|
|
Burtinak még törése sem lett roppant ijesztő bukása után |
Az új rajtnál Michael Schumacher simán leelőzte öccsét, elhúzott a mezőnytől, Rubens Barrichello és Ralf Schumacher kocogott a harmadik, illetve második helyen, Giancarlo Fisichella negyedik helyen ment, de gyengécske autóját a két McLaren, Mika Häkkinen és David Coulthard is lehagyta. Kimi Räikkönen megelőzte Jacques Villeneuve-öt, Montoya pedig megkezdte a felzárkózást hátul.
Az ötödik körben Eddie Irvine Jaguarjával kívülről próbálta előzni Luciano Burtit, amikor összeért a Jaguar bal hátsó és a Prost jobb első kereke. A Prost-Acer első vezetőszárnya leszakadt, Burti pedig nyílegyenesen a gumifalnak szaladt. A brazilt úgy kellett kiásni az őt és kocsiját elborító gumik alól, hosszú ideig semmit sem lehetett tudni állapotáról. Az első jó hírt Eddie Irvine kürtölte szét, ő tudatta először, hogy Burti eszméleténél van. (A kórházi vizsgálat után kiderült, Burti - számos zúzódással ugyan, de - megúszta a 250 km/óra feletti ütközést.)
A futamot természetesen leállították, új rajtot rendeltek el, melynek során Ralf Schumi autója is lefulladt. Az új rajtnál M. Schumi, Fisichella, Barrichello, Coulthard, Häkkinen és Button autózott pontszerző helyen, döbbenetes módon Fisicót hosszú körökön át nem tudta leelőzni az elvben sokkal jobb autóval autózó Rubinho.
|
|
Schumi is gratulálhatott a pódiumra urgó Fisicónak |
A legszorosabb csata Fisico és Coulthard között zajlott, nagyjából 0,8-1 mp volt az olasz javára. Ralf Schumi a tizedik helyért Buttonnal csatázott, Barrichello pedig elhagyta első vezetőszárnyát, épp a buszmegállónál, így kénytelen volt egy teljes lassú kört megtenni, hogy kilencediknek térjen vissza. Button is a buszmegállónál rontott, a kerékvetőre hajtott, neki is leszakadt az első szárnya, aztán a túloldali falnak ment. A biztonsági autónak nem kellett bejönnie.
A benettonos olasz és Häkkinen ugyanabban a körben hajtotta végre második kerékcseréjét (DC egy menetttel utánuk következett), kifelé jövet a finn Ralf Schumival együtt érkezett a pályára, a williamses lendületből elment mellette, de következett a pálya leghosszabb egyenese, melynek végén Häkkinen kívülről visszaelőzött. Coulthard is nagyon megérkezett Fisichella mögé, az olasz amíg lehet tartotta a McLarent, de a többtucat lóerő-külonbség ugyanabban az egyenesben, melyben Häkkinen is előzött döntőnek bizonyult.
|
|
Másnak ma esélye sem volt |