Verstappen legyőzte a két Mercedest a 70. Évforduló Nagydíján
2020. augusztus 09. 14:50
A gumik. Ami a pályán zajló eseményeket illeti, mindenkinek a gondolatai a gumik körül forogtak az idei második silverstone-i verseny rajtja előtt, a Pirelli ugyanis az egy héttel korábbi itteni versenyhez képest lágyított a keverékeken, ami az egész hétvége során komoly fejtörés elé állította a csapatokat. Egyöntetű vélekedés volt a rajt előtt, hogy az 52 körös futamot ezúttal senki sem fogja tudni egyetlen kerékcserével teljesíteni, a két kiállás pedig jóval több variációs lehetőséget rejt magában a versenystratégia meghatározásakor.
Az élről az időmérő edzésen csapattársát hajszállal megelőző Valtteri Bottas várhatta a rajtot, a második helyről induló Lewis Hamilton mögül pedig az élete első dobogós helyezésére hajtó Nico Hülkenberg, valamint az első tízből egyedüliként a kemény abroncsokon rajtoló Max Verstappen indulhatott. Ami a hátrébb helyet foglalókat illeti, Sebastian Vettel, Carlos Sainz, Danyiil Kvjat és Kimi Räikkönen döntött a kemény keverék mellett, rajtuk és Verstappenen kívül a teljes mezőny közepes keverékű gumikon kezdett.
A piros lámpák kialvására Verstappen reagált a legjobban az élmezőnyből, és azonnal átugrotta Hülkenberget, a két Mercedest azonban nem tudta elkapni. Bottas némi védekezés után megtartotta a vezetést Hamilton előtt,
miközben hátrébb Sebastian Vettel már az első kanyarban megforgott, és visszaesett az utolsó helyre.
A visszajátszásból kiderült, hogy Vettel senkitől sem zavartatva veszítette el az uralmat a Ferrarija fölött, és még nagy szerencséje volt, hogy senki sem találta telibe.
A harmadik kör elején Bottas, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Stroll, Ricciardo, Gasly, Norris, Albon, Leclerc volt az első tíz sorrendje, a Mercedesek pedig egy az egyben elkezdték lemásolni a Brit Nagydíjon látott forgatókönyvet: faképnél hagyták Verstappent és belekezdtek a saját versenyükbe. Abban is hasonlóan alakult ez a verseny az egy héttel korábbihoz, hogy Verstappen nem tudta tartani Hamiltonék tempóját, vele viszont Hülkenberg nem tudott menni, így a holland megint hamar a "senki földjén" találta magát.
Bottas mérnöke már a 6. körben rászólt a finnre, hogy két gumijának hőmérséklete is elkezdett kritikussá válni. A Red Bullnál is hasonló gondokkal küzdhettek, Albon ugyanis már ennek a körnek a végén lecserélte közepes gumiját a kemény keverékre. Egy körrel később a hetedik helyen haladó Gasly, valamint a mezőny hátsó részében tanyázó Giovinazzi is ugyanígy tett.
Ezután szinte minden körben kijött valaki kereket cserélni, az élmezőny azonban még tartotta magát, beleértve a két Mercedest, akikre viszont felzárkózott a kemény gumikon Verstappen,
mérnöke azonban hamar figyelmeztette, hogy kicsit maradjon le. A hollandnak ez azonban nem tetszett, „ez az egyetlen esélyem, hogy közel legyek a Mercedesekhez" – válaszolta.
A kerékcserét végül Bottas kezdte meg, a 13. körben jött ki, miközben az állítása szerint teljesen elfogyott hátsó gumikkal küzdő Hamilton nyakán ott lihegett Verstappen. A finn a hatodik helyre jött vissza, egy körrel később pedig csapattársa is meglátogatta a szerelőit, hogy két hellyel Bottas mögé térjen vissza a pályára. Verstappen természetesen kint maradt a kemény gumin és átvette a vezetést.
Miután a kemény gumikon rajtolók és Esteban Ocon kivételével mindenki járt már legalább egyszer a bokszban, az első tízben Verstappen, Bottas, Hamilton, Sainz, Hülkenberg, Stroll, Ocon, Ricciardo, Vettel, Leclerc volt a sorrend. Közülük Sainz, Ocon és Verstappen nyújtotta az első etapját, amennyire csak tudta.
Féltávhoz közeledve egyre inkább Verstappen felé kezdett elbillenni a mérleg nyelve, a két Mercedes ugyanis ahelyett, hogy közeledett volna rá a frissebb gumikon, még távolodott is tőle,
miközben a holland nyugtatta a csapatát, hogy minden rendben van az abroncsaival. Bottas és Hamilton kerekei egyaránt csúnyán hólyagosodtak.
A Red Bullnál végül pontosan féltávnál, azaz a 26. körben határoztak úgy, hogy kihozzák Verstappent és felteszik neki a közepes gumikat. A holland közvetlenül Bottas mögé tért vissza, köszönhetően a kelleténél hajszállal hosszabb kerékcseréjének, de nem sokat teketóriázott, és
néhány kanyarral később, egész pontosan a Brooklands külső ívén körbeautózta Bottast és átvette a vezetést.
Hamarosan az is elkezdett kirajzolódni, hogy mi lesz a további forgatókönyv: Verstappennel közölte a mérnöke, hogy ne törődjön a gumikkal, nyomja, ahogy a csövön kifér. Mindezt egészen a 32. körig tehette (azaz mindössze 6 kört tett meg a közepes keveréken), amikor nagyjából 2 másodperces előnyben Bottas előtt mindketten egyszerre húztak be a bokszutcába kerékcserére, hogy feltegyék az autójukra a kemény keveréket.
A folyamatosan a bal hátsó gumira panaszkodó, egyszer még a Red Bullt a kötelezően előírt guminyomás be nem tartásával is megvádoló Hamilton ezzel szemben nem jött ki, inkább próbálta addig kitartani a rossz állapotú abroncsokon, ameddig csak tudott. Valamivel több mint 11 másodperccel vezetett ekkor Verstappen előtt. Úgy tűnt, hogy a Mercedes megpróbál eljutni a verseny végéig Hamiltonnal, a 41. körben azonban végül csak kihívták kemény gumikért a britet, aki óriási fékezéssel érkezett a sebességhatárt jelző vonalhoz.
A hatszoros világbajnok az egy kiállással próbálkozó Leclerc mögé jött vissza a 4. helyre, 11 másodpercre Verstappentől. Ezután pedig begyújtotta a rakétákat. Pár kör után levadászta Leclerc-t a Stowe-kanyarban, majd Bottas után eredt. Négy körrel a vége előtt a Mercedes közölte versenyzőivel: szabad a csata, csak helyet kell hagyniuk egymásnak.
Nagy csata ezzel együtt nem alakult ki közöttük, Hamilton ahogy megérkezett, azzal a lendülettel el is ment a gumikkal rettentően szenvedő csapattársa mellett.
Ekkor már csak két és fél kör volt hátra, Verstappen pedig 9 másodpercre volt tőle, a holland győzelmét így nem fenyegette veszély, a jobb gumikezelésének köszönhetően megnyerte a 70. Évforduló Nagydíját.
Hamilton és Bottas mögött az ismét óriási versenyt futó, egy kiállással végigérő Leclerc végzett, őt a négy helyet javító Albon, majd a két Racing Point követte Stroll-Hülkenberg sorrendben. A további pontszerző helyeken Ocon, Norris és Kvjat volt a sorrend, az első kanyarban megforgó Vettel végül a 12. pozícióban zárt.
„Erre nem számítottam – kezdte az értékelést Verstappen a futam után. – Az első etapban úgy tűnt, hogy nagyon jól kezeljük a gumikat. Természetesen ott volt a kérdőjel, hogy a Mercedes miként fog teljesíteni a kemény gumin.
Ma nagyon gyors volt az autó és nem is nagyon volt problémám az abroncsokkal, egyszerűen csak nyomtam neki.
Hihetetlen eredmény ez a győzelem, minden jól sült el, hihetetlenül boldog vagyok. Az eddigi futamokon nem volt lehetőségünk megizzasztani a Mercedest. Próbáltam nyomás alá helyezni őket, aztán kimentek kereket cserélni, én pedig autózhattam a saját tempómat.”
„Nagy kihívás volt. Először is gratulálok Maxnak és a Red Bullnak, egyértelműen nem voltak olyan gondjaik ma, mint nekünk – nyilatkozta Hamilton. – Egyértelműen váratlanul ért minket ez a mértékű hólyagosodás, de nagyon hálás vagyok, hogy előre tudtam lépni a végén. Biztos vagyok benne, hogy a csapat nagyon keményen fog dolgozni, mert nem voltak ilyen gondjaink a gumikkal korábban. Nem tudom, hogy bárki is szenvedett-e annyira a hólyagosodástól, mint mi.”
Bottas érthetően nem örült annak, hogy eltérő taktikája miatt kikapott Hamiltontól. „Ez frusztráló. Nyilván a pole-ból indulva harmadikként végezni nem ideális. Csapatként egy ponton elaludtunk, amikor Max elénk tudott kerülni, a stratégiám pedig nagyon messze volt az ideálistól. Sokat kell tanulnunk a mai napból” – összegzett keserűen a finn.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.10.18. - 19:30United States Grand Prix - 1st Practice |
2024.10.18. - 23:30United States Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.10.19. - 20:00United States Grand Prix - Sprint |
2024.10.20. - 00:00United States Grand Prix - Qualification |
2024.10.20. - 21:00United States Grand Prix - Race |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a 70. Évforduló Nagydíja élő közvetítésében! Ausztriához hasonlóan az Egyesült Királyságban is két futamot teljesít a mezőny az idén, az időjárás ezúttal az előző hétvégét idézi, de legalább a felhasználható gumik terén van jelentős változás, ami már az időmérő sorrendjét is befolyásolta. Bízzunk egy izgalmas versenyben!
A használhatatlan lágy gumik miatt az időmérőn előfordultak váratlan eredmények, ezek egyike, hogy Valtteri Bottas indulhat az élről és nem a hazai pályán mindig nagyon erős Lewis Hamilton. Esteban Ocon miatt ezúttal is változott a rajtsorrend az időmérő eredményéhez képest.
Nem is lenne a Forma-1 az, ami, ha pont nem egy jubileumi versenyen robbanna ki az év eddigi legnagyobb technikai botránya. Pénteken az FIA elmarasztalta a Racing Pointot a hátsó fékhűtők tervezési folyamata miatt, erre a Mercedes csapatfőnöke szokatlan vehemenciával reagált, a McLaren és a Racing Point vezetősége egymásnak esett, öt csapat fellebbezést nyújtott be, és Lawrence Stroll, a Racing Point ritkán nyilatkozó tulajdonosa kijelentette, minden eszközzel kész megvédeni csapata jóhírét.
Mellékszálként Nico Hülkenberg a két gyári Mercedes mögött a 3. helyezett lett az időmérőn, de azt mondta, inkább nem folyna bele a technikai vitába.
A mezőny egy része már a múlt heti versenyt sem tudta egy bokszkiállással és két biztonsági autós fázissal lefutni, most pedig a lágyabb keverékekkel egyértelmű, hogy legalább két kerékcserére lesz szükség, várhatóan az alábbi eloszláshoz közelítve.
A piros jelzésű lágy gumik a hétvége folyamán lényegében használhatatlannak bizonyultak, több pilóta szerint egy mért kört sem bírtak ki, ezért nem valószínű, hogy a pilóták erőltetnék a használatukat. A kerékcserék során a közepes és a kemény lesz a sláger, de sokan vannak, akiknek nem maradt új szett.
A széllökések és a nagyobb guminyomás miatt minden csapat lassult a múlt héthez képest, de a Ferrari, a McLaren és az Alfa Romeo a legtöbbet. A Scuderia eddig sem fényes szezonja újabb mélyponthoz érhet a futamon.
A 70. Évforduló Nagydíját is zárt kapuk mögött rendezik, ami talán Silverstone-ban a legfurcsább. A britek értik és érzik a leginkább ezt a sportágat, és ez a szurkolók hozzáállásán is látszik. Emlékezetes képekből állítottunk össze galériát.
---- separator ----gallery-content-type:eab3a242-d955-4508-ac32-5c8d106a4a00---- separator ----A Sergio Pérez helyén versenyző Nico Hülkenberg műszaki hiba miatt a múlt héten nem tudott felállni a rajtrácsra és a futamon sem vehetett részt, ezúttal sikeresen odaállt a 3. helyre. Az F1-ben sokan szurkolnak neki, hogy szerezze meg pályafutása első dobogós helyét, még vicces petíció is indult, hogy Max Verstappen ne előzze meg őt, de a papírforma a Red Bull mellett szól.
A holland pilóta az élmezőnyben egyedüliként kemény keverékű gumikkal indul, de maradt neki közepes is, ezért egy korai Safety Car esetén lehet, hogy gyorsan váltani fog. Ez jól jöhet Hülkenbergnek is, aki közepessel kezd, de még sohasem rajtolt a Racing Pointtal, nehéz dolga lesz, hogy megtartsa a helyét.
Délelőtt borult volt az időjárás, de esőtől nem kell tartani. Meleg van, de nem extrém a hőség. Jelenleg hátszél van a célegyenesben, de Silverstone-ban ez bármikor megváltozhat.
Ettől függetlenül így is teltház van.
Nico Hülkenberg nagyon rutinos versenyzőként, de nyolc hónapos kihagyás után tért vissza a mezőnybe a múlt héten, de műszaki hiba miatt a futamon nem indulhatott. Elismerte, a múlt heti időmérőn nehezen viselte a terhelést a nyaka, de arra számít, hogy most már minden rendben lesz. Nehéz délután vár rá.
Lewis Hamilton 30 pontos előnnyel vezeti az egyéni pontversenyt, ebből a számára legrosszabb forgatókönyvszerint, Valtteri Bottas győzelme és leggyorsabb köre esetén is biztosan megmarad legalább 4 pont a verseny végére. Hamilton persze a 2. helyről is esélyes a győzelemre.
Daniel Ricciardo az 5. helyről rajtol a futamon, új első futómű került az autóra a hétvége előtt, lehetséges, hogy ezúttal ő fog majd csatázni a Racing Pointtal a "B liga" legjobb helyezéséért.
Az első 10 helyről rajtoló pilóta között csak Verstappen indul kemény gumikon, de később is ritka ez a választás: Vettel a 11. helyen próbálkozik ezzel a taktikával, a 15. helyezett Kvjat és a 20. helyről induló Räikkönen döntött így.
A nagy csapatok között egyértelműen Vettel és Albon szereplése marad el a várakozásoktól. A Ferrari pilótájától nem valószínű, hogy felzárkózás várható, de Albon versenytempója lehet, hogy előlépteti őt a 9. helyről. Feltéve, hogy nem keveredik újabb balesetbe.
Kezdődik a felvezető kör, és nemsokára ismét elrajtol a mezőny Silverstone-ban az idei szezon ötödik futamára. A pálya hőmérséklete emelkedni kezdett.
A várakozásoknak megfelelően Hülkenberg nem rajtolt jól, Verstappen simán megelőzte, és támadta Ricciardo és Stroll is. Bottas megtartotta a vezetést, de Hamilton nagyon szorosan tapad rá.
Nem kezdődik jól a verseny a Ferrari számára, Leclerc visszaesett a 10. helyre és Sainz is támadja a 11. helyen, Vettel közben visszaesett az utolsó helyre a rajtnál, miután megpördült.
A brit pilóta 1 másodpercen belül autózik finn csapattársához hasonlóan, vagyis a DRS engedélyezésekor támadhatja őt. Bottas 1:31.384-gyel a leggyorsabb kört futotta, ezzel épphogy 1 másodpercen kívülre került.
A német pilóta megpördült a rajtnál az 1-es kanyarban, Sainz alig tudta elkerülni, de óriási szerencsével kicsúszott a bukótérbe, és folytatni tudta a versenyt.
1 másodperc körül ingadozik a különbség a két Mercedes között, Bottasnak ez kell, hogy Hamilton egyelőre ne tudja támadni őt. Verstappen már 4 másodpercre van, Hülkenberg 7,2-re. A különbségek terén hasonló a helyzet az előző hétvégéhez.
Nyilván a forgalom is akadályozza, de Vettel körönként 3 másodperccel lassabb Bottasnál. Egyelőre két pilótát tudott megelőzni, Latifit és Räikkönent, a 18. helyen halad.
Az élen álló pilóta közepes keverékű gumikon megy, elvileg az ő helyzete a legjobb, mert nem kell turbulenciával küzdenie, de a mérnöke szerint a jobb oldali abroncsai már most is kritikus állapotban vannak.
A Red Bull megpróbálkozik az elévágással, kihívták Albont kereket cserélni a 9. helyről. Kemény keverékű gumikat kapott, az utolsó helyre jött vissza, de tiszta pályán autózhat.
Egyelőre Gasly és Giovinazzi hajtott a bokszba, mindketten kemény gumikra váltottak. Gasly esetében ez muszáj volt, hogy megtartsa a helyét Albon előtt. Érdekes, hogy a Red Bull két csapata most versenyez egymással, Gasly nehezíti Albon boldogulását.
A holland pilóta kemény gumikon megy, már gyorsabb a két Mercedesnél, a hátránya 2,4 másodperc Bottas mögött és csak 1,3 Hamilton mögött. Úgy tűnik, egyelőre a kemény gumi jobban működik.
A Ferrari pilótája a rajtnál megpördült, visszaesett a mezőny végére, jelenleg a 13. helyezett, miután többen is kiálltak kereket cserélni. 15 másodperc a hátránya a 8. helyezett Leclerc-hez képest.
Verstappen elkezett felzárkózni a Mercedesekre, de egyelőre ő sem tud 1 másodpercen belülre kerülni. A mérnöke szólt neki, hogy maradjon le, mert kezd túlmelegedni az autó és a gumik, ő viszont azt mondta, nem akar nyugdíjas tempóban vezetni, az előzést tartja a legjobb esélynek.
Komoly támadást egyelőre nem tud intézni Hamilton ellen, de DRS-en belül halad. A brit pilóta szerint a hátsó abroncsai elkoptak, a Mercedesnél már kikészítették az új gumikat.
Norris is kereket cserélt, természetesen keményre váltott.
Az élen álló Mercedes-pilóta kiment kereket cserélni, kemény gumikra váltott. Bottas 2 másodperces előnyben volt, Hamilton közben tartja Verstappent. Bottas az 5. helyre jött vissza Hülkenberg, Stroll és Ricciardo mögé, ők még bírják a közepesekkel.
Verstappen felzárkózása nem segített Hamiltonnak, hogy megpróbálhasson Bottas elé vágni, ráadásul kettejük közé beékelődött Leclerc is. Most kérdés, hogy Verstappen milyen tempóra képes és meddig bírja a pályán.
Bottas 1:30.971-gyyel a leggyorsabb kört futotta, ez 1,2 másodperccel jobb Verstappennél. Hamilton megelőzte Leclerc-t, Hülkenberg pedig kiment kereket cserélni, így a két Mercedes feljött a 3-4. helyre, 13 másodperc Bottas hátránya Verstappen mögött.
Körülbelül 2 másodperc volt Hamilton hátránya Bottas mögött a kerékcsere előtt, ez a később elvégzett bokszkiállás és Leclerc miatt 1,6 másodperccel nőtt. Bottas továbbra is a leggyorsabb, most 1:30.850-nel.
A Ferrari pilóta szép csatában megelőzte Grosjeant és feljött a 11. helyre, ami megegyezik a rajtpozíciójával.
Verstappen továbbra is vezet, a rádión azt mondta, tartják magukat az abroncsai. Bottas utolérte Strollt, ennek is köszönhetően a tempója most megegyezik a Red Bulléval.
Kihívták a másik Racing Pointot is a bokszba, Stroll továbbra is 2 másodperccel Hülkenberg mögött megy, de előnyben van a gumi élettartama terén. Leclerc is kapott kemény gumikat, a 12. helyen folytatja. Közben a 13. helyért csatázó Gasly és Albon majdnem összeütközött.
Verstappen 1:31.694-gyel egyéni legjobb kört futott, Bottas 1:32.038-at, Hamilton 1:31.602-t ért el, ezzel beállt a 13 másodperces különbség. Nagy kérdés, hogy a Red Bullon meddig bírják a gumik, már csak Ocon és Ricciardo megy közepessel.
A Mercedeseken egyelőre nem működnek a kemény keverékű gumik sem, Verstappen csekély különbséggel, de gyorsabb a két fekete autónál. Borul a papírforma?
Peter Bonnington arról tájékoztatta Lewis Hamiltont, hogy Max Verstappen valós veszélyt jelent a versenyen, a Mercedesnél azt sejtik, hogy a Red Bull megpróbál egy kerékcserével célba érni. A holland pilóta azt mondta a rádión, hogy az ő gumijai még mindig jó állapotban vannak.
Ennyit bírt a kemény a Ferrarin, ez a Mercedes és a Red Bull számára is érdekes információ lehet. Az AWS elemzése szerint Verstappen autóján még 30-50 százalékos állapotban vannak a gumik.
Azonos számú bokszkiállás esetén Verstappen már visszaérne Hamilton elé a pályán, a különbség 21,975 másodperc. Bottas még vezetne, ő csak 17,711 másodpercre van, de az ő hátránya is folyamatosan növekszik.
A Red Bull pilótája még mindig képes 1:31.082-vel egyéni legjobb körre, az előző körben majdnem 1 másodpercet vert Bottasra, 19.276 másodperc az előnye. Ez már most is lehet, hogy elég lenne egy kerékcserére.
Nem sikerült a csel a Red Bullnál, a szokottnál lassabb, 3,2 másodperc volt a kerékcsere, ezért Bottas visszatért az élre. Verstappen azonban nem hagyta magát, a gyors közepes keverékű gumikkal azonnal megelőzte a Mercedest és újra vezet.
Még majdnem a táv fele hátra van, ezért korai elkiabálni, de a Red Bullt innen nehéz lesz megfogni. Verstappen egy kör alatt 2,4 másodperces előnyt autózott ki, és kizárt, hogy a Mercedes kibírja újabb kerékcsere nélkül.
A kerékcserék első hulláma után Verstappen vezet Bottas, Hamilton, Hülkenberg és Stroll előtt. Leclerc a 6. helyezett és 1:30.804-gyel a leggyorsabb kört autózott. Albon, Norris, Ocon és Kvjat halad még pontszerző helyeken.
Hülkenberg és Stroll között állandósult a 2 másodperces különbség, Leclerc 4-re van a kanadai pilótától.
Bottas 1:30.544-gyel a leggyorsabb kört autózta, de mindössze 1 ezredet vert Verstappenre. A holland pilótának megengedték, hogy padlógázzal haladjon, vagyis a Red Bull és a Mercedes is két kerékcserével számol. Verstappen rögtön 1:30.361-re gyorsult, tartja a 2 másodperces előnyt.
Hülkenberg és Stroll is kapott új, kemény gumikat, maradt köztük a sorrend és az 1,9 másodperces különbség is. Az 5-6. helyen haladnak, de Leclerc még nem volt kint.
Nagyon rövid volt a második etap Verstappen esetében, Bottasszal azonos körben hívták ki kereket cserélni, így megtartotta a pozícióját a Mercedes előtt, de csökkent a különbség. Mostantól mindketten mennek a célig kemény keverékű gumikon, Hamilton vezet, de ki kell még jönnie és panaszkodik is az autó hátuljára.
A monacói pilóta kemény keverékű gumikkal a 4. helyen halad, 12 másodperc az előnye Hülkenberg előtt. Körülbelül 20 kellene, viszont a német pilóta az újabb gumikon már gyorsabb nála.
A Mercedes pilótája 11,4 másodperccel megy Verstappen előtt, a tempója nem rossz, de egyszer még ki kell jönnie. A végén közepes keverékű gumikkal támadhat, de kérdés, hogy ez elegendő lesz-e. Ha most jönne egy VSC, és kevesebb időveszteséggel kereket cserélhetne, akkor újra visszajönne a győzelemért zajló küzdelembe.
A Red Bull thai pilótája egyelőre a 7. helyen halad, 18 másodperc a hátránya Stroll mögött, így normális esetben nem tud ennél előrébb kerülni. Csalódást keltő a szereplése annak tekintetében, hogy csapattársa 36 másodperces előnnyel a 2. helyen áll.
Hamilton 10,6 másodperces előnnyel vezet, és minden észérv azt mondatja, hogy még egyszer ki kell állnia, de egyelőre tartja magát, mérnöke szerint van még gumija, és nem kell tartania defekttől sem. A Red Bullnál azt mondták Verstappennek, hogy készüljön az utolsó 10 körre, valószínűleg egy bokszkiállás utáni hajrára számítanak Hamiltontól.
A monacói pilóta abszolút leggyorsabb középső szektort futott és 1:30.552-vel egyéni legjobb kört, ezzel 15 másodpercre növelte az előnyét Hülkenberg előtt. Ráadásul, Hamilton csak 14 másodperccel megy előtte.
A vártnál jóval később, de Hamilton is megjelent másodszor a bokszban, az utolsó 10 körre kemény gumikat kap, valószínűleg most megtudjuk, mennyire gyors igazán ez a Mercedes. A 4. helyre jött vissza Leclerc mögé, ez nem segít neki, de a Ferrarinak is ki kell még állnia a bokszba.
Verstappen 4,5 másodperces előnnyel vezet Bottas előtt, Leclerc 6,9-re van, Hamilton 11,5-re. A győzelem elúszni látszik a brit pilótának.
A Mercedes pilótája új kemény gumikkal 1:28.451-et ért el, ez 1,3 másodperccel gyorsabb Verstappennél, a hátránya 9,5 másodperc. Leclerc-t hamarosan utoléri és várhatóan könnyedén meg is előzi a 3. helyért.
Egyelőre nem látni, hogy erre miért volt szükség, Hülkenberg lágy gumikat kapott, hajthat a leggyorsabb körre.
A brit pilóta a Hangar-egyenesben elment a Ferrari mellett, Leclerc megpróbálta akadályozni, de tehetetlen volt. Hamilton 2 kört vesztett, továbbra is 9,5 másodperc a hátránya.
Bottas lekörözöttek mögé ér, Hamilton közben körönként 1,5 másodpercet hoz rajta. A különbség 2 másodperc, és Hamiltonnak sokkal újabb gumijai vannak.
Bottas 1:30.929-et fut, Verstappen 1:29.578-at, Hamilton 1:29.363-at. Hamilton a győzelemre csak akkor esélyes, ha Verstappent baj éri, de Bottast levadászhatja a verseny végén.
Hamilton mérnöke azt mondta, szabadon versenyezhetnek, csak vigyázzanak egymásra.
A múlt héthez hasonlóan Stroll tempója ismét kezd visszaesni a verseny végén, Albon már csak 1,4 másodpercre van tőle. Hülkenberg egyéni leggyorsabb kört futott a lágyakkal, de 15 másodpercre van a Red Bull mögött.
Sokkal jobb az újabb gumik tapadása, Bottasnak nem volt reális esélye, hogy feltartsa csapattársát. Verstappen előnye 9 másodperc.
A Mercedes szenved a melegben a lágy gumikkal, Verstappen tempója simán összemérhető az övékkel, a holland pilóta még növelte is az előnyét. A Mercedesnél ráadásul annyira figyeltek rá, hogy közben megverették Bottast Hamiltonnal.
Ez az idei első futam, amit nem a Mercedes nyer, a holland pilóta kiváló versenyzéssel zárta az élen a második silverstone-i futamot.
Mérnöke megdicsérte a pilótát, csapatfőnöke hihetetlen versenynek nevezte a látottakat. Verstappen nyomta, amikor kellett, a futam elején elutasította, hogy vissza kellene fognia magát.
A Mercedes pilótája pályafutása 155. dobogós helyét ünnepelheti, ezzel beérte Michael Schumachert. Bottas lett a 3. helyezett, mögötte Leclerc lett a 4., ez újabb remek eredmény a monacói pilótától, aki egy kerékcserével hozta le a versenyt a 8. helyezett Oconhoz és a 15. helyezett Räikkönenhez képest.
Pontot szerzett Albon, Stroll, Hülkenberg, Ocon, Norris és Kvjat is.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, a jövő héten folytatjuk a Spanyol Nagydíjjal!