Élre repültek az Ezüst Nyilak
1900. január 01. 00:00
Az első edzésen folytatódott a Ferrari melbourne-i fölénye, sőt tovább is nőtt, mivel Schumacher és Barrichello mögött a szintén olasz motor által hajtott Sauber (Nick Heidfeld) következett. Coulthard kocsija kigyulladt, így nem is tudott eredményt felmutatni, míg Räikkönen csak a 14. lett.
A második etapban aztán fordult a kocka, Räikkönen az élre tört, mögé DC furakodott. Javított idején M. Schumi is, de ez csak a harmadik helyre lett elég. Teljesíteni látszik az elvárást a két Renault is, az első tíz volt a cél, s most Jenson Button nyolcadiknak, Jarno Trulli kilencediknek érkezett.
Említést érdemelnek még az idénynyitó hősei, Mika Salo (egy pontot szerzett Ausztráliában) most is remekelt, Juan Pablo Montoya és Rubens Barrichello előtt ötödik lett, Mark Webber (két pont az előző futamon) volt viszont a sereghajtó, Eddie Irvine pedig (három pont Melbourne-ben) csak huszadiknak futott be.
"Jó érzés a leggyorsabbnak lenni, de még korai megmondani, milyenek leszünk holnap. Nyilván remélem, hogy ugyanilyen versenyképesek leszünk, legalább most tudjuk: elkaptuk a ritmust. Dolgoztunk a programunkon és - egy kis délelőtti gondot a fékekkel leszámítva - sima napot tudtunk le" - értékelt Räikkönen.
Csapattársa nem mutatkozott ennyire elégedettnek: "Mint előkészületi nap, nem volt idális a mai. Képtelen voltam sokat vezetni az első edzésen, mert autómnak elektronikai problémája akadt, amiatt gyulladt ki. Azonnal visszavittem a kocsit a garázsba, hogy a szerelőknek elég ideje legyen rendbehozni a második körre. Ilyen körülmények között nem is rossz a második hely."
A ferraris Schumacher így értékelt: "Elfogadható napunk volt, leszámítva a tényt, hogy sokszor lengették a sárga zászlót. A gumiválasztást igyekeztünk meghatározni. Az abroncsok jók, elégedett vagyok a teljesítményükkel. Ez azt is jelenti, hogy nem foglalkoztunk sokat a beállításokkal. Nagyon bízom a hétvége megfelelő alakulásában, nem aggódom a leggyorsabbakkal szembeni hátrányom miatt."
"Okkal lehetünk elégedettek az első nap után. A pálya gyorsabb részein még mindig 'ideges' a kocsi, amit holnapig ki kell küszöbölnünk. Délelőtt főleg a fékekkel foglalkoztunk, mivel nagy terhelésnek lesznek kitéve a versenyen. A második edzésen sokat állítottunk a set-upon, ami meg is látszott. Az aszfalt tapadása végig érezhetően javult, ami segített javítani a köridőkön."
Végül a nagy meglepetést okozó Mika Salo nyilatkozata: "Sokat dolgoztunk az autó egyensúlyával és találtunk néhány érdekes dolgot. Máris javultunk valamennyit Ausztrália óta, jobb a kocsi. Ugyanakkor a pálya még mindig igen csúszós, ami senkinek nem segített. Dolgoznunk kell még ma, hogy változtassunk ezt-azt a holnapi kvalifikáció előtt."
A pénteki szabadedzések végeredménye:
1. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (Michelin), 1:37.399 perc, 26 kör
2. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), 1:38.038, 18
3. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:38.490, 36
4. Ralf Schumacher, BMW-Williams (M), 1:38.650, 40
5. Mika Salo, Toyota (M), 1:39.066, 36
6. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), 1:39.158, 35
7. Rubens Barrichello, Ferrari (B), 1:39.279, 25
8. Jenson Button, Renault (M), 1:39.714, 32
9. Jarno Trulli, Renault (M), 1:39.774, 23
10. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), 1:39.889, 34
11. Allan McNish Toyota, (M), 1:39.982, 28
12. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), 1:40.147, 36
13. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), 1:40.576, 27
14. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), 1:40.815, 39
15. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), 1:41.095, 19
16. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), 1:41.111, 43
17. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), 1:41.461, 25
18. Olivier Panis, BAR-Honda (B), 1:41.473, 27
19. Alex Yoong, Minardi-Asiatech (M), 1:41.805, 38
20. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), 1:41.857, 29
21. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), 1:41.917, 22
22. Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), 1:44.583, 06
Ujlaky István
Ajánlat:
Korábban:
Fórum: