A Ferrari az élre állt, a Mercedes lerobbant a barcelonai teszten
2020. február 27. 08:55
A korábbi években láttunk már havazást is, a Forma-1-es mezőny 2020-as szezon előtti felkészülése eddig azonban tökéletes időjárási körülmények között zajlott, egészen mostanáig, az idei ötödik tesztnapra ugyanis megérkezett az eső Barcelonába. Annyi szerencséje volt a csapatoknak, hogy a tesztelés kezdetekor már nem esett, az éjszaka lehullott csapadék azonban rendesen eláztatta a pályát, így az elsó órában szó sem lehetett érdemi munkáról, akik kimerészkedtek, egytől egyig az intermediate abroncsokat próbálgatták, mért kört azonban csak négy pilóta, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Antonio Giovinazzi és Esteban Ocon tett meg.
Az aszfaltcsík a második órában lett annyira száraz, hogy alkalmassá vált a slick gumi használatára, a Red Bull volt az első csapat, amely fel is tette azokat, noha Verstappen a C2-es Pirellik mellett jókora mérőkereteket is cipelt magával az autó mindkét oldalán. A lassú tempó azonban így sem akadályozta meg az idei tesztelésen eddig az összes pilóta közül eddig a legtöbb megpördülést bemutató hollandot, hogy egy újabb piruettel örvendeztesse meg a nézőket, a célegyenes előtti sikán kijáratánál veszítette el az uralmat a mérőkeretes RB16 fölött.
Slick gumik ide vagy oda, igazán hasznos tesztelésre még a második óra sem adott lehetőséget, viszont a harmadik elején már egyre többen bátorodtak fel, és kezdték meg a munkát száraz pályára való abroncsokon. Így tett az Alfa Romeo és Antonio Giovinazzi is, túl messzire azonban nem jutott az olasz,
a négyes kanyarban ugyanis háttal a falhoz vágta a C39-est, miután botor módon féktávon rátette a kocsi bal oldalát a még vizes rázókőre.
Szerencséje volt, csak a hátsó szárny sérült, ráadásul a kavicságyból kikecmeregve a bokszba is vissza tudott menni, viszont közben teleszórta a pályát törmelékkel, így jöhetett a nap első piros zászlós megszakítása.
Ekkor még nem tudhattuk, legfeljebb csak sejthettük, hogy Giovinazzi kicsúszása csak az első lesz a pályaelhagyások sorában,
szűk fél órával később Bottas következett, aki egy kanyarral később, az ötösben fürdette meg a Mercedest a kavicsban, miután az olaszhoz hasonlóan óvatlan volt, és a vizes kerékvetőről próbált meg bekanyarodni.
A csapat szerencséjére Bottas nem ment neki semminek és el sem ásta magát.
Jó két perc telt csak el a Mercedes kalandja után, amikor egy újabb toppilótát köszönthettünk az ötös kanyar kavicságyában,
Max Verstappen azonban már le is parkolt oda, ahonnan nem sokkal azelőtt Bottas még különösebb probléma nélkül távozott, és elásta a farral a védőkorlát felé álló Red Bullt.
Szinte már látatlanban is sejteni lehetett, amit aztán a visszajátszás megerősített: Verstappenen szintén a nedves kerékvető fogott ki. Kissé amatőr hiba Forma-1-es szinten, miközben az ilyesmire már gyerekkorban számtalanszor felhívják a figyelmet.
Visszanéztem, két kerékkel elcsíptem egy nedves foltot, egy kicsit túl szélesen akartam fordulni és nem láttam, hogy ott van
– ismerte el hibáját később Verstappen. – Kár az időjárásért, mivel így nem tudtunk annyit körözni, amennyit akartunk, de ez mindenkinek ugyanolyan. Összeségében pozitív délelőtt volt, úgy tűnt, hogy az autó jól megy. Napról napra fejlődünk és többet tanulunk a kocsiról, ez pontosan az, amit tenni szeretnénk.”
A Red Bullnak is szerencséje volt, nem sérült az autó, a holland az utolsó délelőtti órában 20 kört pakolt az addigi 10 mellé, így 30 körrel zárta a délelőtti körözést.
Aki abban reménykedett, hogy a mai délelőtt majd felfedi több csapat egykörös tempóját is, annak nagyot kellett csalódnia, hiába száradt fel tökéletesen a pálya, és hiába mentek ki ketten is C5-ös gumin, egy versenyző pedig C4-es gumin, mindez csak arra volt jó, hogy még jobban összekuszálja a képet. Az egyik csapat ugyanis, amelyik a leglágyabb keveréken is megmutatta magát, a tempóját az eddigi teljes tesztelés alatt minden eszközzel leplezni próbáló Ferrari volt.
Sebastian Vettel ugyan megfutotta a vörösök eddigi legjobb körét az idei teszten, 1:16.841-es ideje így is messze elmaradt Bottas múlt heti 1:15.7-es körétől,
és alig volt gyorsabb Robert Kubica szintén C5-ösön autózott szerdai első helyet érő körénél, arról nem is beszélve, hogy Lance Stroll C3-as keveréken mindössze 3 tizeddel maradt el a Ferraritól. Mindez arra enged következtetni, hogy a Scuderia még mindig nem tekerte fel a motorját, és vélhetően üzemanyag sem csak erre a pár körre volt az SF1000-ben. Akárhogy is, Mattia Binotto továbbra is kitartott amellett, hogy nem ők a leggyorsabbak.
Az elmúlt napokban sejtettük, hogy nem vagyunk elég gyorsak, és a mai versenyszimulációk során is ez volt a helyzet
– nyilatkozta a csapatfőnök a Sky Sportsnak. – A szezon azonban hosszú lesz, először fejezzük be a tesztelést holnap Charles-lal, értsük meg jobban az autót és foglalkozzunk azoknak a dolgoknak a fejlesztésével, amelyekkel kell."
Vettelnek egyébként korábban sikerült a nap harmadik piros zászlós megszakítását előidéznie, szerda után ugyanis ismét beküldte a kavicságyba az autóját nem sokkal azt követően, hogy C4-es gumin 1:17.093-as időt ért el. Bár ezúttal is megúszta anyagi kár nélkül, a bokszba visszafelé igyekezve teleszórta kaviccsal a pályát, ezért volt szükség a kényszerszünetre. A négyszeres világbajnok ugyanott csúszott ki, ahol korábban Bottas és Verstappen, ő viszont nem a kerékvetőn veszítette el az uralmat az autó felett, hanem a kanyar csúcspontjánál úszott el a Ferrari fara.
Az eső által megcsonkított délelőtti etapot tehát Vettel zárta az élen Stroll és a szintén C5-ös gumin próbálkozó Nicholas Latifi előtt, 49 körével pedig a megtett távban is a Ferrari jeleskedett az élen, éppen, hogy megelőzve a Bottasszal 49 körig jutó Mercedest. Ami a címvédőt illeti, a finnél valamilyen műszaki probléma lépett fel az utolsó fél órában, így idejekorán be kellett fejeznie a körözést.
Délutánra három csapat változtatott csak a felállásán, a Red Bullban Alex Albon váltotta Verstappent, a Renault-ban Daniel Ricciardo Esteban Ocont, a Mercedesben pedig Lewis Hamilton ült Valtteri Bottas helyére. A hatszoros világbajnoknak azonban nem indult jól eheti második fellépése, a Mercedes ugyanis több mint egy órán át vesztegelt a garázsban, majd miután megjelent,
Hamilton mindössze 14 körig jutott, mielőtt az ötös kanyarból kifelé jövet megállt alatta a Mercedes.
Negyedszer is jöhetett a piros zászlós megszakítás, a világbajnok istálló pedig miután visszakapta a W11-est, elkezdhette vizsgálni, hogy mi volt a gond. Öt óra után végül azt közölték, hogy anomáliát észleltek az olajnyomásban, ettől pedig a motor elővigyázatosságból lekapcsolt.
Nagyon úgy tűnik, hogy valami komolyabb gond lehet Brixworth-ben, a gyári csapatnál ez már a második alkalom, hogy probléma adódik az erőforrással, kétszer pedig a Williams autójában is elromlott a motor. Hamilton így tehát 14, a Mercedes összességében 61 körrel zárta az utolsó előtti tesztnapot. Aligha ebben reménykedtek. „Ma csak 14 körig jutottam, de ebben a 14 körben minden jónak érződött. Nyilván nem ideális, hogy nem tudtunk egy teljes napon át körözni és közbejött ez a probléma, de sokat tanulhatunk a mai napból” – nyilatkozta Hamilton.
Ahelyett, hogy a negatívumokra koncentrálnánk, felfedeztünk néhány dolgot, amin dolgoznunk kell, keményen fogunk hajtani, hogy megoldjuk ezeket.”
„Frusztráló fél napot a garázsban tölteni, amikor csak hat napnyi tesztelés áll rendelkezésre. Ugyanakkor Valtterivel jó munkát végeztünk délelőtt, valamint Lewis egyetlen délutáni etapjából is hasznos adatokhoz jutottunk” – emelte ki James Allison technikai igazgató ugyancsak a pozitívumokat.
A délután már többnyire a versenyszimulációkról szólt, többen is teljesítettek egy képzeletbeli Spanyol Nagydíjat, egyedül a Red Bull és a Renault nem. Alex Albon is csak késve kezdhette meg az érdemi munkát, majd többször is visszahívták a bokszba, hogy komolyabb munkálatokat kezdjenek az RB16-on. Ő és Daniel Ricciardo is csak valamivel több, mint félszáz kört tett meg.
„Elég simán ment, nem volt semmi, ami nagyon izgalmasnak vagy aggasztónak bizonyult volna – mondta Abiteboul a Sky Sportsnak, amikor arra kérték, foglalja össze az eddigieket. – A saját programunkra koncentráltunk, amit el kell végeznünk. A megbízhatóság eddig rendben van, motorhibánk nem volt, de kisebb időveszteségek adódtak, ez bosszantó, de Ausztrália kapcsán ezek nem aggasztóak."
A versenyképességet nagyon nehéz megállapítani, az autó összhangban van a téli várakozásainkkal, ami jó hír, jó a korreláció.
Ez megmutatja, hogy urai vagyunk annak, amit csinálunk, és megalapozza a szezon fejlesztési programját is, de ez még a jövő zenéje, egyelőre csak ki akarjuk ismerni az autót és a beállítását, hogy tökéletes lehessen Ausztráliában."
A nap végén Pierre Gasly még C5-ösön odapirított egy igen erős kört, 1:17.066-tal feljött Vettel mögé, megelőzni azonban nem tudta a németet, a C3-as gumin is igen erős kört futó Lance Stroll elé azonban befért. „A versenytempónk versenyképesnek tűnik, de nehéz megmondani, hogy a többiek mivel foglalkoznak – nyilatkozta Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke Stroll délutáni versenyszimulációjáról. – Ausztráliában jó pozícióban lehetünk, a negyedik helyet tűztük ki célul az összetettben, egy kis szerencsével ez meglehet.
Azt nehezen hiszem, hogy gyorsabbak lennénk a Ferrarinál, ők nagyon versenyképesek voltak tavaly, futamokat nyertek,
elég messze voltak tőlünk. Ha negyedikek leszünk, az jó eredménynek számít.”
Cikkünket folyamatosan frissítjük a nyilatkozatokkal!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az előszezoni tesztelés ötödik reggelén! Egyre fogy az idő, de az élcsapatok még mindig nem mutattak semmit a nyers tempójukból, talán ma már ebből is kapunk ízelítőt. Tartsanak velünk egészen 18 óráig!
Az Alfa Romeo lengyel tesztpilótája, Robert Kubica volt szerdán a leggyorsabb, miután az ebédszünet előtt futott egy időmérő-szimulációt, de ennél érdekesebb, hogy több csapat is problémákkal szembesült az eheti tesztelés nyitónapján.
Szerdán összesen 19 pilóta ült autóba, de sok istállónál csütörtökön is lesz pilótacsere.
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Max Verstappen, Alexander Albon
McLaren: Lando Norris
Renault: Daniel Ricciardo, Esteban Ocon
Alpha Tauri: Pierre Gasly
Racing Point: Lance Stroll
Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi
Haas: Kevin Magnussen
Williams: Nicholas Latifi
Nedves a pálya, de a Renault így is megtörte a csendet. Ocon intermediate gumikon ment ki, az első óra ezek szerint az aszfalt felszárításával telik majd.
A francia pilóta számára hasznos lehet a nedves pálya is, mivel a tavalyi szezont kihagyta, így lehetséges, hogy jól jön az esőgumis tapasztalatok felelevenítése.
Ocon nagyon csúszkálva ért körbe a pályán, 1:45.701 az eredménye. Szerencsére napsütéses az idő, így várhatóan gyorsan szárad majd az aszfalt, ha a többiek is megjelennek.
Az olasz versenyző mért kört is kezd, így már hárman köröznek a barcelonai aszfalton.
A Renault pilótája 1:41.576-ra gyorsult, Magnussen és Giovinazzi visszatért a bokszba. Az olasz versenyző autójának orrára egy apró kamerát ragasztottak, ami az első szárnyat figyelte.
A finn pilóta 1:31.928-at futott még mindig intermediate-ekkel, kijött a pályára Vettel és Latifi is, valamint a Racing Point is hamarosan érkezik.
A Mercedes versenyzője 1:31.214-re gyorsult, de még rengeteg idő maradt benne, Vettel 1:36.504-gyel követi, még mindig intermediate-ekkel. A Ferrari első vezetőszárnyán apró szenzorok vannak, az Ezüstnyílon pedig egy GoPro.
Ocon kiszállt az autóból, és azt mondta a Sky Sports riporterének, hogy élvezte a vezetést a hűvös és nedves pályán, de a programjuk szempontjából nem jött jól az eső, mert elég mozgalmas menetrendet terveztek a délelőttre. Nyugtázta viszont, hogy minden csapatot hátráltatnak a körülmények.
Verstappen egyelőre sisak nélkül várakozik a garázsban, aerodinamikai mérésekkel fog kezdeni, miután hatalmas mérőkeretet szereltek az autójára. Ehhez nagyjából a körülmények is megfelelők.
Pierre Gasly a Sky Sportsnak elárulta, bosszantó az eső, mert ez az utolsó tesztnapja, de ha javul a pálya állapota, kicsit feltekerik majd az autót, de így sem akarnak mindent megmutatni a versenyképességükből a melbourne-i idénynyitó előtt.
Közben Nicholas Latifi is kilátogatott a pályára.
A kanadai pilóta lassan ment, de így sem tudta elkerülni a kavicságyat. Visszaevickélt a pályára, majd a bokszba, kezdődhet a takarítás.
Kár, hogy jelenleg inkább a bokszban rostokolnak, de néhány fotót azért tudunk róluk mutatni.
---- separator ----gallery-content-type:c2505070-cc28-4c55-a741-f530af744aee---- separator ----A Williams tesztprogramját tőle független problémák, motorhibák akadályozzák. A Mercedes még nem jött rá mindegyik okára, miközben az istálló már a harmadik motort szerelte be az autójába.
Az Alfa Romeónál megunták a várakozást, Giovinazzit visszaküldték a pályára intermediate gumikkal. Továbbra is csak Bottasnak, Vettelnek és Oconnak van mért köre, de ezek is csak jelképesek.
Szinte napra pontosan két évvel ezelőtt, 2018. február 28-án hóesés nehezítette a munkát Barcelonában. Ehhez képest az enyhén nedves pálya egészen baráti!
---- separator ----gallery-content-type:33797e02-058d-4542-8778-626a7a92bb6b---- separator ----Bottas és néhány cinkosa nekiállt felszárítani a pályát, a finn pilóta 1:29.255-re javított, majd 1:28.910-re gyorsult. Giovinazzi 1:32-nél jár.
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:28.910, 12 kör
2. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:32.076, 8 kör
3. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:35.860, 6 kör
4. Esteban Ocon (Renault), 1:40.059, 6 kör
5. Nicholas Latifi (Williams), idő nélkül, 3 kör
6. Kevin Magnussen (Haas), idő nélkül, 1 kör
7. Pierre Gasly (Alpha Tauri), idő nélkül, 0 kör
8. Max Verstappen (Red Bull), idő nélkül, 0 kör
9. Lance Stroll (Racing Point), idő nélkül, 0 kör
10. Lando Norris (McLaren), idő nélkül, 0 kör
Sebastian Vettel körét elnézve a korábbi F1-es pilóta, Jolyon Palmer úgy vélte, a pálya állapota már árt a gumiknak, ideje lenne feltenni a slickeket. A német pilóta 1:30.241-re gyorsult.
A német pilóta 1:29.695-tel folytatja, még mindig 7 tizedre van Bottastól. Vajon, mikor jönnek a slickek?
A Mercedes versenyzője most nem futott mért köröket, lehet, hogy a pálya állapotát vizsgálta. Verstappen elkezdett beöltözni, talán ő is munkához lát nemsokára, ahogy Latifi is, aki az autója kitakarítása után visszatért a pályára.
A holland pilóta hatalmas aero rake-et visz az autóján, méréseket végez, ehhez vártak a felszáradó pályára. Verstappen mért körre is indult, de természetesen lassan megy a szerkezet miatt.
A holland Ziggo Sport kommentátora, Olav Mol szerint 2016-ban nem a Red Bull léptette elő Max Verstappent a Toro Rossótól, hanem Jos Verstappen akarta elvinni fiát az olasz fiókcsapattól, ezért lépett a Red Bull, és rakta be a holland fiatalt Danyiil Kvjat helyére. (F1 TV)
A német pilóta C2-es gumikkal van kint, Stroll előtte C4-esekkel ment installációs kört, figyelmeztették is a nedves kerékvetőkre. Latifi még intermediate-ekkel feljött a 3. helyre.
A négyszeres világbajnok többször is látványosan megcsúszott a hideg, nedves aszfalton, majd inkább visszatért a garázsba. Nem volt jó a tempója sem.
Mindegyik autó ment már legalább egy installációs kört az első másfél óra során, de a nedves pályán egyelőre nem nagy a forgalom. Már slickekkel mennének a pilóták, de gyenge a tapadás.
Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke az RTL-nek elárulta, a mezőnyben sem tudják, mire lehet képes a Ferrari és azt sem értik, hogy mivel foglalkozik az olasz istálló.
Szerdán bejelentették, hogy Fernando Alonso ismét a McLaren színeiben indul az Indy 500-on, de Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője kizárta, hogy ez az F1-ben is megtörténjen. "Nem, már máshol járunk. Ez nem őt minősíti, de van két nagyszerű, fiatal pilótánk, akik nagyon gyorsak és jól összedolgoznak. A rajongók kedvelik őket, lendületben vagyunk és ezt nem zavarnánk meg" - szögezte le.
A Red Bull még mindig aero rake-kel ment, az alacsony tempó miatt Verstappen megpördült, amikor rálépett a pedálra. Utána inkább visszatért a garázsba.
Egyelőre nem hallottuk, de saját dalhoz saját plakát is dukál, azt már meg tudjuk mutatni.
A finn pilóta nagyot ugrott előre, 1:21.911-gyel vezet, kísérleti slick gumikon megy, ez valószínűleg a zandvoorti C2-es.
A Mercedes versenyzője 1:20.454-re javított, majd két abszolút legjobb szektorral folytatta az útját, mielőtt elvette a lábát a pedálról és visszatért a bokszba. Norris 1,769 másodperces hátránnyal a 2. helyezett.
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.454, 12 kör
2. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.732, 11 kör
3. Lando Norris (McLaren), 1:21.366, 10 kör
4. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:29.695, 12 kör
5. Nicholas Latifi (Williams), 1:31.116, 13 kör
6. Esteban Ocon (Renault), 1:40.059, 6 kör
7. Max Verstappen (Red Bull), idő nélkül, 5 kör
8. Pierre Gasly (Alpha Tauri), idő nélkül, 2 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), idő nélkül, 1 kör
10. Lance Stroll (Racing Point), idő nélkül, 1 kör
A harmadik óra kezdetén Giovinazzi 1:19.670-nel az élre állt, majd jött Vettel 1:19.373-mal, Stroll 1:20.363-mal feljött Bottas elé a 3. helyre. Már csak Verstappen és Gasly áll mért kör nélkül.
Giovinazzi nagy tempóval kicsúszott a kavicságyba, kárt tett az autó hátsó szárnyában, majd a sérült Alfával elindult a bokszutca felé. Takarítani kell a pályát.
Frédéric Vasseur csapatfőnök az F1 TV-nek azt mondta, eddig jól haladnak az előkészületek, elégedett az eddig látottakkal. Ekkor még valószínűleg nem tudta, hogy Giovinazzi a falnak ment, majd teleszórta a pályát törmelékekkel.
Gyorsan dolgoztak a pályamunkások, Latifi néhány perces intermezzo után újra pályára is léphetett, de Vettel gyorsan meg is előzte. C3-as gumikat szereltek a Ferrarira.
A Haasnál nem nagyon erőltették, hogy nedves pályán is körözzenek, de szárazon Magnussen is megjelent, 1:19.106-tal átvette a vezetést, Stroll a 2. helyezett 1:19.244-gyel.
Norris C3-assal állt az élre, Magnussen C2-essel ment, Latifi C4-essel, Stroll C5-össel, Vettel, Giovinazzi és Ocon C3-assal, Bottas jelöletlen C2-essel.
Dietrich Mateschitz ritkán tűnik fel az F1-es paddockban, de a tesztekre el szokott menni, ilyenkor kisebb a forgalom. Most Christian Hornerrel beszélget a garázs hátuljában.
A McLaren brit tehetsége két kört is futott már 1:19 alatt, a legutóbbi 1:18.552 volt, ezzel most bő fél másodperccel vezet Magnussen előtt. Még mindig C3-assal.
A Mercedes versenyzője új mai mércét állított 1:18.535-tel, C3-as gumikon. Nem volt tiszta kör, de a középső szektorban így is abszolút leggyorsabb volt ma.
A Racing Point pilótája 1:17.540-re gyorsult, Verstappen mai első értelmezhető köre 1:18.016 lett C2-es gumikkal. Ez a 2. helyre elég.
A Mercedes pilótája Giovinazzihoz hasonlóan rátette az autót a nedves kerékvetőre, így meg sem állt a kavicságyig, de onnan vissza tudott keveredni és lábon elvitte az autót a bokszutcáig. Takarítani sem kell, így nincs szükség piros zászlóra.
Verstappen elásta magát a kavicságyban, nem is tud kikeveredni belőle. Ezt az autót szállítani kell. Úgy tűnik, ugyanaz a kanyar, ahol Bottas is kicsúszott.
Rövid időn belül három olyan kicsúszás is történt, amit a nedves kerékvetők okoztak. A pilótáknak elég korán megtanítják, hogy hiába száraz a pálya, a felfestések és a rázókövek nem feltétlenül azok.
A Red Bull szerelői által kivitt ponyván látható, hogy erős a szél a pályán, ez nem tesz jót az autóknak. Pár percet még várni kell az újraindításra, ami 11:53-kor esedékes.
Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője is részt vett a Mercedes innovatív kormányának kifejlesztésében. Bár semmi praktikusat nem mondhat róla, mivel továbbra is a világbajnok istálló szimulátorpilótája, azt kijelentette, szerinte a legendás Colin Chapmant idézi, ahogy a Forma-1-ben továbbra is vannak látványos innovációk.
A Racing Point 1:17.540-et futott C2-es, tehát kemény gumikkal, ráadásul a pálya állapota sem kiváló. Nedves és ettől függetlenül is gyenge a tapadása. Erős kört futott a kanadai pilóta.
Reméljük, az ebédszünetig fennmaradó időt már ki tudják használni a csapatok. Norris rögtön pályára lépett, Ricciardo és Latifi C4-es abroncsot kapott.
Mindkét pilóta kicsúszott a pálya régi nyomvonalára, de folytatni tudták a köreiket, igaz, az időt lényegében eldobhatták.
A tavalyi Spanyol Nagydíj lágy keverékének megfelelő C3-assal Stroll 1:17.249-et ért el, két abszolút legjobb szektorral. A 3-asban eldobott némi időt, de így is ő a leggyorsabb egyelőre.
A Renault pilótája kiment egy mért körre, de a második leglágyabb, C4-es gumival is csak 1:18.346-ot ért el. Ez nem tűnik kifejezetten jó eredménynek.
1. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.249, 18 kör
2. Max Verstappen (Red Bull), 1:18.016, 10 kör
3. Lando Norris (McLaren), 1:18.141, 26 kör
4. Esteban Ocon (Renault), 1:18.346, 21 kör
5. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:18.379, 31 kör
6. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.737, 14 kör
7. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.902, 28 kör
8. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:19.373, 28 kör
9. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.732, 16 kör
10. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:22.566, 12 kör
A német pilóta 1:17.651-et ért el C3-as gumikkal, ez most a 2. helyre elég, ráadásul magas volt a csúcssebessége is, úgy tűnik, a Ferrari kezdi bontogatni a szárnyait. Ez Vettel utolsó tesztnapja az idénynyitó előtt.
Néhány perce posztolták, hogy dolgoznak a szerelők, hogy minél hamarabb pályára léphessenek a kisebb baleset után.
A német pilóta a Ferrari leggyorsabb körét hozta az eddigi tesztelésen 1:17.093-mal. Stroll hátránya mindössze 0,025 másodperc. Vettel viszont C4-es gumival ment, míg Stroll C3-assal.
A Ferrari pilótája az 5-ös kanyarban pördült meg, a kavicságyból vissza tudott térni, de megint sok kavicsot hordott fel. Piros zászló egyelőre nincs.
A visszajátszás alapján a Ferrari hátulja a csúcsponton tört ki.
Vettel megint sok kavicsot hordott fel a pályára, a Ferrarit már takarítják a szerelők, a pályát pedig a sportbírók.
A szerelők rendbe tették a Red Bullt a nem sokkal ezelőtti kicsúszás után, a holland pilóta visszatérhetett a délelőtti utolsó 35 percre.
A Ferrari pilótája is újra pályára léphetett, miközben Verstappen C2-essel igyekszik. Két szektor után fél másodperc a hátránya Vettel korábbi legjobbjához képest, a kör végére 0,657 másodperc lesz, a 4. helyre jött fel.
A német pilóta az első szektorban még gyorsabb tudott lenni korábbi önmagánál, a második két szektorban viszont lemaradt. Verstappen közben tovább nyomja a C2-es gumikon, 0,658 másodperc a hátránya, ami pont 1 ezreddel rosszabb a korábbi legjobbjánál.
Apró eltérések vannak a két specifikáció között, de lehetséges, hogy csak két eltérő konfigurációról van szó és nem kifejezetten fejlesztésről.
Bottas is visszatért némi távollét után, C3-as gumikon próbál javítani.
A Mercedes pilótája 2,8 másodperccel lassabb körrel kezdett, mint Vettel, ebből már lehet sejteni, hogy megtankolták az autóját, de a táblája is árulkodik. 10 kört írtak elő neki.
Bottas alig indult el a tízkörös etapjára, máris visszatért a bokszba, ráadásul lassú tempóban. Az F1 TV kommentátorai elfogtak egy rádióüzenetet, amelyben Bottas azt mondta, gond van az autó teljesítményével.
Elkezdték leszerelni a motorburkolatot az autóról, de aztán nem folytatták, úgy tűnik, nincs komoly probléma az Ezüstnyíllal. Bottas továbbra is az autóban ül.
A finn pilóta mégis kiszállt az autóból, amit elkezdtek felkészíteni a délutáni félidőre, egyelőre az első futómű körül dolgoznak a szerelők. Bottas 47 körrel zárja a napot, ez a megszokottnál kevesebb, de a nedves pályát is figyelembe véve nem rossz.
A Ferrari 1:16.841-re gyorsult a lehető leglágyabb, C5-ös gumikkal. Ez azonban még nem a leggyorsabb kör a tesztelésen.
A Mercedes tudott már 1:15.732-t is a teszten, ettől Vettel egyelőre bő 1 másodpercre elmarad, viszont hozzá kell tenni, hogy a Ferrariban láthatóan sok üzemanyag van.
Norris kiszállt az autóból, Ocont elküldték még egy körre, miután flow-viz festékkel bevonták az első szárny baloldalát, és Vettel is kapott még egy új C3-as szettet. Vajon ezzel megpróbál még egy időmérős kört?
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.841, 49 kör
2. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.118, 30 kör
3. Nicholas Latifi (Williams), 1:17.313, 43 kör
4. Lando Norris (McLaren), 1:17.573, 43 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.738, 30 kör
6. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.985, 47 kör
7. Esteban Ocon (Renault), 1:18.013, 36 kör
8. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.225, 31 kör
9. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.670, 16 kör
10. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:22.566, 35 kör
Az éjszakai esőzések következményeként nedves pályán indult az F1-es előszezoni tesztelés utolsó előtti napja csütörtökön, Barcelonában. A kellemetlen körülmények és az esőgumik korlátozott száma miatt az istállók nem kapkodtak a kezdéssel, az első két óra során alig tettek meg mért köröket, ez a délelőtti futásteljesítményre is rányomta a bélyegét.
Esteban Ocon a hideg, nyirkos aszfalton is szerencsét próbált a Renault-val, majd Valtteri Bottas kezdte diktálni a tempót, de 11 óra körül kezdtek el jönni az első értelmezhető köridők, immáron slick gumikkal. A mércét eleinte Bottas állította a fejlesztés alatt álló C2-es keverékkel, miközben több pilóta is bajba került.
Noha az eddigi tesztnapok során csak elvétve lehetett vezetői hibákat látni, a lassan száradó kerékvetők okoztak galibákat: Antonio Giovinazzi összetörte az Alfa Romeo új fejlesztésű hátsó szárnyát, Max Verstappen elásta magát a kavicságyban (miután egyszer a hideg aszfalton is megpördült), Bottas is járt a pálya szélén, valamint Sebastian Vettel is piruettezett, ezért
összesen háromszor volt szükség a piros zászlóra a délelőtt során.
Vettel a hibája után rákapcsolt, a Ferrari eddigi legjobb körét repesztette 1:16.841-gyel C5-ös gumikkal, ennél azonban a múlt héten a Mercedes bő 1 másodperccel jobb eredményt is el tudott érni, valamint beszédes eredmény az is, hogy a délelőtti 2. helyezett Lance Stroll a Racing Pointtal a C3-as gumikon futott, ami megegyezik a tavalyi Spanyol Nagydíj lágy keverékével.
A Mercedes továbbra sem mutatott sokat, Bottas csak a középmezőnyben szerepelt a nyers tempó terén, de jellemzően hosszabb etapokat futott. Az ebédszünet előtt is elindult egy tízkörös etapra, azt viszont megszakították motorhiba gyanúja miatt, ezt azonban egyelőre nem erősítették meg és a szerelők sem kezdtek lázas munkába a bokszban.
A csapatok számára a fejlesztés egyik mérföldköve, amikor átmegy az autójuk a törésteszten és komoly csúszást okozhat, ha ez nem sikerül. A Toro Rossóból lett Alpha Taurit az idén kétszer is visszatapsolták, árulta el Franz Tost csapatfőnök az Auto Motor und Sportnak.
"Nem is lett volna jó (ha egyből sikerül), mert akkor nem feszegetjük a határokat. Az orrkúppal voltak problémák. A lehető legkevesebb anyagot akarjuk használni a tömeg miatt. Ha kapásból átmegyünk a törésteszteken, azt gondolnám, mázlink volt vagy konzervatívak voltunk."
Bottas bízik benne, hogy az elmúlt három évvel ellentétben hamarabb és kevesebb felhajtás után kap új szerződést. A finn pilóta hozzátette, az is sokat segítene, ha nem csupán egy szezonnal hosszabbítanák meg a megállapodást. Cikkünket az alábbi linken olvashatja:
Ismét új képek kerültek fel a galériába, amit a képre kattintva lehet megtekinteni.
---- separator ----gallery-content-type:c2505070-cc28-4c55-a741-f530af744aee---- separator ----Úgy néz ki, a mai napon az 5-ös kanyar okozza a legnagyob problémát, legalábbis ami a nagycsapatok pilótáit illeti. Bottas, Verstappen és Vettel is kicsúszott a pályának ezen a szakaszán.
A Hanoiban található pálya készen áll a Forma-1 mezőnyének fogadására, kérdés, hogy az egyre nagyobb méreteket öltő koronavírus-járvány lehetővé teszi-e a futam megrendezését. A pályáról készült fotókból álló galériánkat viszont mindenképpen meg tudja tekinteni, amennyiben az alábbi képre kattint.
---- separator ----gallery-content-type:2174844d-01d6-4865-a21c-7c3b26ec2f95---- separator ----Elkezdődött a délutáni etap. Három csapat is pilótát cserélt, a Mercedes Lewis Hamiltonnal, a Red Bull Alexander Albonnal, a Renault pedig Daniel Ricciardóval folytatja a napot. Gasly rögtön pályára is gurult.
A francia pilóta kiment a bokszba, de rögtön vissza is ment a pályára, továbbra is C3-as abroncsokon fut. Jelenleg csak ő körözget a pályán, a többiek egyelőre még nem jöttek ki.
Anthony Davidson a Sky Sports műsorában kijelentette, a Ferrari közel sem a lehető legkönnyebb autóval megy ki a pályára. Az egykori F1-es versenyző a Red Bullról úgy vélekedik, hogy az autó hátulja nem elég stabil, ami elsősorban a 4-es és az 5-ös kanyarokban nyilvánul meg.
A Racing Point és a Williams is kiküldte pilótáját, előbbi a C3-as, utóbbi a jelöletlen C2-es gumikkal fut. Gasly a délelőtthöz hasonlóan továbbra is hosszú etapot megy.
A kanadai pilóta csak egy installációs körre gurult ki a pályára, így jelenleg csak Latifi és Gasly körözget. Utóbbi már hétszer szelte át a rajt-cél vonalat.
A német pilóta C3-as keverékekkel gurult ki a pályára, ezzel vélhetően nem fog javítani a legjobb köridején.
Zak Brown a Sky Sports műsorában kijelentette, a Racing Pointnál hatékonyan, ugyanakkor szabályszerűen jártak el, amikor a tavalyi Mercedeshez nagyon hasonló autót építettek. A McLaren ügyvezetője elégedett csapata eddigi teljesítményével, mivel eddig tartották magukat a tervekhez.
A négyszeres világbajnok egy installációs kör után vissza is ment a bokszba. Jelenleg Stroll, Latifi és Gasly körözgetnek, a francia versenyző már 14 körnél tart a C3-as abroncsokon.
A McLaren pilótája C4-es gumikon jött ki, úgyhogy elképzelhető, hogy megpróbálkozik a javítással.
A múlt héthez hasonlóan idősebb Carlos Sainz most is feltűnt a paddockban. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke nem is mulasztott el gratulálni neki, miután nemrég megszerezte harmadik bajnoki címét a Dakaron.
Mind a Haas, mind a Renault versenyzője C3-as gumikon gurult ki. Az ausztrál pilóta ezzel bemutatkozott a mai napon, már csak Hamiltonra és Albonra várunk.
A francia versenyző már jön is vissza, miután kiment a bokszba. Jelenleg 59 körnél tart, amivel ebben a tekintetben vezeti a mezőnyt.
A Renault pilótája 1:19.499-es időt ment, amivel Giovinazzit és Gaslyt tudta megelőzni. Eközben Vettel újra a pályán, és Albon is bemutatkozik. Hamiltonnak egyelőre még se híre, se hamva.
A német versenyző legutóbbi köre 1:24.069 volt a C2-es keveréken, amiből arra lehet következtetni, hogy hosszú etapon van.
Egyrészt ez nem lenne meglepő, másrészt most is meg kell említeni, hogy nincs birtokunkban az összes információ. Mindenestre Gasly a következő köröket futotta a hosszú etapján:
Kivezető kör (1:58.5) - 1:24.8 - 1:24.9 - 1:24.7 - 1:24.7 - 1:25.0 - 1:24.7 - 1:24.8 - 1:24.8 - 1:24.6 - 1:24.5 - 1:24.5 - 1:25.0 - 1:24.3 - 1:24.4 - 1:24.3 - 1:24.4 - 1:24.1 - 1:24.1 - 1:24.1 - 1:24.1 - 1:24.2 - bevezető kör.
Latifi körei pedig így alakultak:
Kivezető kör - 1:25.8 - 1:25.1 - 1:25.6 - 1:25.0 - 1:25.1 - 1:25.1 - 1:25.2 - bevezető kör.
A kanadai pióta a pálya végét rontotta el, de sikerült öszeszednie a Racing Pointot. Vettelnek szintén volt egy apró hibája.
Bár ma nem kap szerepet, ettől még Sergio Pérez is megjelent a paddockban, hogy lássa, mit csinál csapattársa. Stroll a 2. helyen áll, összesen 49 körnél tart, jelenleg pedig C3-as gumikon megy.
Ricciardo és Albon feliratkozott az eredményjelzőre, a délelőtt is futó pilóták közül senki nem javított. Hamiltonról még mindig semmi hír.
Az állás:
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.841, 69 kör
2. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.118, 50 kör
3. Nicholas Latifi (Williams), 1:17.313, 71 kör
4. Lando Norris (McLaren), 1:17.573, 51 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.738, 31 kör
6. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.985, 47 kör
7. Esteban Ocon (Renault), 1:18.013, 36 kör
8. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.225, 38 kör
9. Daniel Ricciardo (Renault1:19:441, 9 kör
10. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.670, 16 kör
11. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:22.566, 78 kör
12. Alexander Albon (Red Bull), 1:24.429, 7 kör
13. Lewis Hamilton (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
A Ferrari pilótája már 21 kört teljesített a C2-es abroncsokon. Összesen 74 körnél tart, amivel Gasly és Latifi mögött 3. a mezőnyben.
Lewis Hamilton Mercedese bevetésre készen áll, úgyhogy a hatszoros világbajnok minden bizonnyal perceken belül pályára gurul. A Sky Sports értesülései szerint a padlólemez volt a több mint 1 órás késlekedés oka.
Hamilton a pályán, méghozzá C3-as abroncsokon. Ezzel Giovinazzi maradt az egyetlen, akit délután még nem láttunk. Valószínű, hogy az Alfa Romeo délelőtt annyira megsérült, hogy a javítás rengeteg időt vesz igénybe.
A brit pilóta 1:22.425-ös kört ment, amivel egyelőre csak Albont sikerült megelőznie. Gasly közben javított, de még mindig a 11. pozíciót foglalja el.
A német versenyző 1:23 végét, illetve 1:24 elejét autózott a hosszú etapján. A C2-es abroncsokon futott köridejei egészen pontosan így néznek ki:
Kivezető kör - 1:24.0 - 1:23.7 - 1:24.0 - 1:24.2 - 1:24.1 - 1:24.0 - 1:23.7 - 1:24.3 - 1:24.3 - 1:24.8 - 1:23.8 - 1:24.1 - 1:24.0 - 1:23.9 - 1:24.0 - 1:23.9 - 1:24.3 - 1:24.1 - 1:24.3 - 1:24.3 - bevezető kör.
A teszteken bevett szokás, hogy a bokszutca kijáratánál a versenyzők gyakorolják a rajtot. Most a Racing Pointon és Lance Strollon volt a sor.
A brit versenyzőnek van mit bepótolnia, hiszen több mint egy órával a délutáni szalasz kezdete után gurult pályára. Legutóbbi körében 1:23.333-as kört ment.
A Mercedes a 6-os kanyarnál állt meg, valamilyen műszaki hiba miatt. A lassításokból kiderült, hogy az autó egyszerűen lekapcsolt.
Hamilton megállása azt eredményezte, hogy Vettelnek, Strollnak és Gaslynak is meg kellett szakítania a versenyszimulációt. Lehet, hogy nem is véletlen leállásról van szó, hanem a Mercedes így akart kiszúrni a Ferrarival?
Ocon úgy véli, a középmezőnyben idén is nagy csata lesz. Elsősorban a Racing Point tempúját emelte ki, de a McLarent sem írta le. A Renault pilótája hozzátette, meglepődött saját autójának a sebességén. Mindezt a Sky Sports műsorában mondta el.
Ismét szabad a pálya, Stroll, Latifi, Magnussen, Ricciardo és Giovinazzi már ki is gurult az aszfaltcsíkra. Az olasz pilóta a megszakítás előtt már meg tudott tenni két kört.
Az ausztrál versenyző 1:18.395-ös kört futott a C3-as abroncsokon, ami 968 ezredmásodperccel jobb, int az eddigi legjobbja. Ennek ellenére még mindig a 9. helyet foglalja el.
A mai napon az Alpha Tauri pilótája az első, aki átlépte a 100 kört, jelenleg 101-nél tart. Ez még a piros zászló előtt sikerült neki, momentán a bokszban tartózkodik.
Az élmezőnyben senki nem javított, a sorrend pedig csak annyiban változott, hogy Hamilton megelőzte Albont.
Íme az állás két órával a vége előtt:
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.841, 95 kör
2. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.118, 78 kör
3. Nicholas Latifi (Williams), 1:17.313, 84 kör
4. Lando Norris (McLaren), 1:17.573, 60 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.738, 31 kör
6. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.985, 47 kör
7. Esteban Ocon (Renault), 1:18.013, 36 kör
8. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.225, 49 kör
9. Daniel Ricciardo (Renault1:18:395, 22 kör
10. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.670, 24 kör
11. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:21.809, 101 kör
12. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:22.425, 14 kör
13. Alexander Albon (Red Bull), 1:24.090, 14 kör
Hamilton W11-esét már vissza is szállították a garázsba, ahol a csapat megvizsgálja, mi okozta a hirtelen megállást. Kérdés, ma még látjuk-e a hatszoros világbajnokot a pályán, és ha igen, mennyi idő múlva.
Hamilton megállása miatt az előző versenyszimulációt meg kellett szakítania, de a német pilóta ismét hosszú etapot fut a C2-es keveréken. Jelenleg 8 körnél tart, a nap folyamán pedig ő a második, aki átlépte a 100-at.
Leaglábbis a pályán lévők közül. Vettel, Stroll, Latifi és Giovinazzi a C2-es, míg Norris a C3-as abroncsokat nyüstöli. Az olasz pilóta jár a legelőrébb, ő már 15 kört tett meg a jelenlegi keveréken.
Egyedül Magnussen és persze Hamilton nem körözget. Gasly ebben a pillanatban javított, 1:19.278-as körével megelőzte Giovinazzit, és feljött a 10. helyre.
Albon 1:23.397-es időt futott a C2-es abroncsokon, ami 8 tizeddel jobb, mint az eddigi legjobb köre. A thai-brit pilóta továbbra is a 13. helyen áll, de a Red Bullnál egyelőre kizárólag a versenyszimulációra mennek rá.
A Williams versenyzője Gasly és Vettel után a harmadik, aki a mai napon legalább 100 kört teljesített. Jelenleg a 23. körében jár a C2-es abroncsokon, csakúgy, mint Vettel.
Az Auto Motor und Sport adatai szerint a mai napon Stroll ment a legnagyobb végsebességgel, egészen pontosan 320 km/h-val. A Ferrari nincs az első hatban, de mint mindig, most is fontos megjegyezni, hogy nem tudjuk, milyen beállításokkal mennek a csapatok.
Ezúttal senki és semmi nem szakította meg a versenyszimulációt, így a német versenyző közel 30 kört tudott megtenni a C2-es keveréken.
Az Auto Motor und Sportnál úgy értesültek, hogy Hamilton szándékosan kapcsolta le a motort. A konkrét okokat egyelőre vizsgálják.
A Ferrari minden eszközt bevet, hogy a szigorú szabályok ellenére mégis eltakarja az SF1000-est a kíváncsi tekintetek elől. Íme a legutóbbi megoldásuk:
A német versenyző 28 kört tett meg a C2-es gumikkal, és az alábbi időket autózta:
Kivezető kör - 1:22.2 - 1:22.7 - 1:22.5 - 1:22.3 - 1:22.6 - 1:22.3 - 1:22.6 - 1:23.6 - 1:24.0 - 1:21.7 - 1:22.2 - 1:22.5 - 1:22.2 - 1:22.2 - 1:22.6 - 1:22.3 - 1:22.5 - 1:22.6 - 1:22.0 - 1:21.8 - 1:22.0 - 1:25.2 - 1:22.0 - 1:21.8 - 1:21.9 - 1:21.8 - bevezető kör.
Hozzá kell tenni, hogy a négyszeres világbajnokot kétszer is megakasztották, először Norris, majd Giovinazzi került elé.
A thai pilóta Hamiltont és Giovinazzit is megelőzte, miután C2-es keverékeken 1:19.162-es időt ment.
Az Auto Motor und Sport információi szerint elromlott a Mercedes-motor, és az is kétséges, hogy Hamiltont látjuk még a nap folyamán.
Az Auto Motor und Sport információi szerint elromlott a Mercedes-motor, és az is kétséges, hogy Hamiltont látjuk még a nap folyamán.
Latifi a negyedik, aki 100 körnél is többet tett meg, sőt, a kanadai versenyző időközben a legszorgalmasabb pillótává vált a maga 122 körével. Latifi az imént fejezte be 16 körös etapját a C3-as gumikon.
Továbbra is Stroll nevéhez fűződik a leggyorsabb idő az első két szektorban. A harmadik szakasz még mindig Verstappené, a leggyorsabb kör birtokosa viszont változatlanul Sebastian Vettel. Ez is mutatja, hogy délután a legtöbben a versenyszimulációra koncentráltak.
Egy órával a vége előtt egyedül a francia pilóta volt képes jelentősen javítani a köridején.
Íme a sorrend:
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.841, 121 kör
2. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.118, 107 kör
3. Nicholas Latifi (Williams), 1:17.313, 126 kör
4. Lando Norris (McLaren), 1:17.573, 94 kör
5. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.588, 115 kör
6. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.738, 31 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.985, 47 kör
8. Esteban Ocon (Renault), 1:18.013, 36 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.225, 69 kör
10. Daniel Ricciardo (Renault1:18:395, 37 kör
11. Alexander Albon (Red Bull), 1:19.162, 35 kör
12. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.670, 68 kör
13. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:22.425, 14 kör
A német pilóta a C3-as keveréken kezdte meg az utolsó órát. Kíváncsian várjuk, hogy ezúttal hány körre, illetve milyen időkre lesz képes.
A Red Bull versenyzője 1:18.393-as kört autózott, amivel 2 ezreddel bekerült az első tízbe. A thai-brit versenyző továbbra is a C2-es gumikat használja.
A francia pilótánál a lefelé váltáskor nem működött minden, de úgy néz ki, az Alpha Taurinál orvosolták a problémát, hiszen Gasly ismt a pályán köröz.
A Mercedes csapata megerősítette, hogy a W11-esben az olajnyomással akadtak probllémák, a hatszoros világbajnoknak emiatt kellett megállnia. Az okokat továbbra is vizsgálják, mindenestre biztossá vált, hogy Hamiltont ma már nem láthatjuk.
A francia pilóta 1:17.496-os körével kevesebb mint 1 tizedet javított, de Norrist így is sikerült megelőznie. Hozzá kell tenni, hogy mindezt C4-es gumikon tette, amivel elvileg lehetne jobbat is autózni.
A német pilóta már megtett egy installációs kört, most viszont úgy néz ki, folytatja az érdemi körözést. Eközben Latifi 24 körös etapon van, Norris pedig minden valószínűség szerint az ötödik versenyző lesz, aki átlépi a 100 körös határt.
Ugyan érdemi információt nem osztott meg követőivel, de leírta, hogy holnap erősebben térnek vissza a pályára, és mindenkinek megköszönte a támogatást.
A francia versenyző tovább javít, ezúttal 1:17.217-es időt futott, és ezzel megelőzte Latifit. Az Alpha Tauri pilótája most is C4-es keveréket használt.
A tavaly elhunyt háromszoros világbajnok szombaton lett volna 71 éves. Nem tudjuk, hogy ez adta-e a megemlékezés apropóját, mindenestre néhány rajongó még most is gondol rá.
Az Alpha Tauri versenyzője megint túlszárnyalta eddigi legjobb idejét, 1:17.066-os körével pedig megelőzte Strollt, és feljött a 2. helyre. Az autón ezúttal is a második leglágyabb abroncsok voltak.
Ismét új fotókkal bővült a galéria, amit az alábbi képre kattintva tekinthetnek meg.
---- separator ----gallery-content-type:c2505070-cc28-4c55-a741-f530af744aee---- separator ----A nap végén Vettel, Gasly, Norris és Giovinazzi is feltette a lágy gumikat. Javításra azonban nem számíthatunk, ugyanis az egész pályán sárga zászló van érvényben, mert teszteik a DRS kikapcsolásának mechanizmusát.
Sebastian Vettel végzett az élen a tesztelés második hetének 2. napján. Ami a megtett köröket illeti, Nicholas Latifi és a Williams volt a legszorgalmasabb. Vettel, Norris, Stroll, Gasly, Giovinazzi és Latifi befejezték a tesztelést, ők legközelebb Melbourne-ben gurulnak pályára.
Köszönjük a mai figyelmüket, de ne menjenek messzire, mert nemsokára jövünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal. Egyelőre a végeredménnyel búcsúzunk.
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.841, 145 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.066, 139 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.118, 130 kör
4. Nicholas Latifi (Williams), 1:17.313, 160 kör
5. Lando Norris (McLaren), 1:17.573, 113 kör
6. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.738, 31 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.985, 47 kör
8. Esteban Ocon (Renault), 1:18.013, 36 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.225, 111 kör
10. Alexander Albon (Red Bull), 1:18.393, 61 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault1:18:395, 59 kör
12. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:19.670, 92 kör
13. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:22.425, 14 kör