Megtört a jég, Vettel győzelemre váltotta a szerencsés taktikáját
2019. szeptember 22. 13:50
Pályafutása során az ötödik alkalommal nyert a Szingapúri Nagydíjon a Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel, aki bő egy év után vetett véget az F1-es győzelmi aszályának. Charles Leclerc a pole pozíció megszerzése után a 2. helyen ért célba, ezzel a Ferrari lett az első csapat, ami kettős győzelmet ünnepelhet a városállam futamának 2008 óta íródó történetében.
Leclerc a rajtnál megtartotta a vezetést, miközben Lewis Hamiltonnak inkább a 3. helyről kezdő Vettelre kellett figyelnie. A német pilóta több kanyaron keresztül kereste a fogást ellenfelén, de a Mercedes versenyzője jól helyezkedett, és a kör végére lerázta a Ferrarit, amit már inkább Verstappen kezdett támadni.
A verseny első negyede során az élen vonatozás alakult ki, Leclerc visszafogta a tempót, de Hamilton így is csak 1 másodperc körüli távolságból tudta követni őt, támadási helyzetbe nem került. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezt az időszakot úgy jellemezte, mint a boxolók küzdelmét, amikor eltáncolnak egymás elől, és várják az első nagy ütést.
A Ferrarinak ez a tempó eleinte megfelelt, Hamilton viszont lassúnak találta. Abban reménykedhettek, hogy nem küldik be a Safety Cart, mert Leclerc a 9. körben még mindig csak a 17. helyre tudott volna visszajönni egy korai kerékcsere esetén. Ez azonban nem fenyegetett, az első körben kialakult kisebb balesetek után eleinte nem történtek ütközések.
A többé-kevésbé tervezett kerékcserék sorát Danyiil Kvjat kezdte meg a 12. körben, miután visszaesett a tempója, és ő maga a 18. helyre csúszott a fal érintése után. Az orosz pilóta volt, hogy egyszerre két helyet is vesztett, amikor a futam elején remekül versenyző Daniel Ricciardo megelőzte. A kizárás miatt az utolsó helyről kezdő ausztrál a 10. körben már a 12. helyen haladt, miután a rajtnál koccant is egyet.
Leclerc a versenytáv negyedénél még mindig kontrollált tempóval vezette a mezőnyt, Hamilton 1 másodpercen belül haladt hozzá képest, de támadási helyzetbe sem tudott kerülni,
részben azért, mert a sorban haladva a pilótáknak kezelniük kellett a hőmérsékleteket, Bottasnak szóltak is, hogy húzódjon ki Verstappen szélárnyékából, és hűtse az autóját. A finn pilóta jobb híján Vettel és a holland versenyző mögött vonatozva töltötte a futam első negyedét, miután a rajtnál nem tudott előrébb kerülni.
Leclerc a 14. körben kapott utasítást arra, hogy állítsa vissza az autóját verseny üzemmódba, pont akkor, amikor Kvjat, majd Sergio Pérez a leggyorsabb kört futotta új gumikkal. A monacói versenyző megduplázta az előnyét, a 17. körben 1,9 másodperccel vezetett a gumikkal küzdő Hamilton előtt, míg Vettel lemaradása további 1,5 másodperc volt.
Az elszakadás nem bizonyult tartósnak, Hamilton visszajött 1,1 másodperces hátrányra,
miközben a 19. kör végén Vettel és Verstappen is kereket cserélt, mindketten kemény gumikra váltva. A német pilóta a 10. helyre jött vissza, a Red Bull versenyzője viszont beragadt a 11. helyezett Hülkenberg mögé, aki még a rajt után cserélt kereket egy baleset következtében. Leclerc-t a 20. kör végére Hamilton teljesen utolérte, ekkor a monacói versenyzőt is kihívták a bokszba.
Hamiltont arra utasították, hogy csinálja az ellenkezőjét annak, amit Leclerc tesz, így a pályán maradt. A hibátlannak tűnő kerékcsere ellenére a fiatal versenyzőt megelőzte csapattársa, az egy körrel korábban a bokszba hajtó Vettel. Valtteri Bottast a 22. kör végén hívták ki a bokszba, ezzel nagy hátrányba került még Verstappenhez képest is.
A Mercedes kockáztatni kezdett, elhúzták Hamilton etapját abban reménykedve, hogy Safety Car vagy VSC esetén kisebb időveszteséggel letudhatják a bokszkiállást.
A tempó terén a zászló nem a brit pilótának állt, de az a kezükre játszott, hogy Vettel és Leclerc utolérte az akkoriban 5. helyezett Lance Strollt, aki az ellentétes gumistratégia miatt akkor még nem állt ki kereket cserélni. Bottast a 25. körben arra kérte James Vowles, a Mercedes stratégája, hogy tartsa fel a 10. helyezett Alex Albont, ezzel biztosítva, hogy nem előzik meg Hamiltont.
A pontverseny éllovasát végül a 26. kör végén hívták ki a bokszba, Hamilton épp visszaért a 8. helyre Bottas elé, miközben az Alfa Romeo pilótája, Antonio Giovinazzi állt az élre Pierre Gasly, Ricciardo, Vettel, Stroll és Leclerc előtt. A Ferrari német versenyzője lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, mivel Stroll két körre megfogta csapattársát és még tovább Verstappent is.
Vettel közben megelőzte Ricciardót is, és a verseny feléhez közeledve nyerő helyzetbe került, az egyetlen dolga az volt, hogy óvja az abroncsait, és tartsa a pozícióját a közvetlen ellenfelei előtt.
Mérnöke figyelmeztette is, hogy figyeljen a hátsó kerekeire, miközben keményen beszúrt a 2. helyezett Gasly mellé. A 31. körben, pont a verseny felénél Vettel visszaszerezte a vezetést is, DRS-sel megelőzte az addig vezető Giovinazzit, miközben Leclerc csak a 4. helyen haladt, Verstappen a 6. volt, a két Mercedes pedig a 8-9. helyen szerénykedett.
Giovinazzi átmeneti szárnyalása a 34. körig tartott, addigra már a Mercedesek is legyűrték őt, ráadásul összeakadt Ricciardóval, amikor a Renault versenyzője próbálta megelőzni az olasz pilótát. Ricciardo defektet kapott, és a kereket cserélő ellenfeléhez hasonlóan visszaesett a mezőnyben. Másfél körrel később Romain Grosjean a falnak lökte George Russellt, és
a 36. körben a verseny során először a pályára küldték a Safety Cart.
A Ferrarik nem tudtak eléggé meglépni a Mercedesektől, 1 másodperc hiányzott nekik ahhoz, hogy visszatérhessenek Hamilton elé újabb kerékcserék után, ezért az élmezőnyből senki sem állt ki a bokszba. Leclerc felzárkózhatott Vettel mögé és elégedetlenkedni kezdett a stratégia miatt, mire neki és Vettelnek is megmondták, hogy csatázhatnak a győzelemért.
A küzdelem a 42. körben indult újra, de nem tartott sokáig: először Stroll kapott defektet, miután nekiment a falnak, de ő még folytatni tudta a futamot, csapattársa, Pérez azonban valószínűleg műszaki hiba miatt feladta, és a 44. körben ismét a pályára rendelték a biztonsági autót. Ez a Ferrari malmára hajtotta a vizet a gumikezelés terén.
A mezőnyt a 48. körtől engedték el ismét, Leclercnek ekkor már azt mondták, hogy célba kell érnie az autójával, ennek ellenére 1 másodpercen belül követte Vettelt.
Addig viszont ismét nem jutottak el, hogy DRS-t is használni lehessen, mert Kvjat nekiment Kimi Räikkönen autójának a célegyenes végén, ezért harmadszor is pályára küldték a Safety Cart. Ez rövidebb intermezzo volt, az 52. körtől ismét lehetett versenyezni, ekkor már eljutott a mezőny a célig, az élen változás nélkül.
A számára kedvező stratégiát remekül kihasználva, bátor és jókor végrehajtott előzésekkel Vettel az idei első győzelmét szerezte a bosszankodó Leclerc előtt (a leggyorsabb körért járó bónuszpont is sokáig az övé volt, de végül Magnussené lett), megelőzve a Mercedeseket maga mögé utasító Max Verstappent. Az Ezüstnyilak pilótáinak nem hozott szerencsét a taktikai hazardírozás,
dobogós pozíciók helyett Hamilton és Bottas kénytelen beérni a 4-5. hellyel.
„Nagyon későn hívtak be, úgy gondoltam, hogy kicsit korán, mert nem voltam benne biztos, hogy a gumijaim végigbírják a második etapot. Mindent beleadtam a kivezető körön, mert láttam, hogy a két előttem levő autó nem ment be a bokszba. Egy körrel később nagyon meglepődtem, hogy előrébb kerültem” – mondta Vettel a győzelem sorsát eldöntő kerékcseréről.
„A 21-es kanyarban, amelyik a bokszbejárat előtti utolsó, megkaptam az üzenetet, hogy hajtsak a bokszba. Nem tudom, hogy ez azért volt-e, mert valaki kiállt, vagy hirtelen elég nagy lett a különbség, de nyilván bejött, úgyhogy boldog vagyok. Utána elég nehéz volt vigyázni a gumikra és előzgetni, próbáltam olyan gyorsan lehagyni az előttem levőket, amilyen gyorsan csak tudtam.”
Leclerc az interjú során sem rejtette véka alá az elégedetlenségét, és Mattia Binotto csapatfőnöknek is reklamált.
„Mindig nagyon nehéz így elveszíteni egy győzelmet, de végül is ez egy kettős siker a csapatnak – nyilatkozta Leclerc az autóból kiszállva. – Az én szempontomból el vagyok keseredve, ahogy mindenki más is lenne, de néha így alakulnak a dolgok.”
Verstappen a győzelemért ugyan nem küzdhetett, de csapatfőnöke méltatta a Mercedesek megelőzése után. „Az egész verseny jól alakult, az elején nagyon lassan mentünk, aztán elkezdtem szenvedni a gumikkal, kijöttünk a bokszba, ami elég jó húzásnak bizonyult, mert Lewis elé vágtunk. Onnan csak a gumikra vigyáztunk, a Safety Car-újraindítások kicsit trükkösek voltak, mert lehűltek a gumik. Összességében örülök a dobogónak, itt sosem könnyű előzni.”
Az élmezőny mögött több test-test elleni csata is kialakult a verseny során, ráadásul az eltérő taktikák miatt az a ritka helyzet is előfordult, hogy a kisebb csapatok pilótái a dobogós helyeken is haladtak, amikor a lágy gumikon induló első 10 helyezett kiállt a bokszba. Az átmeneti fellángolást azonban egyikük sem tudta látványos eredményre váltani.
Monzához hasonlóan Giovinazzi ismét pontot mentett az Alfa Romeónak a 10. helyen, miközben Albon ismét hozta a kötelező 6. helyet a Red Bull volánja mögött, de csak a kerékcserék alkalmával lett volna esélye, hogy megkeserítse a Mercedes-pilóták életét. Lando Norris küzdelmes versenyen szerzett értékes pontokat a McLarennek, miután
Carlos Sainz már a rajtnál defektet kapott és visszaesett, Ricciardo hasonlóan járt a verseny derekán, amikor már a pontszerző helyek kapujában járt, és Nico Hülkenberg is műszaki gondokkal küzdött,
de a német versenyző végül bejött a 9. helyen. Kisebb sikert ünnepelhet Gasly is, mivel a Toro Rossónál az idei legjobb eredményét érte el, mióta a nyári szünetben lefokozták a Red Bulltól. Majdnem pont nélkül maradtak a Haas versenyzői, de Kevin Magnussen futotta a verseny leggyorsabb körét, így végül a bónuszpont az övé lett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj élő közvetítésében! Húsz perc és elindul a szezon második éjszakai futamának felvezető köre az ezúttal is meseszép Marina Bayen. A pole pozícióból nem kis meglepetésre Charles Leclerc indulhat, aki a tegnapi időmérő edzésen az utolsó gyorskörével szerezte meg zsinórban harmadik, pályafutása ötödik rajtelsőségét Lewis Hamilton és Sebastian Vettel előtt.
A Mercedes csapatfőnöke szerint hatalmas sebességkülönbségre lenne szükség a Ferrarival szemben ahhoz, hogy Hamilton a pályán tudja megelőzni Leclerc-t, ez pedig szerinte nem áll a rendelkezésülre. „Inkább lennék pole pozícióban egy lassabb versenytempóra képes autóval, mint hátrébb egy futamra remek kocsival” – nyilatkozta Wolff.
A Renault ausztrál pilótája hiába szerezte meg a nyolcadik rajthelyet az időmérőn, az MGU-K szabálytalansága miatt a mezőny végére száműzték. Az egység energialeadása 120 kW-ban van maximalizálva egyetlen körön, ezt lépte át egy miliszekundumra a Renault a Q1-ben, ráadásul nem is abban a körben, amelyikkel Ricciardo végül továbbjutott a Q2-be. A Renault kivizsgálja az esetet, Cyril Abiteboul csapatfőnök annyit mondott, hogy az egyik kerékvető által adott ütés miatt történt, és 0.000001 másodpercet nyertek vele, így nem igazán ért egyet a döntéssel, ahogy szerinte a felügyelők sem örültek, hogy büntetniük kell, a korábbi precedensek miatt (mindig diszkvalifikációval járt az időmérőn elkövetett bármilyen technikai szabálytalanság) azonban nem igazán tehettek mást.
---- separator ----gallery-content-type:28d9e7f8-7498-442f-a738-4c54d76b6042---- separator ----A Pirelli egyetlen kerékcserével számol ideális esetben, szerintük a lágy-közepes stratégia a leggyorsabb, utána jön a közepes-kemény (ez az élmezőny tagjainak nyilván nem opció), majd a lágy-kemény és a leglassabb, immár két kiállásos lágy-lágy-közepes. Ami rossz hír lehet Hamiltonnak és a Mercedesnek, hogy a teljes mezőnyből csak neki és Bottasnak nincs már új közepes gumija, ezért ha a papíron leggyorsabb taktikát futják, ezen a téren hátrányban lesznek, noha James Vowles, a Mercedes vezető stratégája szerint nem lesz nagy jelentősége, pláne, ha bejön a biztonsági autó és mondjuk, a kemény gumit teszik fel a sárga oldalfalú Pirelli ellen.
A Sky Sportsnak azt nyilatkozta, hogy nagyon fontos lesz a rajt, elsősorban az első kanyarkombináción kell épségben, az első helyet megtartva átjutnia, utána pedig meglátják. Hozzátette arra a kérdésre, hogy Hamiltont tekinti-e mai legfőbb ellenfelének, hogy a harmadik helyről induló Sebastian Vettelt sem írná le.
A Sky Sportsnak nyilatkozva szemmel látható a csalódottság a mezőny végére száműzött ausztrálon, aki szerint nagyon jó pontszerzési esélytől fosztották meg őket, de azért mindent megtesz, hogy minél előrébb végezzen a versenyen.
Azzal számol a Red Bull csapatfőnöke, hogy bárki is lesz a mezőny élén a rajt után, az első kerékcseréig nagyon vissza fogja fogni a tempót, utána pedig nagyjából bármi megtörténhet.
A levegő hőmérséklete 30, az aszfalté 37 fokos, ami pedig még ennél is jobban megviseli a pilótákat, az a 67%-os páratartalom. Nem hiába tartják fizikális szempontból ezt az év legnehezebb versenyének.
Mind a 20 versenyző eljött a rajtrácsról, már csak pár perc, és kialszanak a lámpák (nem az összes, csak a rajtvonal fölöttiek) a fényárban úszó Szingapúrban.
Simán megtartotta a vezetést, Hamilton támadni sem tudta, helyette neki kellett keményen védekeznie Vettellel szemben, utánuk maradt a Verstappen, Bottas, Albon sorrend. Hátrébb történhetett pár koccanás, Russell első szárnya sérült.
Kemény gumit tettek fel a Renault-ra, látszólag nem sérült az autó. Lehet, hogy Sainz-cal értek össze? A spanyol is a bokszban.
Leszakította magáról Vettelt és 1,3 másodperccel van a monacói mögött. Sainz közben továbbra is a bokszban vesztegel, a jobb hátsó futóművel lehet valami gond.
A hatodik helyen autózó Alex Albonig nagyjából egyben van a mezőny, a thai pilóta után viszont már van egy nagyobb rés, Norris 4 másodperccel követi őt. Közben kiderült, hogy Hülkenbergnek defektje volt, az ötös kanyarban ért össze Sainz-cal, aki szintén defektet kapott és végül egy körös hátrányban folytathatta a versenyt. A McLaren spanyolja most Safety Car-ért imádkozhat, hogy visszavehesse a körét.
Egy másodpercen belülre lopózott az ötszörös világbajnok, miután az első kör után kissé leszakadt. Őt Vettel követi árnyékként, majd egy másodpercre jön Verstappen, újabb egyre pedig Bottas.
Az autóra panaszkodik a spanyol, a mérnöke szerint aerodinamikai sérülést is szenvedhetett, mivel a felfüggesztéssel szerintük nincs gond.
Legalábbis a Sky Sportsnak nyilatkozó Christian Horner szerint, aki elárulta, hogy 28 másodperc kell egy kerékcseréhez. A hetedik helyezett Norristól a 15. Pérezig szinten mindenki jobb tempót megy az élen haladóknál, csökkentik is a távolságot.
A hetes kanyar felé menet kifékezte Lance Strollt és feljött a 13. helyre az utolsó helyről rajtoló ausztrál, miközben az is eldőlt, hogy Sainz és Hülkenberg összeéréséért senkit sem büntetnek meg.
Valódi vonatozás alakult ki az elején, az első hatos teljesen egyben van, a 19. helyen haladó Russell legutóbbi köre 6 tizeddel volt jobb, mint amit Leclerc ment az első helyen. Egy rosszkor jövő Safety Car most nagyon kibabrálhatna az élmezőnnyel, többen is átugorhatnák ugyanis őket a középmezőnyből.
A belső kamerás felvételeiből nagyon szembetűnő, hogy szinte csak gurul a pályán és a nagyobb féktávok előtt jó előre elveszi a lábát a gázról.
Ezt mondta a mérnökének legalábbis. Nem olyasmi, amit egy Forma-1-es versenyen hallani szeretnénk... Közben Ricciardo szolgáltatja a showt, agresszív előzést bemutatva a 14-es kanyarban Danyiil Kvjatot is levadászta, már a 12. helyen van.
Bottast figyelmeztették, hogy a bal első féket óvnia kell, mert aggódnak a hőmérséklete miatt. Közben Stroll és Pérez is levadászta Kvjatot, utóbbi a 16-os kanyarban bújt be az orosz mellé.
Tegnap a franciánál visszaállt a Haas az ausztráliai konfigurációjú autóra az első szárnyat kivéve, egyelőre a 16. helyen halad Grosjean, akit mérnöke arról tájékoztatott, hogy jó a tempója, az élmezőny szenved a lágy gumin. Kvjat meglátogatta a szerelőit egy friss szett kemény gumiért, a 18. helyre jött vissza a már szintén keményre váltó Russell és Sainz elé.
Túl nagy jelentősége nincs ennek, mindössze azt mutatja, hogy egyetlen hiba sem fér bele Leclerc-től, habár ennél a tempónál nem is nagyon valószínű, hogy hibázna, inkább arra kell figyelnie, hogy ne aludjon el...
Hamiltonnak mondta a mérnöke, hogy páran a szintén lágy gumikon körözőktől kopást jelentettek a csapatuknak. Közeledünk a kerékcserékhez.
A kemény gumin az orosz megfutotta a leggyorsabb kört, amivel közel 2 másodperccel ment jobbat, mint Leclerc legutóbbi köre. A monacóinak közben azt mondta a mérnöke, hogy visszaállhat versenyüzemmódba. Meglátjuk, ettől gyorsul-e.
Elsőre 7 tizeddel, másodjára további 4 tizeddel ment jobbat, megfutva eddigi leggyorsabb körét. Hamilton hátránya 1,8 másodpercre nőtt, Vettel mögötte 1,6-re van, Verstappen 1 másodpercre követi a németet, Bottas 1 másodpercre őt, Albon 1,4-re a Mercedes finnjét.
Elkezdte érezni, hogy már nem az igazi a lágy, ennek ellenére a legutóbbi körben 4 tizedet hozott Leclerc-en, aki tovább gyorsul, már 1:47.8-at ment. Hátrébb eközben Kubica mozgó akadályként funkcionál a már kereket cserélt versenyzőknek, Räikkönennek, Péreznek és Kvjatnak is át kellett hámoznia magát rajta nagy nehézségek árán.
Vettel nem tudta tartani a lépést az első két helyezettel, amikor azok odaléptek neki, Leclerc legutóbbi köre azonban csak 1:49.0 volt, Hamilton 1:48.5-öt, Vettel 1:48.7-et ment. A körök óta Grosjeant szorongató Hülkenberg bebújt a francia mellé a hetes kanyarban, de nem tudott mellette elmenni.
Mindketten kemény gumit kaptak, Vettel a tizedik, Verstappen a 12. helyre jött vissza, Hülkenberg van közöttük.
Vettel mögé tudott csak visszajönni a kemény gumit kapó monacói, Vettel egy kör alatt eltüntette a kettejük közti különbséget. Ennek nem fog örülni Leclerc. Hamiltonnak egyébként azt mondták, hogy az ellenkezőjét csinálja annak, amit Leclerc, ezért maradt kint.
A vezetést már biztosan elveszítette, nem tudná már csak a két Ferrari mögé visszajönni annak ellenére, hogy 1:47.0-s kört ment, Vettel ugyanis 1:45.5-öt autózott. Mással próbálkozhat a Mercedes, vagy egyszerűen a Safety Carra várnak, mert Bottast sem hozták még be.
Kemény gumit kapott ő is, a két Ferrari és Verstappen mögé jött vissza a kilencedik helyre, mögé a Hülkenberget megelőző, szintén kemény gumit kapó Albon jött fel.
Verstappen elé sem tudna már visszatérni, és ha még sokáig így marad, Bottas is átugorhatja.
Azt mondta, hogy nem valami jó az állapotuk, de még ne hívják ki, ezért kint is hagyták egy újabb körre. Vettel és Leclerc közben utoléri a Giovinazzi, Gasly, Ricciardo, Stroll vonatot, a Mercedes abban reménykedik, hogy ez majd lelassítja őket.
James Vowles próbálja lassítani, hogy Hamilton a kiállása után elé jöhessen vissza. Most 28 másodperccel van Hamilton mögött Bottas, ez pont határeset.
A két Ferrari és Verstappen is elment mellette, Bottas ellen éppen, hogy meg tudta tartani a pozícióját. 8 másodperccel van a virtuálisan vezető, jelenleg negyedik helyen álló Vettel előtt.
„Most mit kell tegyünk?” - kérdezte a rádióban, mire mérnöke azt mondta, hogy a gumikra vigyázva fel kell zárkóznia Verstappen mögé, hogy a futam végén támadhasson.
Nem megy jól az idén az olasz, de azt már elmondhatja magáról, hogy vezetett F1-es versenyt. Őt Gasly követi egy másodpercre, majd jön Vettel, aki időközben áthámozta magát Ricciardón a hetes kanyar felé, Leclerc pedig ugyanezt megtette Strollal, így most már ő van a Renault mögött.
Már a második a négyszeres világbajnok, aki nagyot kockáztatva vetődött be a Toro Rosso mellé, Gasly majdnem ráfordult, kicsit állóra is kellett fékezze a kereket Vettel. Ebből könnyen ütközés lehetett volna.
Most a Hamilton-Bottas duó ért fel a kanadaira, Verstappen pedig Ricciardót vette célkeresztbe az ötödik helyért.
Ugyanott előzte meg Giovinazzit, ahol Gaslyt, az olasz azonban jóval előzékenyebb volt. Közben hátrébb is voltak helycserék, Verstappen Ricciardón is áthámozta magát, Stroll pedig kiállt a két Mercedes elől a bokszba.
Ő és Verstappen is átverekedte magát Gaslyn, csak Giovinazzi van már előttük, Vettelt kivéve persze. Hamilton Ricciardót szorongatja az ötödik helyért.
Visszaállt a valós sorrend, Leclerc átvette a második helyet, hátránya viszont 6 másodperc Vettel mögött. A célegyenes végén előzte az olaszt, fél autóval le is csúszott a bukótérbe. Hátrébb Hamilton lelépte Ricciardót és Giovinazzit és már a negyedik, Bottas ment utána, ő az ötödik.
Lesipuskásként megpróbált beszúrni a hetes kanyarban a sebezhetővé váló olasz mellé, sikerült is neki, a kijáraton azonban igyekezett leterelni az olaszt, amit ő nem hagyott, a két autó összeért, Ricciardo pedig jobb első defektet kapott. A kör végén mindketten a bokszba hajtottak.
Szórja a leggyorsabb köröket a monacói, már csak 4,4 másodpercre van Vetteltől. Mögötte Verstappen, Hamilton, Bottas, Albon a sorrend.
Grosjeannal akadt össze a nyolcas kanyarban, a Haas beforgatta őt a falba, az autó bal eleje teljesen összetört.
Az első hat helyezett egyaránt kint maradt, a hetedik Hülkenberg viszont már bejött a bokszba Kvjattal és Giovinazzival egyetemben. Az orosz egyenesen lágy gumit kapott.
Azt mondják neki, hogy hosszú még a verseny, ez volt a legjobb megoldás, amit tehettek és lényegében nyugodjon meg. „Hogy őszinte legyek veled, egyáltalán nem értem a taktikát, de majd megbeszéljük a verseny után” - mondta a mérnökének.
Leclerc-rel lesz harcban, mondta neki mérnöke, de azért hozzátette, hogy ne vállaljon kockázatot feleslegesen. Korábban Hamiltonnak elmondták, hogy a Ferrari azért nem hozta ki a versenyzőit, mert Vettel a Mercedes mögé jött volna vissza, nem beszélve Verstappenről.
Ebben reménykedett a futam legelején körhátrányba kerülő spanyol, aki így is csak a 19. helyen áll, de már legalább azonos körben van a többiekkel. A kör végén a biztonsági autó elhagyja a pályát.
Leclerc a közelében sem tudott maradni, senki nem támadott senkit, libasorban indultak el az utolsó húsz körre.
Gaslyval akadt össze a hetes kanyarban a kanadai, majd a lágyakon támadó Hülkenberg is megelőzte, ezután pedig bal első defektet kapott és az első szárnyát a földön húzva kellett visszaevickélnie a bokszba. Kapott egy szett lágy gumit, Sainz mögé jött vissza a 19. helyre.
Egy másodpercen belül van, Verstappen őt 1,3 másodpercre követi, tőle Hamilton 2,5-re van. Stroll magának köszönhette a defektet, a csatározás közepette elcsípte a 17-es kanyar belső falát a kerekével.
A 13-as és a 14-es kanyar közötti egyenesben húzódott félre a fal mellé, a pályán van tehát a Force India. Újabb Safety Car jöhet?
Pérez autóját nem lehet biztonságos körülmények között eltávolítani az aszfaltcsíkról, úgyhogy ismét biztonsági autós fázis lassítja a versenyzőket.
Hamiltonnak a legfrissebbek a gumijai az élmezőnyből, Vettelen 7, Leclerc-en 6 körrel kopottabb kemény keverék van, viszont minél többet köröznek lassú tempóban, annál jobban tudják kímélni a gumikat és lesz kisebb esélye bármire is az ötszörös világbajnoknak.
A mérnöke közölte vele, hogy megvan a tempója ahhoz, hogy tartsa a lépést a Ferrarikkal és Verstappennel, mire Hamilton azt mondta, szerinte igen, az előzéshez viszont már nem biztos, hogy elég gyors lesz.
Persze nem szó szerint, csak azt kérte, hogy a legerősebb motorüzemmódokat használhassa, mire közölték vele, hogy mindkét autót el kell juttatni a célig. „Nem akarok hülyeséget csinálni, nem ez a célom, különösen nem ezen a pályán, csak úgy gondolom, hogy ez nem fair” – közölte a csapattal.
Kijött a Safety Car, folytatódhatott a körözés, Vettel simán eljött az élen, Leclerc, Verstrappen, Hamilton és Bottas követte.
Ricciardo és Kvjat haladtak fej-fej mellett, aminek az lett a vége, hogy az ausztrál három helyet veszített, Grosjean és Sainz is megelőzte. Előrébb Magnussennek voltak rossz pillanatai, a nyolcadikról hátracsúszott a 10. helyre, miután Gasly és Hülkenberg is elment mellette frissebb és lágyabb gumin.
Mindez már a kör végén, az 50. kör elején történt, Kvjat bevetődött a célegyenes végén és belerongyolt a finnbe, akinek bal első futóműve azonnal kitört, míg az orosz tovább tudott menni. Kvjat szerint Räikkönen ráhúzta a kormányt.
Noha Räikkönen autója a bukótérben van, emiatt is pályára lépett a biztonsági autó. Ezzel veszélybe került, hogy végig tudják futni a versenyt a 2 órás időhatár előtt.
Ez nem tartott sokáig, az utolsó tíz körre fordul rá a mezőny, már ha lesz ideje teljesíteni. Vettel ismét szépen elhúzott Leclerc-től az újraindításnál, az élmezőnyben senki nem tudta támadni az előtte haladót.
Feljött a 12. helyre a nemrég még körhátrányban levő spanyol, Magnussent előzte ebben a körben, aki mellett ezután Ricciardo is elment. Vettel egy másodperccel vezet Leclerc előtt, Verstappen 1,4 másodperccel követi a monacóit.
Ennek ellenére eléggé virgonc a lágy gumikon, Kvjatnak ijesztett be a második DRS-zónában, de nem tudott előzni a 15. helyen.
Egy kör alatt, így feljött a 13. helyre. Jelenleg a mezőny végén kell keresni az izgalmakat, az élen csak vonatoznak a pilóták, noha Leclerc DRS-távolságon van Vettel, Hamilton pedig Verstappen mögött.
1:44.943-at ment a négyszeres világbajnok. Ne feledjük, ezért is jár egy extra pont, ezt a jelek szerint Vettel sem felejtette el. Leclerc hátránya 1,5 másodpercre nőtt vele szemben.
Talán megússzuk újabb Safety Car nélkül, jelenleg ugyanis nem zajlik egy csata sem, Leclerc már 1,8 másodpercre van Vetteltől, az élmezőnyből Hamilton van a legközelebb az előtte haladóhoz, 1 másodpercre követi a harmadik helyen álló Verstappent. Magnussent lesz ami lesz alapon kihívták egy új szett lágy gumiért.
1:44.802-t ment, de nem sokáig volt övé a leggyorsabb kör címe, Kvjat ugyanis 1:44.371 alatt ért körbe a lágy gumin. Ezzel Kvjat nem szerez pontot, mivel nincs az első tízben, viszont Vetteltől elrabolhatja azt.
Ő már kapna érte pontot, ha meg tudná tartani, 1:43.534-et autózott, ami új körrekord egyben. Hamilton eközben elindította az utolsó rohamot Verstappen ellen, DRS-távolságon belül van.
Leclerc elengedte Vettelt, 2 másodperc fölé nőtt a lemaradása, mögötte pedig Verstappen sincs lőtávolban. Annál inkább Hamilton, aki folyamatosan egy másodpercen belül autózik a Red Bullhoz. Közben Magnussen elcsente a leggyorsabb kört Bottastól egy 1:42.301-es körrel.
Hiába kért több erőt, nem kapott, a mérnöke szerint a mostani beállítás a legjobb esélye arra, hogy kivédekezze Hamilton támadásait. Az utolsó kör következik.
Több mint egy éve nem nyert futamot, legutóbb a 2018-as Belga Nagydíjon állt a dobogó tetején a négyszeres világbajnok, egészen mostanáig, hiszen visszás taktikai döntéssel ugyan, de behúzta a Szingapúri Nagydíjat csapattársa, Charles Leclerc előtt. Ez az első alkalom, hogy egy csapat kettős győzelmet aratott ezen a pályán. A harmadik helyen Max Verstappen végzett. A további sorrend: Hamilton, Bottas, Albon, Norris, Gasly, Hülkenberg, Giovinazzi, Grosjean, Sainz, Stroll, Ricciardo, Kvjat, Kubica, Magnussen. Köszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire, hamarosan jövünk a verseny utáni reakciókkal! Viszontlátásra!