Hamilton nyerte a roncsderbit, a Ferrari küszködött a jubileumon
2020. szeptember 13. 14:50
Fordulatos versenyen Lewis Hamilton pályafutása 90. győzelmét aratta a Forma-1-ben, ráadásul a leggyorsabb kört is ő teljesítette a Ferrari történetének 1000. nagydíján. Valtteri Bottas a 2. helyével a pontversenyben is megelőzte Max Verstappent, de a Red Bull azzal vigasztalódhat, hogy Alexander Albon először dobogóra állhat.
Az idei szezon eddigi legzavarosabb első körével indult a Toszkán Nagydíj: Bottas remekül kapta el a rajt pillanatát, azonnal megelőzte Hamiltont, aki arra azért figyelt, hogy elkerülje a további visszaesést, és megtartotta a 2. helyet a bravúros rajttal a 3. helyre előrelépő Charles Leclerc előtt.
Mögöttük nagy kavarodás alakult ki, Max Verstappen az ígéretes indulás után, motorhiba miatt nem tudott megfelelően kigyorsítani az 1-es kanyar felé, ezért a mezőny sűrűjében találta magát, ahol Pierre Gasly nekiment Kimi Räikkönennek, az Alfa Romeo pedig a kavicságyba lökte a pontverseny egyik éllovasát.
Nem ő volt az egyetlen: Carlos Sainzot is kiforgatták és Romain Grosjean is a bukótérben találta magát, de ők vissza tudtak jönni, és folytatták a versenyt, de csak az utolsó helyre kerülő Sebastian Vettel előtt. A német pilóta szintén rosszkor volt rossz helyen, összeakadt a pályán keresztben álló Sainz autójával, ezért új orrkúpra volt szüksége.
Vettel szerencséjére a pályára küldték a biztonsági autót, így visszaesett ugyan, de felzárkózhatott Räikkönen mögé a 18. helyre, ráadásul a sportfelügyelők vizsgálni kezdték a balesetet, így a Ferrari versenyzője az ellenfelek megbüntetésében is reménykedhetett.
A verseny a 7. körben indult újra, ekkor Bottas vezetett Hamilton, Leclerc, Albon, Stroll, Ricciardo, Pérez, Norris, Kvjat és Ocon előtt. Viszont, csak néhány méterig tartott,
mert újabb komoly baleset történt, már a célegyenesben. Bottas csak az utolsó pillanatban akart kigyorsítani, hogy csökkentse a szélárnyék számára káros hatását, a mezőny vége azonban ezt nem látta, és a torlódás miatt ütközések történtek.
Összetört Nicholas Latifi, Kevin Magnussen, Antonio Giovinazzi, Carlos Sainz és Kevin Magnussen autója is. Az Alfa Romeo pilótája néhány pillanatra a levegőbe is emelkedett, a McLaren versenyzője pedig kissé fájlalta a kezét, de sérülések nélkül, viszont nagy ijedtséggel átvészelték az esetet.
A szokatlan és veszélyes bukás után ismét pályára küldték a biztonsági autót, de a roncsok és a törmelék miatt a múltheti Olasz Nagydíjhoz hasonlóan ismét le kellett állítani a versenyt.
Ez lehetővé tette, hogy a csapatok átvizsgálják az autókat, de a Renault-nak a kényszerszünet sem volt elegendő ahhoz, hogy rendbe hozzák Esteban Ocon autóját, aki fékhiba miatt szintén feladta a versenyt.
A szabályok miatt ismét állórajttal indult a verseny: a két Mercedes állhatott az első sorba Bottas-Hamilton sorrendben (immáron közepes keverékű gumikkal), mögöttük Leclerc és Albon (lágyakkal), a harmadik sor Strollé és Ricciardóé volt (lágyakkal), utánuk Pérez és Norris (lágyakkal), majd Kvjat és Russell (lággyal és közepessel) következett, miután Ocon autóját leléptették.
Hamilton ekkor már nem hibázott,
a szélárnyékot kihasználva körbeautózta Bottast, és átvette tőle a vezetést. Leclerc megtartotta a 3. helyet, Albont viszont bedarálták, Stroll, Pérez és Ricciardo is megelőzte, így a Red Bull egyetlen autója csak a 7. helyen folytatta a versenyt. Norris, Kvjat és Räikkönen jött fel pontszerző helyre.
A pontverseny éllovasa gyorsan növelni kezdte az előnyét, de Bottas néhány kör után ismét tartani tudta vele a lépést, a különbség 1,4 másodperc körül alakult. Leclerc-t közben Stroll keményen támadni kezdte, de a Ferrari pilótája őrizte a 3. helyet, ugyanezt Pérez nem mondhatta el magáról, őt a 15. körben Ricciardo megelőzte, és Albon is szorosan követte.
Stroll a 18. körben rontotta el a Ferrari ünnepi versenyét, és indult meg a 3. hely felé Leclerc megelőzésével.
Ezzel párhuzamosan Albon is megelőzte Pérezt, pedig nem sokkal korábban a mérnökének még arra panaszkodott, hogy nagyobb motorerőre van szüksége. Strollt követte Ricciardo, Albon és Pérez is, így Leclerc a 21. körben már csak a 7. helyezett volt, hiába rajtolt mindkét alkalommal kiválóan.
Leclerc szenvedését látva a monacói pilótát átállították a „C tervre”, a 21. kör végén kihívták kemény keverékű gumikért azzal a céllal, hogy hátha célba tud érni további kerékcsere nélkül. A pilóta úgy vélte, nincs vesztenivalójuk, mert nem tudta tartani a lépést a körülötte haladó autókkal. Ez átmenetileg előléptette Vettelt a 10. helyre, de nem bírt a közepes keverékű gumikat használó Russellel.
Az élen haladó Mercedesek közben alaposan lehagyták a többieket, a 24. körben Stroll hátránya 14 másodperc volt, ezt azonban a második rajt után 15 kör alatt szedte össze. A világbajnoki címvédő autói közepes keverékű gumikon is kényelmes előnyben autóztak, és egymásra sem voltak veszélyesek, hiszen Hamilton 1,9 másodperccel Bottas előtt ment.
A dobogós hely sorsa azonban nem volt lefutott,
mert Ricciardo szorosan követte Strollt, és a DRS segítségét is igénybe vehette. Támadásig viszont nem jutott el, ezért a Renault megpróbált a boksztaktika révén a Racing Point elé vágni, a 27. kör végén az ausztrál pilóta közepes keverékű gumikat kapott. A trükk bevált, Stroll kerékcseréje után Ricciardóé lett a 3. hely.
Hamilton közben már ennél hamarabb panaszkodni kezdett a gumikra, a 25. körben jelezte, hogy elégedetlen a gumikkal és azok hólyagosodni is kezdtek, de Bottas autóján hamarabb elfogytak, ezért biztonsági okokból a Mercedes a finn pilóta autóján váltott először kemény keverékű abroncsokra a 31. körben. Addigra már 7 másodperc fölé nőtt a hátránya, ezt a kerékcsere után leggyorsabb körökkel próbálta faragni.
A Ferrarik tovább szenvedtek, Leclerc a kerékcserék után Lando Norristól is vereséget szenvedett,
és csak a 8. helyen haladt, Vettel pedig a 11. helyen nem bírt Russellel, így a brit pilóta egyre magabiztosabban haladhatott a pontszerzők között.
A harmadik állórajt ismét lehetőséget adott Bottasnak, hogy a szélárnyék segítségével visszavegye a vezetést, de nem tudott élni vele: Ricciardo is megelőzte őt, és mire a finn pilóta visszaszerezte a 2. helyet, Hamilton már ismét 2 másodperces előnyben volt. Hamilton vezetett Bottas, Ricciardo, a Pérezzel csatázó Albon, Norris, Kvjat, Räikkönen (aki 5 másodperces időbüntetést kapott), Grosjean és Leclerc előtt.
A monacói pilóta az 50. körben tudta megelőzni Grosjeant, aki a verseny korábbi szakaszában két balesetben is érdekelt volt,
majd jött Vettel is, így a két Ferrari feljött a 9-10. helyre. Közben Albon is akcióba lépett, megelőzte Ricciardót, ezzel jó helyzetbe került, hogy megszerezze pályafutása első dobogós helyét, sőt, mérnöke még hajszolni is kezdte, hogy támadja Bottast, de a Mercedes versenyzője erre leggyorsabb körrel reagált.
Az utolsó körökben már nem forgott veszélyben Hamilton pályafutásának 90. győzelme, Bottas is tisztes távolságban tartotta Albont, Ricciardo, Pérez, Norris, Kvjat szintén megelégedett a helyezésével. A pályán Räikkönen ért be a 8. helyen, de 5 másodperces büntetése miatt Leclerc elé tudott kerülni.
A nap csalódása minden bizonnyal Russellé, aki az utolsó rajt során még pontszerző helyen autózott, viszont a 12 célba érkező közül, Vettel mögött csak a 11. helyezett lett, így továbbra is várnia kell pályafutása első pontszerzésére.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az első Toszkán Nagydíj élő közvetítésében, nemsokára következik az első Forma-1-es futam a mugellói versenypályáról. A felvezető kör kezdetéig azonban még van egy kis időnk, hogy visszatekintsünk a tegnapi időmérő edzésre, amelyet egy hajszállal és némi szerencsével Lewis Hamilton nyert meg Valtteri Bottas előtt az alábbi körrel.
A pályán nyújtott teljesítményével ezúttal sem a Ferrari szolgáltatja a szalagcímeket (noha Charles Leclerc a bravúros ötödik helyet szerezte meg az időmérőn), a szokottnál azonban mégis nagyobb figyelem irányul a maranellói istállóra, ugyanis ez a Scuderia 1000. F1-es futama. Ezt megünneplendő tegnap este elegáns fogadást tartottak Firenzében, az alábbi fotóra kattintva erről láthat képeket!
---- separator ----gallery-content-type:5ccb0633-5105-4437-bd50-d72913fbdb10---- separator ----A vasárnap reggeli versenyével lezárult a Forma-3 idei szezonja, a finálé pedig még úgy is izgalmasra sikeredett, hogy a pontokat tekintve csapattársával az élen holtversenyben álló Logan Sargeant már az első körben kieset. A bajnok a másik premás, Oscar Piastri lett.
A Ferrari 1000. versenye alkalmából a tavalyi Német Nagydíj után Mick Schumacher ismét meghajtotta édesapja utolsó világbajnok autóját, a Ferrari F2004-est. Hangerőt fel!
Amennyire pesszimisták voltak előzetesen a versenyzők amiatt, hogy a gyors mugellói aszfaltcsíkon nem fogják tudni szorosan követni egymást, ezért vonatozássá válhat a verseny, annyira bizakodóak most. Többek között Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is azt nyilatkozta, hogy a gumikopás mellett a több íven is bevehető kanyarok jelenthetnek biztosítékot arra, hogy az előttük haladó turbulenciájából kikerülve támadhassanak. Például az utolsó és az első kanyar is ilyen, ami bizakodásra adhat okot.
A Magyar Nagydíj után a Red Bull szerelőinek ismét versenyt kell futnia az idővel a rajtrácson, valamilyen probléma merült fel ugyanis Verstappen autójával. A motorborítás nincs a kocsin, kérdés, hogy el tud-e indulni a holland pilóta a futamon.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere a csapattól megtudta, hogy az erőforrással volt gond, de szoftveres eredetű a probléma, és úgy hiszik, hogy sikerült ehárítani azt, így a Red Bull pilótája elindulhat a versenyen.
A Pirelli és a csapatok előrejelzése szerint is két kerécserés futamot fogunk látni a legtöbbektől. A gumigyártó úgy véli, hogy a lágy-közepes-lágy taktika lehet a leggyorsabb, utána pedig a lágy-közepes-közepes varáció jön.
A szabályok értelmében az első tíz helyezett a lágy abroncsokon rajtol, hiszen mindenki azzal jutott be a Q3-ba. Hátrébb Kvjat, Räikkönen, Grosjean, Latifi és Russell kezd közepes gumin.
A mezőny megkezdte a felvezető kört. Emlékeztetőül: az első helyről Hamilton indul, mellőle Bottas várhatja a rajtot. A Mercedesek mögül az első tíz a következő sorrendben áll fel a rajtrácsra: Verstappen, Albon, Leclerc, Stroll, Pérez, Ricciardo, Sainz, Ocon.
A verseny 59 körös lesz.
Hamilton nagyon rosszul rajtolt, csapattársa egyből megelőzte, miközben Leclerc feljött a harmadik helyre. Az első kanyart megúszta a mezőny, a másodikban azonban több baleset is történt, Max Verstappen pedig kiesett.
Verstappen nem tehetett semmiről, ő is nagyon rosszul rajtolt, rengeteg pozíciót bukott, a háta mögött Gasly és Räikkönen összeért, majd belerongyoltak a Red Bullba. Előrébb Sainz senkitől sem zavartatva megforgott, Vettel pedig nem tudta kikerülni, mehetett is a bokszba első szárnycserére.
Noha Romain Grosjean is kirepült a kavicságyba a második kanyarban, ő tovább tudott menni, ellentétben Gaslyval és Verstappennel.
A visszajátszásból kiderült, hogy a rajtot még jól kapta el, de már az első méterek után elkezdett lassulni alatta az autót és sorra előzték meg, mígnem a kavicságyban ért véget a versenye.
A 10. helyen haladó Renault mögött haladó Russell jelentette rádión, hogy valami lángol Ocon autójának hátuljában, ezért ki kéne mennie a bokszba. Egyelőre nem jött ki.
Közben a sorrend: Bottas, Hamilton, Leclerc, Albon, Stroll, Ricciardo, Pérez, Norris, Kvjat és Ocon az első tíz helyen. A mezőny végén a már a bokszutcát is megjárt Räikkönen és Vettel halad. Továbbra is bent van a biztonsági autó.
Gasly egyszerűen szendvicsbe került Räikkönen és Grosjean között, hasonló ütközés vetett véget az F3-ban a bajnokesélyes Logan Sargeant futamának is. Vélhetően versenybalesetnek minősítik majd ezt is, ahogy tették azzal az ütközéssel.
Hamarosan folytatódik a küzdelem, a kör végén elhagyja a pályát a pirosra festett Safety Car.
Hatalmas bukás votl az új rajtnál, Giovinazzi, Sainz. Latifi és Magnussen is kiesett. Ismét pályán a Safety Car.
Rengeteg a törmelék a célegyenesben, ezért inkább félbe szakították a versenyt, hogy legyen idő takarítani. A balesetet szenvedett pilóták közül mindenki jól van.
Ahogy az ilyenkor szokás, az autók libasorban megállnak a bokszutcában, majd az újraindításnál jöhet egy újabb álló rajt.
A visszajátszások alapján lényegében az történt, hogy Bottas az utolsó pillanatig kivárt azzal, hogy a gázra lépjen, és csak a célvonal előtt kezdett el gyorsítani, a mezőny hátsó része viszont már hamarabb versenytempóra kapcsolt, amikor pedig észlelték, hogy Bottas mögött még mindig poroszkálnak a többiek, már nem volt idejük fékezni vagy kikerülni az előttük állókat. A ráfutásos baleset iskolapéldája.
Latifi, Magnussen és Giovinazzi áll vizsgálat alatt, ami azt jelenti, hogy Carlos Sainzot alapból nem tartják hibásnak a felügyelők.
A szabályok szerint a Safety Car kihajtása után az első helyen álló autó választja meg, hogy mikor kapcsol teljes sebességre, csupán azt nem teheti meg, hogy elkezd gyorsítani, majd ismét lelassít.
Bottas ilyesmit azonban nem tett, mérnöke szerint a hátrébb haladók közül kezdtek néhányan önhatalmúlag gyorsítani, majd amikor észlelték, hogy Bottas még nem indította el az újrarajtot, egyszerűen egymásba rohantak.
Számos autót javítanak a csapatok, többek között az Alfa Romeónál és a Haasnál is lázas munka folyik, hiszen két balesetet is láthattunk már, nem minden aerodinamikai elem maradt a helyén. Ilyenkor egyébként lehet cserélni sérült alkatrészeket, csak mindenből ugyanolyan specifikációjút kell feltenni, mint a lecserélt elem.
Az állva maradt autók egy felvezető kör után elfoglalják a helyüket a rajtrácson és az Olasz Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is még egyszer elrajtolnak majd. Reméljük, ezúttal mindenki megússza az első kanyarokat.
Ma is jelentkezünk folyamatosan frissülő képgalériával, az alábbi fotóra kattintva megtekintheti azt!
---- separator ----gallery-content-type:5ccb0633-5105-4437-bd50-d72913fbdb10---- separator ----Az imént Mark Slade, Ocon versenymérnöke tett egy félreérthetetlen kézjelzést pilótája felé, jelezve, hogy ennyi volt a mai verseny, most pedig a megerősítés is megérkezett. A kiesés a korábban Russell által észrevett jelenséghez köthető, a Renault-n a fékek romlottak el.
Hivatalosan a 9. körben járunk, ez azonban csak az új rajt előtti felvezető kör. Remélhetőleg a rajt után megnézhetjük az első teljes, versenytempóban megtett kört (igen, hét autó kiesett úgy, hogy egy teljes kört sem ment így a mezőny) is. Az újraindítás utáni balesetet a futam után vizsgálják.
Érdekesség, hogy a két Mercedes közepes gumikon fogja folytatni a versenyt, míg a mögöttük levők egészen a 9. helyezett Kvjatig bezárólag új lágy gumin vannak. Hátrébb Russell és Räikkönen közepes, Vettel és Grosjean lágyon indul.
Valtteri Bottas nem sokáig rudott az élen maradni, Hamilton már az első kanyarba az első helyen fordult be, pedig az indulást rosszabbul kapta el. Mögöttük Leclerc, Stroll, Pérez, Ricciardo, Albon, Norris, Kvjat, Räikkönen, Russell, Grosjean, Vettel a sorrend.
Leclerc-nek már Strollal szemben kell védekeznie, nem tudja tartani a tempót Bottasékkal. Vettel közben megelőzte a mezőny végén Grosjeant, így már nem ő az utolsó.
Hiába a lágy gumik a Mercedes közepese ellen, a monacói három kör alatt 6 másodpercet kapott Hamiltontól és folyamatosan a tükreit kell néznie Stroll miatt.
Mire nyithatóvá vált az állítható hátsó szárny, Bottas már az egy másodperces távolság közelében sem volt, a 13. kör végén 1,7 másodperc volt a lemaradása csapattársa mögött. Jelenleg a legszorosabb az ötödik Pérez és a hatodik Ricciardo között a csata, az ausztrál másodpercen belül van.
1,5 másodpercre jött vissza Hamiltonra, de persze nem tudhatjuk, hogy a hatszoros világbajnok csak a gumikat menedzseli-e. Leclerc hátránya már 7 másodpercre rúg a harmadik helyen.
A célegyenes végén nagyon simán ment el a Racing Point mellett DRS segítségével, és feljött az ötödik helyre.
Stroll megtámadta a célegyenes végén Leclerc-t, de nem tudta körbeautózni az egyes kanyarban. Közben hátrébb Vettel megelőzte Räikkönent és feljött a 11. helyre.
A mexikóit hamar a Red Bull is lehagyhatja, ám Albon hiába van közel, nincs olyan könnyű dolga mint Ricciardónak, több erőt kért mérnökétől a rádión. Noha a motorbeállításon nem változtathat, az energiavisszanyerésen igen.
Strollnak másodjára sikerült, ami elsőre nem, a célegyenes végén külső íven elment a Ferrari mellett, és azonnal faképnél hagyta Leclerc-t. Albonnak is sikerült az előzés Pérez ellen, ő a hatodik helyre jött fel.
A Renault is lelépte a Ferrarit, ugyanott, ahol a Racing Point. Ricciardo tükörsima előzést mutatott be, Leclerc már a féktáv előtt visszabújt mögé és elfogadta az ötödik helyet.
Elkezdett egyre rosszabbul festeni a Ferrari jubileumi futama, Leclerc gyakorlatilag minden körben veszít egy helyet, most a Red Bull ment el mellette a célegyenesben úgy, mintha ott se lenne.
Lassan már le sem kell írni, annyira magától értetődő lesz, hogy Leclerc minden kör elején veszít egy helyet. Ezúttal Pérez előzte meg a célegyenes végén a belső íven, a Ferrari monacói pilótája már csak a hetedik.
Mérnöke a C tervet javasolta neki, mire Leclerc azt mondta, annyira lassúak, hogy semmi veszítenivalójuk nincsen.
Elfogadta a C tervet, így a 21. kör végén kihajtott kemény abroncsokért. Vélhetően ezeken megpróbál elmenni a futam végéig. Az utolsó, 13. helyre állt vissza.
Noha még nagyon sok van hátra, a jelenleg 9. helyen álló Russell megszerezheti első pontjait az F1-ben. Amennyiben sikerül neki, ő lesz az első pilóta, aki ezzel a névvel pontot szerez, korábban Russell vezetéknevű, valamint George keresztnevű pontszerző sem volt.
Ricciardo kezdi becserkészni a harmadik helyen haladó Strollt, és hamarosan támadási közelségbe érhet. Az ausztrál fogadott a főnökével, hogy ha az idén dobogóra áll, Cyril Abiteboul azt tetováltat magára, amit pilótája mond neki. Lehet, hogy készíthetik a tűt?
„Ezek az abroncsok nem érződnek valami jónak, csúszkál az autó hátulja” – jelentette a rádión a közepes abroncsokról. Előnye 1,7 másodperc Bottas előtt, aki 13,6 másodperccel van Stroll előtt.
Ilyet is tud a Ferrari, a monacói a célegyenes végén a friss gumikon Grosjeant autózta körbe, és előrejött a 12. helyre.
Azt kérte a rádión, hogy a következő cserénél Hamiltonéval ellentétes gumiszettet tegyenek fel neki. Elméletben ilyesmit csapaton belüli megegyezés szerint nem csinálnak a Mercedesnél.
Ricciardo kiment közepes gumikért a negyedik helyről, közben Räikkönen keményeket kapott, de nagyon sokáig tartott a cseréje. Norris megelőzte Pérezt a célegyenesben és feljött az ötödik helyre.
A hatodik helyről Pérez kijött közepesekért, hogy Leclerc mögé álljon vissza a 10. helyre, Vettel pedig csapattársához hasonlóan kemény gumit kapott, amivel jelenleg a 11. helyen van Grosjean és Räikkönen előtt.
A McLaren nem tudta egyből kiengedni a kerékcsere után a britet, mert érkezett az egyik Alpha Tauri, emiatt pedig csak Pérez mögé tudott visszajönni. A Racing Point közen a pályán megelőzte Leclerc-t.
Azt mondta, hogy a bal elsője teljesen elkopott, nem véletlenül nőtt hirtelen 8 másodpercre a hátránya Hamilton mögött. Bottas kemény gumikat kapott. Hátrébb Ricciardo elévágott Strollnak, aki cseréje után csak a Renault mögé tért vissza. Érik a dobogó az ausztrálnak?
Nem kockáztatták meg, hogy a finn elévág, így a hatszoros világbajnokot is kihívták kemény gumikért, hogy simán az első helyre állhasson vissza. Az ideiglenesen második helyre feljövő Albon is kint járt, ő közepes gumit kapott és Stroll mögé jött vissza az ötödik helyre.
Megint olyan, mintha a Ferrari tolatna, a McLaren simán lehagyta a célegyenesben, így a monacói visszacsúszott a hetedik pozícióba.
A kerékcserék után a sorrend: Hamilton, Bottas, Ricciardo, Stroll, Albon, Pérez, Norris, Leclerc, Kvjat, Russell, Vettel, Grosjean, Räikkönen.
1:21.799-cet autózott a finn, hogy legalább az extra pont az övé legyen. Ehhez azonban vélhetően Hamiltonnak is lesz egy-két szava, aki jelenleg 6,7 másodperccel vezet előtte.
Miközben az első kanyarban kívülről előzte a Haast, egy kicsit összeért a két autó, de semmi komoly, legfeljebb pár apróbb elem bánta a csörtét.
Négy másodperccel halad Russell mögött, mindketten kemény gumin vannak, a Ferrari pedig jelenleg egy kicsit gyorsabb, mint a Williams.
A célegyenes végén már becélozta a Ferrarit az orosz, de megelőzni még nem tudta. Ezzel együtt a következő körben meglehet neki a pozíció. Közben a Mercedes aggódik Bottas jobb első gumija miatt, és ezt közölte is a finnel.
Meglepő módon ismét kihívta őt a Ferrari és felrakták neki a közepes gumit, ami annak tükrében, hogy mindössze 16 kört ment a keményeken, egészen érthetetlen.
A Mercedes közölte vele, hogy korábbi szettjének jobb elsője teljesen elkopott, bal elsőjén 20% futófelület maradt, mire a finn közölte, hogy egy Safety Car most jól jönne neki.
Peter Bonnington azt mondta Hamiltonnak, hogy mindkét autó esetében utasítás, hogy a lehető legtöbb kerékvetőt kerüljék el, különösen azokat, amelyek a nagyon gyors kanyarokban vannak. Akkora az előnyük (16 másodperc Ricciardo előtt), hogy minden gond nélkül spórolhatnak ezen is.
Azzal válaszolt, hogy de a kerékvetők elkerülésével lassabb lesz, mire azt mondták neki, hogy Bottasnak is ezt kell tennie, úgyhogy ne aggódjon. A brit még így is távolodik Ricciardótól.
Ricciardo mindössze 1,3 másodperccel vezet Stroll előtt, akit 1,2 másodperccel követ Albon, aki időközben a leggyorsabb kör tulajdonosa is lett. Hátrébb Leclerc támadja meg mindjárt Vettelt a 10. helyért.
A kanadai az ultragyors második Arrabiata kanyarban szállt el és nagyon összetörte a Racing Pointot. Bottas azonnal bejött közepesért, de Hamilton már elhaladt a bokszbejárat mellett. Odalesz a hatszoros világbajnok győzelme?
Megúszta a hatszoros világbajnok, mert a következő körben ő is ki tudott jönni közepes gumiért, így megtartotta az első helyet. Mindenki más is járt a bokszban hátrébb.
A gumifalat kell megjavítani, ez pedig időbe telik, úgyhogy megint félbeszakították a futamot. A baleset ismétléséből kiderült, hogy Stroll nem tehetett az esetről, defekt miatt szállt el.
Le kellett tenni a kocsit a darunak, mert elkezdett dőlni belőle a füst, most pedig szó szerint felszakítják a ripityára tört motorborítást, próbálva eloltani az alatta levő dolgokat.
A jelek szerint egy ideig még várni kell a gumifal rendbehozására, a legtöbb pilóta ugyanis sisak nélkül ülödögél vagy a bokszfalon vagy a garázsban. Addig nézzük meg Stroll bukását videón!
17 óra 12 perckor vált zöldre a piros a bokszutca végén, a pilóták nagy valószínűséggel ismét álló rajtot fognak venni.
Ők ketten egykörös hátrányban voltak, de az új rajttal ezt a kört automatikusan visszaveszik. A 2007-es világbajnokra ugyanakkor lehet, hogy büntetés vár, mivel a Safety Car megjelenésekor az utolsó pillanatban, a fehér vonalat átvágva hajtott be kerékcserére a bokszba.
Nem csak papíron, hanem fizikailaig is vissza kell vegyék a kört, ezért ők most elmentek egy körre, hogy aztán a bokszba behajtva beálljanak a sor végére.
A forgatókönyv ugyanaz, mint korábban, a versenyzők megtesznek egy, a versenytávba beleszámító felvezető kört, majd felállnak a rajtrácsra Hamilton, Bottas, Ricciardo, Albon, Pérez, Norris, Kvjat, Leclerc, Russell, Vettel, Räikkönen, Grosjean sorrendben. Mindenki lágy gumira váltott.
Az eddigi két rajtnál az első helyről induló pilóta egyszer sem tudta megtartani a pozícióját, az elsőnél Hamilton, a másodiknál Bottas esett vissza. Vajon most is ezt láthatjuk? 13 kör lesz hátra a rajt után.
Nemhogy Hamiltont nem tudta támadni, de még Ricciardo is megelőzte a finnt, aki visszaesett a harmadik helyre. Mögötte a sorrend: Albon, Pérez, Norris, Kvjat, Räikkönen, Grosjean, Leclerc, Vettel, Russell.
A célegyenes végén visszavette a második helyet a Renault-tól, hátrébb pedig Albon csapott össze Pérezzel.
Még nem lehet nyitni a DRS-t, de a következő körtől már igen, Albon pedig egy másodpercen belül van. Közben Bottasé a leggyorsabb kör, de 2 másodpercre van Hamiltontól.
Nyitotta a DRS-t, de nem volt elég közel a Renault-hoz ebben a körben. Leclerc azonban elég közel volt Grosjeanhoz ahhoz, hogy megelőzze a franiát a célegyenesben és átvegye a 9. helyet.
Meglehetősen simán körbeautózta a Renault-t a célegyenes végén, Ricciardo nem is tudott ellenállást tanusítani. Mindeközben Räikkönennel közölték, hogy 5 másodperces büntetést kap a szabálytalan bokszba hajtás miatt, mire a finn üvöltözött egy kicsit a mérnökével, mert az nem értette, hogy mire kérdez vissza.
Miután a rajtnál a 9. helyről visszaesett a 12. helyre, a Williams pilótája most megelőzte Grosjeant, és elindult Vettel után, hogy elcsípje az utolsó pontszerző helyet. Albon eközben Bottas után eredt és közelít is a Mercedesre.
1:19.432-es idővel repesztett egy leggyorsabb kört, úgyhogy valószínűleg csak lemaradt egy kicsit, hogy legyen helye ezt megtenni. Albon hirtelen 2,5 másodpercre került tőle.
1,1 másodpercre jött fel rá csapattársa, de a leggyorsabb körében valószínűlg lemerítette az akkumulátorokat, mert az azutáni köre már 3 tizeddel volt lassabb Hamiltonénál.
Figyelmeztették rá, hogy DRS-távolságon belül kell érnie, mielőtt Vettel nyithatná a DRS-t Leclerc miatt. Ettől mondjuk egyelőre messze van, csapattársa 2,5 másodperccel halad előtte.
Az is egy esély lehet előtte, hogy 5 másodpercen belül végez Räikkönenhez képest, aki 6,8 másodperccel halad előtte a 8. pozícióban. Vetteltől 1,7 másodpercre van.
Két kör van hátra, 1,2 másodperc a hátránya csapattársa mögött a finnek. Vajon DRS-távolságon belülre tud kerülni a kör végére?
Csattanós választ adott a hatszoros világbajnok az imént feltett kérdésre, és 1:18.833-mal megfutotta a leggyorsabb kört a versenyen...
Bottas az utolsó körben teljesen elengedte a dolgot és másodpercekkel maradt le Hamiltontól, aki elsőként szelte át a célvonalat és megnyerte az első Toszkán Nagydíjat. Mögötte Bottas jött be a második, Alexander Albon a harmadik helyen.
Cyril Abiteboul nem fog tetováltatni, mivel Daniel Ricciardo csak a negyedik lett, mögötte Pérez, Norris, Kvjat, Leclerc, Räikkönen, Vettel, Russell, Grosjean lett a további sorrend.
Főként a hatalmas balesetek és a két piros zászlós megszakítás miatt marad emlékezetes az első Toszkán Nagydíj, amelyen néhány szép előzést is láthattunk azért. Egy dolog azonban nem változott: a Mercedeseket ezúttal sem lehetett kizökkenteni. Mi mostanra megköszönjük a figyelmüket, két hét múlva jelentkezünk ismét élő szöveges tudósítással, akkor az Orosz Nagydíj pénteki szabadedzéseiről. Viszontlátásra!