ez nem túl acélos. Úgy néz ki, Räikkönen és Vettel szintén érkezik az időmérős sprintre...
Ha minden igaz. Annyi biztos, hogy a 11. helyre jött fel, ez nem túl acélos. Úgy néz ki, Räikkönen és Vettel szintén érkezik az időmérős sprintre...
1 tized sincs közöttük, de ezúttal Vettel a gyorsabb, 1:21.035-öt repesztett. Meglátjuk, erre mit válaszolnak a Mercedesek.
Nyitva maradt a hátsó szárnya, vissza is kocogott a garázsba. Ez kellemetlen probléma a Renault-nak az időmérő előtt, láthattuk, hogy a Saubernek is sokáig tartott megoldani a hibát.
1:20.509 az új etalon, Räikkönen 20.682-re javított.
A három élcsapat autói mögött, Ocon és Pérez áll a 7-8. helyen Grosjean és Leclerc előtt. Ricciardo most érkezik az időmérős sprintre. Megerősítették, hogy Hülkenberg edzése véget ért, erre a szétszedett kocsiból is lehetett következtetni.
A 2. helyre jött fel az új szuperlágy gumin, Vetteltől 167 ezredet kapott, Räikkönennél 6-tal volt gyorsabb. Nagyon szoros lehet a csata közöttük az időmérőn, a vb szempontjából sem mindegy, melyikük indulhat előrébbről.
603 ezred a hátránya Vetteltől, a jelek szerint nem igazán lesz esélye a pole-ért harcolni.
Az első kanyarkombinációt nem tudta jól bevenni. Vettel és Räikkönen visszatért a pályára, használt szuperlágy abroncsokon.
Fordított a Haas a Force India ellen, Magnussen egy kicsivel meg tudta előzni Ocont, sőt, Ricciardót is. Grosjean pedig Pérezt.
A célegyenes végén fékezett füstölőset és vágta le az első két kanyart. Grosjean háborgott, amiért feltartotta Hartley.
Nemrég 81 ezredre megközelítette Vettelt és egy kicsit jobban elszakadt Räikkönentől. Ez az edzés utolsó perce.
Az autó alján lévő légterelők károsodtak, bizonyára akkor, amikor az előbb átment a fekvőrendőrökön.
Vettel az élen tartotta a Ferrarit, Hamilton pedig megelőzte Räikkönent. Köszönjük a figyelmet, 15 órától várjuk Önöket az időmérővel!