Noha szombatra a meteorológusok adtak némi esélyt az esőre, mégis a péntekihez hasonló időjárási körülmények között – 20 fokos levegőben és 38 fokos aszfalton – kezdődött a Mexikóvárosi Nagydíj harmadik szabadedzése. A gyakorlás az egy héttel korábbihoz hasonlóan nagy jelentőségű volt a csapatok számára, hiszen a második edzésen lényegében nem tudtak készülni a hétvége folytatására a Pirelli 2023-as prototípus gumijait tesztelése miatt. Ennek megfelelően hamar a pályára gurult néhány pilóta: az Alfa Romeók és az Aston Martinok a közepes keverékű gumikon nyitották a sort, majd Lewis Hamilton és a két Ferrari érkezett meg először a lágy abroncsokon.
Rögtön a legelején bebizonyosodott, hogy szoros eredményekre számíthat a közönség, hiszen Leclerc és Hamilton első gyors körei között mindössze 18 ezred volt a különbség, majd Carlos Sainz és Sergio Pérez vette át tőlük az első két helyet. Az első igazán erősnek tűnő idő a második edzést megnyerő George Russell 1:19,405-ös eredménye volt, az első jelentős hiba pedig Mick Schumacheré, aki a megforgó Haasát még idejében megállította a gumifal előtt.
Max Verstappen húsz perc után, Fernando Alonsót leszámítva utolsóként hajtott a pályára, és rögtön az élre ugrott egy 1:19,296-os idővel annak ellenére, hogy az első szektorát "szörnyűnek" nevezte. Míg a Ferrari garázsában állítottak az autók beállításán, a holland félidőhöz érve majdnem két tizedmásodperccel tovább javította az idejét Pérez szélárnyékának is köszönhetően.
A pénteki kihagyás miatt a szokásosnál tovább gyakorolták a csapatok a versenyszimulációkat, így húsz perccel a vége előtt a két Mercedes teljesített először időmérős köröket, amivel fél másodpercnél is nagyobb előnnyel kerültek az élre Russell-Hamilton sorrendben.
Az utolsó tíz-tizenöt percben már mindenki megpróbált a kvalifikációra készülni, ám a nehezen felmelegedő gumik miatt a többségnek két felvezető körre is szüksége volt, így több feltartást is hozott a hajrá. Az utolsó négy perc kezdetekor Russell, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Pérez, Sainz, Norris, Bottas, Cunoda és Albon volt az első tíz sorrendje, ez pedig már a leintés után sem változott, így a Mercedesek várhatják a legoptimistábban az időmérőt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Mexikóvárosi Nagydíj harmadik szabadedzése! A fenti kérdés inkább az időmérőn lesz releváns, de akár már most választ kaphatunk rá. Az első gyakorlás mindenesetre kifejezetten szoros volt, míg a másodiknak szinte semmilyen jelentősége nincs a mostani hétvégére nézve, mivel a Pirelli jövő évi gumijait tesztelték.
A második szabadedzés után felmerült, hogy kicserélik a spanyol versenyző motorját egy olyan specifikációra, amelyet Leclerc már múlt héten megkapott a megbízhatóság érdekében. Az érintett állítólag nagyon ágált ellene, mivel zsinórban két kiesés után nem akart egy büntetést beszedni, és ha igazak a hírek, elérte, amit akart: egybehangzó információk szerint a Ferrari Brazíliára halasztotta a cserét.
A 41 éves versenyző nemrég azt állította, hogy Verstappen vb-címei értékesebbek, mint Hamiltonéi. Természetesen ezt felkapta a világsajtó, amire az Alpine pilótája a közösségi médiában reagált. Alonso úgy fogalmazott, hogy minden vb-cím megérdemelt, és nem lehet őket összehasonlítani. Hozzátette, fárasztónak tartja, hogy ilyesmiből címlapsztorit kreálnak.
Természetesen nem lehet kérdés, hogy ezen a hétvégén a hazai kedvencnek, Sergio Péreznek szurkolnak a legtöbben. Az egyik drukker egy igazán különleges alkotással jelentkezett, amit talán még az ezen a téren mindig kreatív japán rajongók is megirigyelhetnek.
Mint ismert, az FIA jóváhagyta az Alpine fellebbezését, és visszaadta Alonsónak az Austinban megszerzett hetedik helyét. A döntéshozók azzal indokolták az ítéletet, hogy a Haas túl későn nyújtotta be az óvását, ám mint kiderült, a szabályokat rosszul ismerő Niels Wittich félrevezette őket.
Jelenleg 19 fokos a levegő, és 36 az aszfalt hőmérséklete. Az FIA előrejelzése szerint 40 százalék a valószínűsége, hogy elered az eső ezen az edzésen, de később is lehetnek záporok, ami nyilvánvalóan izgalmassá teheti a kvalifikációt.
Elindult a harmadik szabadedzés, az Alfa Romeók, valamint az Aston Martinok rögtön pályára is gördültek, egyaránt közepes gumikon.
Ez pedig nem más, mint Lance Stroll, aki a mai napon ünnepli 24. születésnapját. Meglátjuk, hogy az időmérőn megajándékozza-e magát egy jó eredménnyel, de az biztos, hogy holnap három hellyel hátrébbról rajtol a kvalifikáción megszerzett pozíciójánál a múlt heti balesete miatt.
A finn pilóta 1:21.462-vel kezdett, és jelenleg egyedül áll az eredményjelzőn. A többiek egy kör után visszamentek: Csou problémát jelentett, ami ráadásul komolynak is tűnik, az Aston Martinok pedig keményekre váltottak, és a most használt C3-as szettet, csak megjáratták. Hamilton szintén elhagyta a garázst, ráadásul a lágyakon.
Leclerc és Sainz is a lágyakon kezd, rajtuk kívül a két Haas és Ricciardo gurult pályára, utóbbi közepeseken. Hamilton megkezdte gyorskörét, de aztán elvette, így ideje értékelhetetlen.
Leclerc 1:20.487-tel kezdett, Hamilton pedig mindössze 18 ezreddel volt lassabb nála. Igaz, a monacói versenyző körében bőven maradt még, ugyanis elkövetett egy látványos hibát. Sainz elvette, Pérez és Russell pedig most jelentek meg a pályán.
Sainz megmutatta, hogy Leclerc milyen kört futhatott volna a hiba nélkül, és 1:19.884-gyel az élre állt. A monacói versenyző azóta javított, és 208 ezredre megközelítette őt, Pérez hátránya pedig további 146 ezred.
A brit pilóta 479 ezreddel múlta felül Sainzot. Egyelőre nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de nem kizárt, hogy ez egy figyelmeztetés a Mercedes részéről.
A hétszeres világbajnok a 12-es kanyarban fékezett túl mélyet, és sodródott le a pályáról, de csak pár pillanat erejéig. A német versenyző rontása ennél sokkal nagyobb volt, ő meg is forgott a 10-es kanyarban.
Bottas volt a vétkes, a Ferrari pilótája intett is neki, majd ostobának nevezte. Pedig lila első szektorral kezdett, de így ugrott a javítás. Ellentétben Leclerc-rel és Pérezzel: előbbi 58 századra, utóbbi 461 ezredre közelítette meg Russellt.
Viszonylag sokan vártak idáig, sőt, Alonso még mindig a garázsban tartózkodik. A címvédő lágyakat kapott, és ha tartja magát szokásához, akkor azonnal ott lehet a közvetlen élmezőnyben.
109 ezreddel múlta felül Russell idejét. Hozzá kell tenni, hogy az első szektorban 16 századdal volt lassabb, mint Sainz a végül be nem fejezett körében, igaz, a holland versenyzőben is maradt: a képek tanúsága szerint túlságosan agresszíven használta a rázóköveket, és ezt ő is pontosan érezte, konkrétan borzalmasnak minősítette az első szakaszon nyújtott teljesítményét.
Egy zöld és egy lila szektorral nyitott, ám a harmadikban nem tudott javítani, így hiába csökkentette 1,067 másodperces hátrányát 586 ezredre Russell-lel szemben, pozíciót nem nyert.
Igaz, csak az első (lila) és a harmadik (zöld) szektorban, de a pálya közepén sem volt annyira lassú ahhoz, hogy összességében ne javuljon. Könnyen lehet, hogy ott a forgalom okozott neki gondot.
Albon egyelőre a hetedik, igaz, lemaradása 1,365 másodperc Verstappen mögött. A Williams számára jól jöhet a hosszú célegyenes, de azért várjuk meg, hogy mi lesz az új abroncsokon.
Mindkét pilóta a lágyakat használja. Sainz legutóbbi köre 1:22.980 volt, míg Leclerc 7 ezreddel bizonyult lassabbnak nála.
Az első és a harmadik szektor Russellnek, a második Hamiltonnak sikerült jobban, összességében pedig az ifjabbik brit versenyző volt gyorsabb 144 ezreddel. Verstappen hátránya már 719 ezred, de hozzá kell tenni, hogy mindketten friss lágyakon futották a körüket.
Csupán Norris maradt kint, illetve Latifi az imént tért vissza. Mindez azonban vihar előtti csendet jelent, hiszen most mennek fel a friss lágyak az autókra, ami jelentős köridőjavulást fog hozni.
A McLaren versenyző igazolta az előző bejegyzés igazságtartalmát, hiszen egészen a negyedik helyig ugrott fel, 918 ezredes hátrányban Russell mögött. Igaz, mindez vélhetően csak ideiglenes lesz, hiszen Pérez és a két Ferrari várhatóan vissza fogja előzni, és akkor még nem esett szó a többiekről.
Nem fejtette ki konkrétan, de elmondta, hogy ugyanaz a gondja, mint korábban. A címvédő valamelyest elmaradt a Mercedesektől az első szektorban, a másodikban pedig lelassított. Bottas feljött az ötödik helyre, közvetlenül Norris mögé.
Bár gyorsult, csak csökkenteni tudta lemaradását Russellhez képest, ami jelenleg 477 ezred. Ez még akkor is jól látható különbség, ha az első szektorban szűk 2 tized maradt az előző köréhez képest. Pérez szintén gyorsult, de az ő lemaradása már 1,033 másodperc, és még csak pozíciót sem javított.
Mindhárom szektorban lassabb volt korábbi önmagánál, és összességében 59 ezreddel elmaradt eddigi legjobbjától. Pérez ellenben javított, és 365 ezredre megközelítette csapattársát, nem mellesleg pedig feljött a negyedik pozícióba.
Sőt, még a Red Bullnál is messzebb, hiszen Leclerc 724 ezredes hátrányban a negyedik, Sainz 902 ezredes lemaradásban a hatodik helyre jött fel. Ez még akkor is komoly különbség, ha a monacói versenyző köre szemmel láthatóan nem volt tökéletes.
A tizennyolcadik helyen álló négyszeres világbajnok sokkolónak titulálta a jelenlegi helyzetet, mire mérnöke visszakérdezett, hogy a fékekre gondol-e. Vettel erre azt válaszolta, hogy "őszintén szólva az egész autóra".
Véget ért a harmadik szabadedzés, amely a Mercedes fölényes elsőségével zárult. Russell 1:18.399 másodperccel végzett az élen, 144 ezreddel megelőzve Hamiltont, és további 477-tel Verstappent. Mögöttük Leclerc, Pérez, Sainz, Norris, Bottas, Cunoda és Albon az első tíz sorrendje. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval!