Nem tiszta körökkel, de az élmezőnyben szerepeltek a Mercedesek a Toszkán Nagydíj harmadik szabadedzésén, viszont a tisztább kört futó Max Verstappen be tudott férkőzni közéjük.
Az első negyedóra során ezúttal sem történtek lényeges események, mindössze a Haas, a McLaren és az Alpha Tauri pilótái mutatták meg magukat közepes keverékű gumikkal, az első mért kört pedig Valtteri Bottas teljesítette lágy gumikkal, 1:17.437 alatt. Ez sem fokozta automatikusan a forgalmat, és
a pilóták jellemzően később is inkább a közepes keverékű abroncsokat preferálták.
Ezek közül kivételnek bizonyult Lewis Hamilton, aki 1:17.415-tel az első mért körében átvette a vezetést Bottastól, ez azonban csak átmeneti állapot volt, mert a finn pilóta 1:17.239-re gyorsult, majd jött Max Verstappen, és 1:17.116-tal az élre állt, ráadásul közepes keverékű abroncsokat használva.
Ez sejttette, hogy a Mercedesekben bőven van még tartalék, ezt Bottas a tréning utolsó harmadában kezdte kihozni az autóból. Lágy gumikkal 1:16.530-ra gyorsult, de még ebben a körében is maradt elvesztegetett idő, elsősorban a hármas szektorban, az utolsó kanyarban. Érdekesség, hogy Hamilton nem tudott élni a lehetőséggel, 0,083 másodperccel gyengébb kört futott Bottasnál.
Péntekhez hasonlóan Verstappen ismét ígéretesen szerepelt.
Közepes keverékű gumikkal is fél másodpercre volt a Mercedesektől, lággyal pedig 0,017 másodpercre felzárkózott Bottas mögé, elsősorban annak köszönhetően, hogy a hármas szektorban hozott az utolsó kanyarban hibázó mercedeses duóhoz képest.
A három élpilóta mögött változatosan alakult a sorrend, Lance Stroll bő fél másodperces hátránnyal a 4. helyezett lett, az Olasz Nagydíjat megnyerő Pierre Gasly az 5. helyre ért oda annak ellenére, hogy egyszer áthajtott a kavicságyon is, a rajtbüntetéssel számoló Sergio Pérez pedig a 6. lett, de a hátránya már 0,8 másodperc fölé rúgott.
Még nagyobb a Ferrari lemaradása, bár Charles Leclerc befért legalább 1 másodpercen belülre a 7. helyen. Sebastian Vettelnek továbbra sem megy az idei Ferrarival, lágy gumikon 0,6 másodperccel lassabb volt Charles Leclerc-nél, és a szoros sorrend miatt ez csak a 18. helyre volt elegendő.
Mögötte csak Lando Norris és George Russell zárt, de utóbbi nem futott mért kört.
A délutáni időmérő szempontjából fontos információ, hogy Vettel és mérnöke is egyetértett abban, hogy a lágy gumikkal két hűtőkörre is szükség van, ezért egy elhibázott kör után aligha lesz lehetőség azonnali ismétlésre.
Felemásan alakult a szabadedzés a Williamsnek: az új tulajdonosok szeme láttára Russell a tréning nagy részét a bokszban töltötte a brake-by-wire rendszer hibája miatt, Nicholas Latifi viszont megelőzte Vettelt és Daniel Ricciardót is, aki ezúttal jóval elmaradt Esteban Ocontól.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification |
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a Toszkán Nagydíj harmadik szabadedzése. Pénteken délelőtt és délután is Valtteri Bottas végzett az élen, de Lewis Hamilton mellett Max Verstappen is közel volt hozzá. Összefoglalóinkat az alábbi linkeken olvashatják.
A pilóták a vártnál kevésbé küszködtek a gumikopással a pénteki második szabadedzésen, de ez nem jelenti azt, hogy vasárnap ne lehetnének érdekességek ezen a téren. Erről bővebben az alábbi linken lehet olvasni.
A Forma-3 mezőnyének ez a szezonzáró hétvége, és a főversenyt már meg is rendezték. A futam a dán Frederik Vesti győzelmével zárult, de ami ennél sokkal érdekesebb, hogy a holnapi sprintverseny előtt Oscar Piastri és Logan Sargeant is 160 ponttal áll. Sőt, nevető harmadikként akár a 9 pontos lemaradásban lévő Théo Pourchaire is befuthat.
A Ferrari az ezredik futamára készül mint konstruktőr, és ezt számos módon próbálják megünnepelni. Ezúttal egy csoportképre állt össze minden, a helyszínen tartózkodó csapattag.
A második szabadedzés legfurcsább jelenete Sergio Pérez és Kimi Räikkönen ütközése volt. A mexikói pilótát egy rajthellyel megbüntették az eset miatt, és ugyanennyi büntetőpontot kapott.
A finn pilóta éppen 20 éve, Mugellóban ülhetett először F1-es autóba. Az alábbi videóban az akkor 20 éves versenyzőnek lehetőséget adó Peter Sauber, valamint a jelenlegi csapatfőnök, Frédéric Vasseur hallható.
Verőfényes napsütés fogadja a csapatokat. A levegő hőmérséklete 27, míg az aszfalté 39 fokos.
Elindult a harmadik szabadedzés, és hat autó máris a pályán. A két Haas, McLaren és Alpha Tauri is közepes gumikon próbálkozik.
Az ilyenkor szokásos módon a pilóták csak egy installációs kört teljesítettek, így rögtön visszahajtottak a bokszba.
Az eddig hibátlan teljesítményt nyújtó Valtteri Bottas kigördült a pályára, méghozzá lágy abroncsokon. Kérdés, hogy gyorskört is teljesít, vagy ő is rögtön visszamegy a garázsba.
A finn pilóta 1:17.437 másopderccel kezd, ami kevesebb mint fél másodperccel lassabb a tegnapi legjobb idejénél. A lassításból látszik, hogy egy pillanatra megcsúszott és szélesre futott, de ezzel nem veszített sok időt. A következő körében vissza is hajtott a bokszba, így üres a pálya.
A pilótáknak ezúttal nem kell aggódniuk, hogy elveszik a körüket, ugyanis a 3-as, 5-ös, 9-es és 11-es kanyarban a kavicságy a pálya határa. Ennek az az oka, hogy a zöld sáv érintésével az autó másik széle még a fehér vonalon belül marad
.
Az eddigi 2020-as hétvégékkel ellentétben ezúttal szurkolók is kilátogathatnak a helyszínre. Persze a pálya befogadóképességéhez képest nem sokan, csupán naponta 2880-an. Nem meglepő, hogy a drukkerek között vannak, akik Räikkönen sikeréért szorítanak.
Räikkönent csak emlegetni kellett, és ki is gördült a bokszból, ráadásul csapattársával, Giovinazzival együtt. A két Alfa Romeóra lágy gumikat tettek fel.
Egyre inkább benépesül a pálya, hiszen mellettük többen is elhagyják a garázst. Eközben Räikkönen a 2., míg Giovinazzi a 3., de mindketten 1 másodpercen kívül vannak Bottas idejéhez képest.
A brit pilóta lágy gumikon 22 ezreddel előzte meg csapattársát. Vettel ellenben az utolsó, 12. helyen áll közepes abroncsokon, miközben Leclerc ugyanazokon a keverékeken a 3. pozíciót szerezte meg.
A kanadai pilóta a sárga oldalfalú abroncsokon mindössze 165 ezreddel autózott rosszabbat Hamiltonnál. Bottas visszajön a pályára, Verstappen pedig először hagyja el a garázst.
A német pilóta ugyan 6 tizedet tudott gyorsulni, de a helyzet még mindig nem biztató az ő szempontjából, Leclerc ugyanis továbbra is a 4. helyet foglalja el.
A finn pilóta javított, és 1:17.239-es ideje 176 ezreddel volt jobb Hamiltonénál. Nem sokkal később Verstappen bejött közéjük, 59 ezreddel lemaradva a finn pilótától, mindezt ráadásul a közepes gumikon.
A brit pilóta a lágyakon próbálkozott, de csupán 1:17.631-et tudott menni. Vettel a 15. helyig esett vissza, Russell pedig még nem tudott gyorskört autózni.
A holland pilóta a közepes keverékeken tudott az élre ugrani, 1:17.116-os ideje 123 ezreddel jobb Bottasénál. Elözben Sainz arra panaszkodik, hogy a kormányt nem tudja rendesen forgatni.
A Sky Sports megtudta, hogy Russell autójában fékhibát észleltek, ezért nem tudott még pályára gurulni. Pár pillanattal ezelőtt a bokszfalnál beszélte meg a további teendőket, majd visszament a garázsba. Csapattársa, Latifi a 15. helyet foglalja el, két pozícióval megelőzve Vettelt.
Verstappen ezúttal már lágy gumikon próbálkozik, ellentétben a 6. helyen álló Albonnal, aki a közepeseket hajtja. Rajtuk kívül csak Kvjat van a pályán az Alpha Taurival.
Verstappen és Kvjat visszahajtott a garázsba, így csak Albon maradt kint. A thai pilóta 1:18.702 másodpercet autózott, amivel nem tudott javítani.
A finn pilóta autójára ezúttal is lágy abroncsokat tettek fel, így várhatóan meg fog próbálkozni a javítással. Mint ahogyan Vettel is, aki a 17. helyről igyekszik előrébb jutni.
Csapattársukhoz hasonlóan a brit és a monacói pilóta is újra megkezdte a körözést. Mind a négyen a lágy abroncsokat hajtják, ahogyan Latifi is.
Bottas a hétvége eddigi legjobb idejével, egyben pályarekorddal, 1:16.530-cal ugrott az élre, amitől Hamilton 83 ezreddel maradt el. A Ferrarik szintén javítottak, Leclerc a 4., Vettel a 7. helyre ugrott. A német pilóta 1:18.186-os idejét helyén kell kezelni, mert Latifi megelőzte, így a kanadai a 6. pozíciót foglalja el.
Legalábbis aki a pályán tartózkodik. Gasly feljött a 4. helyre, miközben Vettel már a 14. pozícióig csúszott vissza, és a mögötte lévők (a bokszban tartózkodó Russellt leszámítva) várhatóan gyorsabbak lesznek jelenlegi legjobb körénél.
A finn pilóta 3 tizeddel autózott rosszabbat legjobb körénél. Hamilton szintén a pályán, de ő még csak a kivezető körén van túl. Stroll viszont feljött a két Mercedes mögé.
Pár másodpercig sárga zászló volt érvényben, mert Gasly kicsúszott a pályáról. Az Olasz Nagydíj győztese azonban vissza tudott térni, és bement a bokszba. Hamilton szintén nem tudott javítani.
Ráadásul mindössze 17 ezreddel marad el Bottas idejétől. A holland pilóta az utolsó szektorban az eddigi legjobb időt futotta. Eközben Leclerc feltartotta Räikkönent, a monacói pilóta pedig közölte a csapattal, hogy szólniuk kellett volna neki, hogy az Alfa Romeo közeledik.
Vége a harmadik szabadedzésnek, Bottas 1:16.630 másodperccel végzett az élen, 17 ezreddel megelőzve Verstappent és 83-mal Hamiltont. Az első tíz további sorrendje: Stroll, Gasly, Pérez, Leclerc, Albon, Kvjat és Grosjean. Vettel csupán a 18. helyen végzett, a köridő nélküli Russellt leszámítva csak Norrist tudta megelőzni, aki a végén 7 kört is megtett a lágyakon, tehát valószínűleg nem akart javítani legjobb idején.
Az első hármat kevesebb mint 1 tized választja el, úgyhogy van némi remény arra, hogy szoros legyen a kvalifikáció. Persze nem lehet tudni, hogy a Mercedes, illetve a Red Bull milyen motorüzemmódot használt.
A harmadik szabadedzés részletes végeredményével köszönjük meg figyelmüket, legközelebb a 3 órakor kezdődő időmérő előtt jelentkezünk élő közvetítéssel.